Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Mythbusters » Deel 3

Mythbusters

14 jan 2011 - 22:08

654

8

513



Deel 3

Sorry voor het korte stukje, maar zo kwam het het beste uit... Veel leesplezier ;D

Hé, Yuki, ken je hen?
Ja, dat is de bende waar Jared nu ook bijzit
Ligt het aan mij of zijn ze allemaal reusachtig? De jongens zijn echt groot, precies minireuzen of zoiets.
Vreemd, hé, vind je niet?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat ze te verbergen hebben
Eliz, jij bent een super Legilimens! Waar wacht je op? Doe je ding!
Legilimentie is het vermogen om gevoelens en herinneringen te onttrekken aan iemands geest. Maar het is helemaal geen gedachtelezen. Gedachten zijn niet op de binnenkant van je schedel gegrift, dus is het niet zo gemakkelijk. De menselijke geest is complex en bestaat uit vele lagen. Het is echter wel zo dat wie Legilimentie beheerst, onder bepaalde omstandigheden in de geest van zijn slachtoffer kan doordringen en zo meer te weten kan komen over die persoon.
Toen ik twee jaar geleden op de ziekenzaal lag, had Yuki mij een paar boeken gebracht, waaronder een waarin Legilimentie vernoemd werd. Ik vond het best wel interessant en toen ik weg mocht van de ziekenzaal ben ik in de schoolbib een boek gaan zoeken in verband met Legilimentie. Het komende jaar heb ik er keihard opgeoefend en nu ben ik behoorlijk goed, al zeg ik het zelf. Occlumentie is het vermogen om indringers (lees: Legilimensen) uit je hoofd te houden. Dat kan ik jammer genoeg niet, want dan heb je iemand nodig die Legilimentie kan om samen met te oefenen.
Bij wie zou ik eens kijken? Vraag ik.
Neem Sam, dat is de grootste en de oudste
Ik kijk nog eens naar de groep en zie meteen wie Yuki bedoelt. Hij ziet er niet veel ouder uit, maar hij straalt het wel uit.
Legilimens Fluister ik snel, terwijl ik naar Sam blijf kijken.
Verschillende beelden schieten aan mijn ogen voorbij. Een gevecht tussen wolven en mensen. Een gesprek, over Nee! Dat kan niet! Onmogelijk!
Met een schok trek ik me terug uit zijn geest. Gechoqueerd.
De schok is blijkbaar duidelijk zichtbaar op mijn gezicht, want Yuki vraagt wat er is.
Wat heb je gezien, wat is hun geheim?
Ze Ze zijn gedaanteverwisselaars of zoiets. Het is echt vreemd
Yukis gezicht verraad dat ze niet snapt wat ik bedoel.
Ze noemen zichzelf weerwolven, maar ze zijn het helemaal niet. Als ze kwaad worden, of wanneer ze willen, kunnen ze in enorme wolven veranderen. Ze zijn een soort van aangeboren genetisch bepaalde faunaten, denk ik Faunaten zijn mensen die door studie in dieren kunnen veranderen. Best leuk denk ik, maar voor mij hoeft het niet en het is naar het schijnt enorm moeilijk.
En zijn ze gevaarlijk?
Ik weet het niet. Als ze kwaad worden, kunnen ze hun zelfcontrole wel verliezen, maar ik denk niet dat ze opzettelijk een mens, Ik leg duidelijk de nadruk op mens. Lichamelijk zouden kwetsen
Hoe bedoel je? Wat kwetsen ze dan wel? Yuki heeft duidelijk de nadruk die ik op mens legde gehoord.
Er waren nog andere wezens die ik zag
Wat dan?
Er zijn vampiers in Forks
Vampiers doen tovenaars en heksen geen kwaad. Ze hebben schrik van ons. Wij kunnen hun heel eenvoudig in brand steken, zonder in hun buurt te komen en als ze in onze buurt komen is het voor ons niet al te moeilijk om ze weg te krijgen. Maar toch moeten we niet te licht over hun aanwezigheid gaan.
Ow Is Yuki haar reactie.


Ding dong Het ouderwetse geluid van de deurbel klinkt door het huis.
Bezoek? Vraag ik.
Ik verwacht nochtans niemand
Snel druk ik de radio uit en samen stormen we de trap af richting de voordeur. Als twee kleine kinderen proberen we als eerste de deur te bereiken, wat best wel grappig is.
Een trap gestamp en geduw later, bereik ik als eerste de deur. Met een zwier trek ik de deur open.
Goedemiddag Meteen stop ik met praten. Twee prachtige bruine ogen bevinden zich momenteel recht voor mij. Twee bruine ogen waarin ik helemaal zou kunnen verdrinken, zonder het erg te vinden. Twee bruine kijkers die mij zeggen wat voor een wonderbaar persoon erachter zit, zonder hem te zien.


Reacties:

1 2

Rebella
Rebella zei op 29 aug 2011 - 18:52:
het is echt goed! leuk bedahct om twilight en hp te mengen


DreamWriter
DreamWriter zei op 22 jan 2011 - 13:30:
Mimimimimi- HOE HEB IK DIT ZOLANG KUNNEN LATEN LIGGEN? Ãâ
En er is nog één!
Kill me.
Alhoewel.
Dan kan ik niet meer lezen.
Hmm.
Dilemma.
IK GA METEEN NAAR VIER, TOT STRAKS!! ^^
<3


twinsis
twinsis zei op 17 jan 2011 - 22:11:
Wie is het?
Dit me denken aan dat spel xd
Snel verder
And of course melding
Xx


JeRiNo
JeRiNo zei op 15 jan 2011 - 17:24:
Ik heb alles in één keer gelezen en i love your story!

Mag ik een melding als je verder bent

xxx


xEmma
xEmma zei op 15 jan 2011 - 14:54:
Mwiiii, dit verhaal is leuk!
Ik heb nog nooit een crossover tussen HP en Twilight gelezen volgens mij - of wel, maar dan was die blijkbaar niet zo memorabel x) - en ik vind het zeer geslaagd ^^
Ga je snel verder*-*?
xx