Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » American Idiot [AF] » Letter Bomb

American Idiot [AF]

9 jan 2011 - 16:21

661

2

200



Letter Bomb

Nobody likes you Everyone left you They're all out without you Having fun

Where have all the bastards gone?
The underbelly stacks up ten high
The dummy failed the crash test
Now collecting unemployment checks
like a flunkie along for the ride

Where have all the riots gone
As your city's motto gets pulverized?
What's in love is now in debt
On your birth certificate
So strike the fucking match to light this fuse

The town bishop is an etortionist
And he don't even know that you exist
Standing still when its do or die
You better run for your fucking life

It's not over 'till your underground
It's not over before it's too late
This city's burnin'
It's not my burden
It's not over before it's too late

There is nothing left to analyze

Where will all the martyrs go when the virus cures itself?
And where will we all go when it's too late?

And don't look back

You're not the Jesus of Suburbia
The St. Jimmy is a figment of
Your father's rage and your mother's love
Made me the idiot America

It's not over 'till your underground
It's not over before it's too late
This city's burnin'
It's not my burden
It's not over before it's too late

She said I can't take this place
I'm leaving it behind

Well she said I can't take this town
I'm leaving you tonight

"Nee, Jhonnie!" schreeuwde Whatsername, "Alsjeblieft..! Waarom altijd Jimmy? Of hoe die klootzak ook maar heet!" "Het is niets ik ga alleen maar-" protesteerde Jhonnie. "Alleen maar even spuiten? Oh, hou op." zei ze koud. "Je doet dit al hoeveel maanden? Twee? Drie? Je zou werk gaan zoeken. Al de eerste week dat je hier was! En nu zijn we iets van vier maanden verder en je zit alleen maar in mí­jn huis te snuiven!" "En jij deed niet mee ofzo?" ging Jhonnie ertegenin. "Ik ben gestopt. Ik vond dat ik er niet uitzag. Ik huilde om mezelf van het een op het andere moment! En vroeger ook om jou! Maar nu... Nu maak jij helemaal niets meer uit!" ze stopte om in te ademen. " Jhonnie, ik dacht dat je wat van jezelf ging maken, dat je een beetje bekend werd in de omgeving. Maar niemand kent je. Niemand wil je kennen! Ik herken je zelfs niet meer! De laatste tijd zit je alleen maar om Jimmy te zeuren! Maar weet je, Jhonnie? Jimmy bestaat niet. Hij zit gewoon in je hoofd! Het is een hallicunatie, je verbeelding!" "Dat is hij niet!" schreeuwde Jhonnie. "Dat is hij wel! Hij brengt je op het verkeerde pad, Jhonnie, dat heeft hij al gedaan. Je gaat langzaam dood door hem!" Whatsername gaf Jhonnie een klap in zijn gezicht. "Word wakker!" "Wat wil je ertegen doen?" vroeg Jhonnie, "Whats, je kan er niets tegen doen. Ik ga niet luisteren. Echt niet!" "Oh, maar ik ga er niets tegen doen, Jhonnie. Ik heb een beter idee." Whatsername liep naar dde slaapkamer en kwam terug met een koffer. "Weet je wat dit is?" vroeg ze. "Dat is een koffer, dat weet ik ook wel..!" "Jhonnie, ik ga je verlaten." zei ze koud. "NEE! Doe dat aljeblieft niet!" Jhonnie stond op en pakte Whatsername's hand. Ze verstijfde en schudde de hand af. "Als je dat niet wilde, had je in actie moeten komen, je had Jimmy dood moeten laten gaan. Werk moeten vinden. Dan was ik misschien gebleven. Maar het is te laat." Whatsername draaide zich om. "Nee, alsjeblieft doe dit niet!" smeekte Jhonnie. "k beloof dat ik werk ga zoeken, ik beloof dat ik ga afkicken!" "Dat beloofde je vier maanden geleden al. En ik heb niets van die belofte terug gezien." Ze reikte naar de deur. "Nee, alsjeblieft..! Je mag me slaan, schoppen, een jaar lang niets te eten geven... maar verlaat me niet!" "Jhonnie..." ze draaide zich om naar hem. "Oh, Jhonnie... Moet je jezelf nou zien... Het spijt me... Ik kan dit niet langer aan." Whatsername aaide over Jhonnies wang. Daarna keek ze hem diep in de ogen aan. "De huissleutel ligt op het tafeltje in de keuken." fluisterde ze. Daarna draaide ze zichzelf om, deed de deur open en verdween uit het zicht. Voor eens en altijd.


Reacties:


MarissBlack
MarissBlack zei op 10 jan 2011 - 14:38:
daaaaaaaaaaaaaaah arme Jhonnie.... gwoon aaaaaaaaaaaah


MCRx30STM
MCRx30STM zei op 9 jan 2011 - 16:53:
Go Whatsername !!
wel zielig