Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » American Idiot [AF] » Homecoming: Nobody Likes You + Rock And Roll Girlfriend

American Idiot [AF]

9 jan 2011 - 21:54

449

2

185



Homecoming: Nobody Likes You + Rock And Roll Girlfriend

I fell asleep while watching spike TV
After 10 cups of coffee
And you're still not here

Dreaming of a song
But something went wrong
But I can't tell anyone
'Cause no one's here

Left me here alone
And I should have stayed home
After 10 cups of coffee I'm thinking
where'd you go?

Nobody likes you, everyone left you
where'd you go?
They're all out without you havin' fun
where'd you go?
Everyone left you, nobody likes you
where'd you go?
They're all out without you havin' fun
where'd you go..go..go..go..

Jhonnies moeder snikte terwijl ze een zielige, vage soap aan het kijken was. Niet dat ze daarom moest huilen, nee. Het kwam er allemaal zo bekend voor. De jongen die van huis wegliep leek sprekend op haar zoon. Of wat het was geweest. Precies een half jaar geleden was hij weggegaan. Ze gaf zichzelf de schuld. Ze had altijd zo communistisch gedaan tegenover hem. Jhonnie. Ze schrok toen ze de naam eindelijk weer herinnerde.
Ze was gestopt met alles. Oké, bijna alles. Gestopt met roken, gestopt met feesten, afgekickt. Alles. Maar hij was nog steeds niet terug. Het leek wel of niemand haar nog steunde. Iedereen haar had verlaten, terwijl iedereen lol had, zonder haar.
Zo had Jhonnie zich dus gevoeld, dacht ze, voor 12 fucking jaren. Waar hij was, wist ze niet. Eerst intresserde het haar ook niet. Maar toen begon ze het te merken... Ze had van hem gehouden. Toen haar man overleed, was dat langzaam weggegaan. Ze was nooit over de dood heengekomen. Ze had haar man te erg gemist. Ze had geprobeerd hem te vergeten. Het lukte niet.
Ze snoot haar neus. Ze had het nooit zover laten komen.
Ze reikte naar de afstandsbediening. En toen zag ze een briefje liggen. "Wat is dit nou?" mompelde ze met haar schorre stem. Ze las het. Misschien mocht het niet. Maar dat maakte haar nu even niets uit.

I got a rock and roll band
I got a rock and roll life
I got a rock and roll girlfriend
And another ex-wife
I got a rock and roll house
I got a rock and roll car
I play the shit out the drums
And I can play the guitar
I got a kid in New York
I got a kid in the bay
I haven't drank or smoked nothin'
In over 22 days
So get out off my case
Out off of my case
Out off of my case!

Ze lachte hees. Haar ex-ex-ex-ex-ex-ex-man/vriend/ombekende die ze dacht lief te hebben zijn kaart. Ze draaide het om. Een foto van de nu meest beroemde rockster met zijn vrouw. Zijn kinderen. Ze lachten, alle vier. Ze hadden een super leven. Een groot huis... een grote limosine... geen alcohol -, rook- of drugsproblemen... Zo'n leven had zij zich voorgesteld. Lang geleden. Een traan viel op de kaart. "Oh, Jhonnie... Waar ben je?"


Reacties:


Soulmate
Soulmate zei op 10 jan 2011 - 18:08:
*grinnikt* Is dat heeel, heeeel toevallig Billie? Die rockster?


MarissBlack
MarissBlack zei op 10 jan 2011 - 14:48:
aaaaaaaaaaaaah mamie mist jhonnie... wat sneu