Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Kingdom Hearts » Kingdom Hearts!! » Chapter 4: in een andere wereld!!

Kingdom Hearts!!

21 jan 2011 - 7:33

1995

0

340



Chapter 4: in een andere wereld!!

Sora stopte abrupt toen hij het silhouet van Riku zag.
Roxas knalde met een pijnlijke kreet op de brug.
Suki keek bezorgd naar Roxas en keek hem aan met haar twinkelende oogjes.
“Riku!, riep Sora en rende naar hem toe stopte toen hij zag dat de bron van de zwarte energie voor hem lag.
Riku draaide zich om en keek met een dromerige blik uit zijn ogen.
“Sora, kom met mij mee naar de duisternis, zei de stem van Riku met een duistere ondertoon in zijn stem.
“Praat niet zo belachelijk, wat gebeurt hier!, riep Sora gefrustreerd.
“de werelden zijn verbonden met elkaar en nu is het jullie beurt….’ En Riku trok hem bijna in de bron maar er scheen opeens een fel licht en een sleutelachtig ding had hij in zijn handen.
“Wat is dit voor een ding!, riep Sora geschrokken.
“Keyblade… Keyblade…’
“een Keyblade?, Roxas, Suki!, riep Sora en zag dat zijn broer in het nauw was gedreven en hij rende er naartoe.
En sloeg zonder enkele moeite de wezens weg.
“verdomme!, Riku kom terug!, riep Sora en werd opgezogen door een mysterieuze wind.
“Sora, waar is Kairi!, riep Roxas en keek verwilderd om zich heen.
Roxas had zijn broer en Suki gepakt en ze vlogen alle vier en donkere tunnel door.
En kwamen weer op het eiland terecht.
Maar dit keer stond er een gigantische schaduw voor hen en Sparky verstopte zich achter Sora.
“Kom op dan, lafaard!, riep Sora en greep de Keyblade wat steviger beet.
“Sora nee!, riep Roxas maar Sora rende naar de gigantische schaduw en rende vliegensvlug naar zijn arm en rende er op.
De schaduw vuurde paarse bollen af op Sora maar die ontweek ze en sloeg ze weg.
Hij kwam bij zijn hoofd maar de schaduw sloeg hem van zijn schouder.
Sora viel in slow motion naar beneden.
“Sparky! Suki!, Thunderbolt en Thundershock!, riep Roxas en Sparky sprong naar voren net als Suki en vuurde twee stralen af naar de schaduw.
Roxas rende ook naar voren en ving Sora op.
“bedankt broertje, zei Sora en sprong overeind.
En sloeg nog een rake klap en hij verdween net zo als de grond.
Sora, Roxas, Suki en Sparky vielen naar beneden.
Even later toen Sora wakker werd gemaakt door Suki en Sparky hoorde hij een zacht gekreun.
“Roxas?, is.. alles wel oke?, vroeg Sora ongerust en sprong overeind.
Hij hield hijgend zijn enkel beet en zweette als een koe die te hard heeft gerend.
“me...enkel…pijn…kan…niet…staan, zei Roxas hijgend en keek met moeite op.
“ik ga hulp halen, Sparky kom!, riep Sora maar Roxas greep hem bij zijn broekspijp beet.
“laat me niet alleen, snikte Roxas en veegde de tranen uit zijn ogen.
Sora trok een gezicht en trok hem overeind en Roxas vloekte luid.
Hij had een arm van zijn broer om zijn nek geslagen en ondersteunde hem.
Suki was erg bezorgd over hem en huilde zachtjes terwijl Sparky zijn zusje had overgenomen.
Sora neuriede een liedje terwijl ze over de donkere straten liepen.
“waar zijn we in godsnaam, zei Sora na een lange stilte.
Suki keek hem vragend aan.
Sparky rende naar een bord waarop stond:

Traverse Town.


“Dat ziet er niet goed uit, ik denk dat we van het eiland af zijn, verzuchtte Sora en keek somber naar de sterren.
Roxas zijn gezicht stond opeens erg star en geluidloze tranen liepen over zijn wangen.
“wat als we nooit meer thuis komen?, vroeg Roxas ontzet en klampte zich vast aan zijn broer.
Daar heb ik niet over nagedacht, hoe komen we ooit veilig op het eiland?, dacht Sora vertwijfelt en zelf hij wist niet hoe ze thuis moesten komen.
Maar wat hem nog het meest dwars zat was dat Riku heel raar deed en waar was Kairi?
Sora liet abrupt Roxas los die wankelde door zijn gewonde been en liep naar een reling.
De tranen stroomde over zijn wangen terwijl hij naar de sterren keek.
“Sora… zei Roxas en liep hinkend naar zijn broer die stond te huilen.
Hij snikte en veegde zijn tranen weg.
“sorry… ik maak me erg druk om mama en… Kairi, zei Sora met een diepe zucht en werd knalrood.
Roxas trok een pijnlijk gezicht toen hij naar hem toe hinkte.
“pika, zei Sparky en sprong op zijn schouder en likte hem over zijn wang.
“auw, Sora ik hou het niet lang meer, zei Roxas tandenknarsend en wankelde naar achteren en Sora ving hem op.
“Jongens!, zei een ruwe mannenstem.
Sora en Roxas draaide zich om en zagen een man met kort blond haar en tandenstoker in zijn mond achter hen staan.
“ja, zei Sora agressiever dan bedoeld en wankelde haast door Roxas zijn gewicht.
“ik keek uit het raam en zag dat jullie moederziel alleen waren dus ik dacht laat ik even kijken, zei de man met een vriendelijke gezichtsuitdrukking.
“oke, kunt u mijn broertje helpen, hij heeft last van zijn voet, zei Sora en Roxas had zijn ogen dichtgeknepen.
“volg mij maar, jongen, zei de man en had Roxas op zijn rug genomen.
Sora liep zwijgend achter de man aan.
“uhm, mag ik misschien vragen hoe u heet?, vroeg Sora na een lange stilte.
Ze stonden in een kleine juwelierszaak.
“natuurlijk, ik ben Cid Highwind en jullie?, vroeg Cid en keek Sora aan.
“ik ben Sora en dat is me tweelingbroertje Roxas, zei Sora met zachte stem.
“schilt er iets jongen?, vroeg Cid toen hij naar Sora keek die erg neerslachtig was.
“er is niks, zei Sora ontwijkend en Sparky keek hem ongerust aan.
Sparky liet zich niet in de maling nemen, hij wist dat er iets was met hem maar Sora verborg op zulke momenten altijd zijn emoties.
“Pika, zei Sparky en sprong op zijn schouder en likte over zijn gezicht.
“zo te zien hebben jij en je Pikachu een hele sterke band, zei Cid en aaide Suki over haar koppie.
“ja, hij is mijn beste vriend, zei Sora en aaide Sparky over zijn kop.
“zo jongen, jij kunt weer wat beter op je been staan, zei Cid en trok Roxas overeind die een pijnlijk gezicht trok.
Suki sprong in de armen van Roxas die haar weer op haar schouder zette.
“wat is er gebeurt dat jullie hier moederziel alleen zijn?, vroeg Cid en wees naar een comfortabele bank.
Sora begon het uit te leggen tot wat er op het eiland was gebeurt en hoe Sora en Roxas hier terecht waren gekomen en over de Keyblade.
“ik hoop dat Kairi en Riku oke zijn, zei Sora neerslachtig.
“jongen, maak je niet zo druk, ik denk dat je ze hier kan gaan zoeken in Traverse Town, tenminste als ze niet in een andere wereld zijn beland, zei Cid en keek Sora aan.
“zijn er meer dan één?, Vroeg Sora verbijsterd.
Cid knikte bevestigend.
“maar dan kunnen ze overal zitten, zei Sora neerslachtig en plofte terug in de bank.
“Be Happy, ik kan er niet tegen als mijn broertje van slag is, zei Roxas en legde zijn hand op de schouder van Sora.
Sora glimlachte toen Roxas dat zei en sprong overeind.
“Cid, in ieder geval bedankt voor het verplegen van Roxas’ zijn enkel, zei Sora dankbaar en gaf hem een hand.
“het zit wel goed, jongen, wat gaan jullie nu doen?, vroeg Cid en keek vragend van Roxas naar Sora.
“eerst zoeken of Kairi en Riku hier zo zijn en dan komen we terug als ze hier niet zijn, zei Sora nadenkend.
“nou oke, succes jongens, zei Cid glimlachend en Sora grijnsde breed.
“zie je later Cid, zeiden Sora en Roxas tegelijk.
Sora en Roxas liepen een zijstraatje in.
Sparky begon te vonken toen er een geritsel achter een vuilnisbak te horen was.
Sora greep met kloppend hart de Keyblade vast en sloeg met een harde klap tegen de bak aan.
Er kwam een angstige gele hond tevoorschijn gesprongen die hard begon te blaffen tegen Sora.
Roxas hinkte er naartoe en kalmeerde hem.
En opeens schoot het Sora te binnen.
Hij kreeg al hartkloppingen van een straathond die eten zocht, laat staan dat er nog meer van die wezens zouden zijn.
Sora kalmeerde en zag toen dat de hond een rode halsband omhad.
“dus jij heet Pluto?, vroeg Sora aan Pluto die hem likte over zijn gezicht.
“kom we nemen hem mee, hij is misschien wel van iemand, zei Roxas nadenkend.
Sora knikte en Pluto rende blij achter de twee jongens aan.
Ze kwamen bij een grote poort met DISTRICT 1 erop.
Sora gaf een krachtige duw tegen de poort en het kleine deurtje waar hij tegenaan duwde ging open en Sora viel door het deurtje naar binnen en knalde tegen de grond.
“wow, ik dacht dat dit een gigantisch huis was, zei Sora overdonderd en keek in een groot plein waar een fontein luid kletterde en waar een gigantische klokkentoren stond.
Sora keek om zich heen maar geen glimp van zijn vrienden te bekennen.
Hij keek neerslachtig omzich heen.
“misschien is het toch gewoon te laat, zei Sora verdrietig en voelde tranen prikken maar onderdrukte ze.
“Sora, Alsjeblieft!, je moet niet zo negatief denken! Kairi is een meisje die niet snel opgeeft zie dat nou eens in, zei Roxas en kneep zijn ogen dicht door de druk die hij op zijn pijnlijke voet liet neer rusten.
Opeens voelde Sora de adrenaline stromen er was iets sinisters in de buurt.
Er verschenen uit het niets twee rare figuren die naar Sora keken en die dreigend op hem afliepen.
Sora aarzelde geen moment en greep naar de keyblade en rende op de twee figuren af.
Ze vielen met zijn vieren tegelijk aan maar Sora ontweek zonder enkele moeite en sloeg op ze in.
Hij werd van achter aan gevallen maar Sparky richtte een Thunderbolt op de wezens af en schakelde ze uit.
“Wow!, Sora, dat was zo cool!, riep Roxas en Suki juichte voor haar broer.
“en ik voel me helemaal top, geen droevige gezichten meer, zei Sora vastbesloten.
“mooi zo, en auw, zei Roxas en zakte door zijn knie.
Pluto keek bezorgd naar Roxas en likte hem over zijn gezicht.
“Rox, je hebt rust nodig, kom hier, zei Sora en pakte een van zijn armen en sloeg die om zijn schouder heen.
Suki ging op Pluto zijn rug zitten terwijl Sparky vooraan liep.
Sora en Roxas liepen door de poort en gingen rechtstreeks naar Cid.
Toen opeens een jongen met bruin haar en een groot zwaard voor zijn neus stond.
Sora schatte hem rond de twintig.
“dus, jij bent de Keyblade uitverkorene, zei hij met een afkerende blik in zijn ogen.
Sora keek hem verontwaardigd aan.
“ja, en wat dan nog? Ik heb er niet omgevraagd, zei Sora bruusk.
Roxas keek Sora aan maar die had zijn ogen fijngeknepen tot spleetjes.
“als je hem nou aan mij zou geven dan ben je veilig, de Heartless zitten hier overal, zei de jongen en hield zijn hand op.
“droom lekker verder, die Keyblade is me te dierbaar om af te geven, gromde Sora nijdig.
Roxas kneep zijn oog dicht en kreunde.
Sora snoof afkeurend en wilde naar binnen gaan maar de jongen hield hem tegen.
“Rox, hou nog even vol, broertje, zei Sora en legde een hand op zijn schouder neer.
De jongen keek hem dreigend aan.
“wat verwacht je van me sukkel? Dat ik ga vechten met jou en dat lelijke ding?, vroeg Sora nijdig en de Keyblade verscheen in zijn handen.
Hij keek dreigend naar de jongen maar die keek even dreigend terug.
“Pika!, riep Sparky en trok aan Sora’s broekspijp.
“Sparky, zorg jij voor Roxas, ik neem hem wel!, riep Sora en haalde uit naar de jongen.
Roxas sprong ineens overeind en rende naar de reling.
“Sora!, dit is geen manier, je raakt gewond!, riep Roxas met tranen in zijn ogen.
Maar Sora pareerde alle aanvallen van de jongen en sloeg twee keer keihard in op hem.
Sora sprong weer naar achteren toen de jongen weer uithaalde met zijn zwaard maar hij liet hem keihard voorover vallen.
Opeens voelde Sora een pijnlijke steek in zijn hoofd en hij stopte en hijgde.
En viel toen slap op de grond.
“Sora!, riep Roxas en rende naar zijn broer maar Sparky was eerder.
“Pikapi, pikapi, zei Sparky geschrokken en probeerde hem wakker te schudden.
Roxas draaide zich om en keek kwaad naar de jongen.
“Léon, kon je niet wat rustiger aandoen met die jongen?, vroeg een meisjesstem streng.
De jongen die blijkbaar Léon heette keek verontwaardigd naar het meisje.
“hij daagde me uit, zei Léon nonchalant.
“dat is niet waar!, riep Roxas met tranen over zijn wangen.
Léon en het meisje keken Roxas aan.
“Sora, bracht me naar Cid totdat jij op kwam dagen en jij daagde hem uit, zei Roxas verdrietig en veegde zijn tranen weg.
“Léon!, kon je het weer niet laten?, vroeg het meisje met een strenge blik.
“Yuffie, wilde Léon zeggen maar hij werd onderbroken


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.