Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » American Idiot [AF] » Homecoming: East 12th Street

American Idiot [AF]

9 jan 2011 - 21:08

346

1

191



Homecoming: East 12th Street

Well nobody cares
Well nobody cares
Does anyone care if nobody cares?

Jesus filling out paperwork now
At the facility on east 12th st.
He's not listening to a word now
He's in his own world
And he's daydreaming

He'd rather be doing something else now,
Like cigarettes and coffee with the underbelly,
His life's on the line with anxiety now,
And she had enough,
And he had plenty

Somebody get me out of here
Anybody get me out of here
Somebody get me out of here
Get me the fuck right out of here

So far away
I don't want to stay
Get me out of here right now
I just wanna be free
Is there a possibility?
Get me out of here right now
This life like dream ain't for me

"Eindelijk!" schreeuwde Jhonnie van blijdschap. "Eindelijk een baan!" Jhonnie was veel blijer geworden sinds Jimmy dood was gegaan. Hij was positiever ove het leven en piekerde zich niet meer over Whatsername.
Hij had nooit geweten dat een kantoorbaantje zo saai kon zijn. Ergens begon hij heimwee te krijgen naar zijn vroegere stad. Degene waar hij was opgegroeid. Waar zijn moeder hem uitfoeterde en hij elke dag de 7- 11 terorriseerde. Nu hij eraan terug dacht, was het best een goede tijd. Op zijn werk werd hij bekend als de Dagdromer.
Hiuj dacht steeds aan zijn vroegere thuis. Ergens wilde hij weer met zijn nepvrienden wat dingen doen. Dit werk gaf hem geen nachtrust. Elke dag een stapel papierwerk. Die hij nooit afkreeg. Dan naar huis. Dan proberen te slapen. Niet dat dat lukte door de werkstress. "Iemand moet me hier echt uithalen," zei hij soms 's avonds. "Het maakt niet uit wie." En toen kwam hij op een idee. Deze droom was veel te realistisch. Maar deze droom had weinig vrijheid. Kon hij terug naar de nachtmerrie: Zijn moeder, zijn nepvrienden, zijn thuis?
De volgende dag nam Jhonnie ontslag bij zijn goedverdienende werk. Wat niemand wat uitmaakte. "Voor jou tien anderen." had zijn baas gezegd.
Jhonnie pakte zijn spullen, verkocht de flat en ging eindelijk naar huis. "Het wordt een lange reis." mompelde hij tegen zichzelf wanneer hij de bus in ging. Maar het was de moeite waard.


Reacties:


MarissBlack
MarissBlack zei op 10 jan 2011 - 14:46:
wat een kut baas... meer heb ik niet te zeggen