Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » American Idiot [AF] » Jesus Of Suburbia: City Of the Damned

American Idiot [AF]

8 jan 2011 - 14:00

492

1

185



Jesus Of Suburbia: City Of the Damned

het chipsgevecht had ik niet gepland. lees nou maar verder.

At the center of the Earth
In the parking lot
Of the 7-11 where I was taught
The motto was just a lie
It says home is where your heart is
But what a shame
Cause everyone's heart
Doesn't beat the same
It's beating out of time

City of the dead
At the end of another lost highway
Signs misleading to nowhere
City of the damned
Lost children with dirty faces today
No one really seems to care

I read the graffiti
In the bathroom stall
Like the holy scriptures of a shopping mall
And so it seemed to confess
It didn't say much
But it only confirmed that
The center of the earth
Is the end of the world
And I could really care less

City of the dead
At the end of another lost highway
Signs misleading to nowhere
City of the damned
Lost children with dirty faces today
No one really seems to care

Nog voordat ze de supermarkt ingingen, zag Jhonnie het motto van zijn mislukte dorp."Home is where your heart is," mompelde hij en lachte spottend. "Sta daar niet zo, Jhonnie!" zei Mary Jane en trok hem weer verder mee de winkel in.
Pas toen voelde hij hoe zweterig haar hand was. Hoe uitgelopen haar mascara was. Hoe vies haar haar. Ze rook naar alcohol en rook. Haar kleren waren vies en op een paar plekken gescheurd.
Bijna net zoals zijn kleren. En hoe hij rook. Hij herinnerde hoe zijn vriendengroep nog een vriendengroep was. Toen ze op vijftienjarige leeftijd er nog niet zo als zombies uitzagen.
Mary Jane's haar was toen nog lichtbruin. Oké, dat was het nu nog steeds... onder dat vette gedoe op haar hoofd.
Mary Jane was ooit mooi. Maar hoe ouder ze allemaal werden, hoe meer ze als ondoden uitzagen. Vind je het gek... Zonder slaap, altijd katers, altijd doodmoe. Maar wat gepasseerd is, is gepasseerd. En het deed Jhonnie ook helemaal niets.
Mary Jane maakte een zakje chips open en gooide er een paar naar Jhonnie. Hij had helemaal nrgens zin in vandaag. Nog geneens de energie om op de chipjes te reageren.
Misschien was hij gewoon te moe voor zijn dorpje. Was hij het zat. Misschien kon hij weggaan...
"Je bent er niet helemaal bij, he Jhon?" zei Mary Jane en leegde de chipzak boven zijn hoofd. Jhonnie pakte een handje chips van zijn hoofd en gooide die naar Mary Jane. Ze stond te ver van hem vandaan en de chips landde op de vloer. Mary Jane gooide op haar beurt een handje chips.
Meestal was hij hier erg fanatiek in. Maar nu had hij echt geen zin meer in alles. "Jhonnie, je gooit als een meisje." zei Mary Jane lachend. "Misschien kan je moeder je wat bijleren over hoe je gooit met chips... of met mensen..." ze giechelde. "Ja, dat herken je wel, he?" Ze gooide nog wat chips op zijn hoofd. "Oh, shit, Jhonnie..!" zei ze opeens hysterisch. Jhonnie keek op. De agressie die zich net had opgebouwd door Mary Jane's reactie over zijn moeder ging eruit. De medewerker van de winkel kwam precies op het juiste moment.


Reacties:


Soulmate
Soulmate zei op 9 jan 2011 - 15:03:
Chipsgevecht Da's net als in het clipje, alsie al die chippies overal heen gaat gooien
Maaroke.
Ik ga ookverder aan mijn JesusofSuburbia... Maareerstevenlezen.