Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Harry Potter en de grote gebeurtenissen » Het Begin van de schooltijd

Harry Potter en de grote gebeurtenissen

15 jan 2011 - 20:14

302

0

198



Het Begin van de schooltijd

Harry gaat terug naar school en ontmoet een speciale nieuwe leerling.

Het was een prachtige ochtend.Harry stond op en sloop naar beneden.Buiten zag hij Ron en Hermelien al in de wagen stappen.Ze vertrokken met hutkoffers en huisdieren.Even later kwamen ze aan op Zweinstein Hogeschool voor Hekserij en Hocus Pocus.Harry zag al de oude gezichten van vroeger.Opeens zag Harry iemand die hij nog nooit had gezien.Hij liep ernaar toe en vroeg hoe de nieuweling heette.''Jarno''antwoorde hij.Harry begroette Jarno en vond direct al dat het klikte.''Heb je hier al vrienden?''Vroeg Harry.''Ja'' antwoorde Jarno terwijl hij wees naar twee meiden.Harry vroeg:''Wie zijn dat?''.''Dat zijn 2 oude schoolmakkers van vroeger,ze heten Lucy en Sarah.''zei Jarno.harry vroeg in welke afdeling Jarno zat.''Ravenklauw'' antwoorde Jarno.''Oei!Ik moet gaan!Prettig kennismaken!'' riep Jarno harry toe.''hetzelfde!'' riep Harry.Jarno en harry vertrekten naar hun afdelingskamer.Opeens kwam Harry iets te binnen.Hij wist dat hij nog nooit in een Ravenklauw was geweest.Maar daar was het nu te laat voor.Iedereen zei slaapwel en ging slapen.Volgende dag zag Harry Jarno bij het ontbijt.Na het ontbijt liep Harry naar Jarno en vroeg of hij eens langs mocht komen.Ja is goed was Jarno's antwoord.Even later stond Jarno in Ravenklauw Afdelingskamer.Opeens zag Harry iets mystrieus liggen.Harry wou het pakken maar Jarno hield hem tegen.''Niet aankomen!''Snauwde Jarno hem toe.Harry vroeg zich af wat het was.Maar voor Harry iets kon zeggen zei jarno dit:''Het is een heel geheim voorwerp,maar ik zal het je laten zien.Jarno trok het doek weg.Toen Harry het voorwerp zag.Ging zijn wereld in elkaar storten!''M..M..a..aar hoe kan dat?''stamelde Harry.Jarno legde alles uit.''Dus Jarno als ik het goed begrijp,had jij de heletijd de diadeem van ravenklauw?!''rRiep Harry.''Inderdaad Harry''Zei Jarno.''Maar..hoe..dus Voldemort leeft nog!?!?!''Riep Harry uit.''Ja Harry Jammer genoeg wel...''Zei Jarno''Dus daarom moet jij het nu vernietigen Harry!''.Harry wist niet wat te zeggen.Jarno gaf hem een speer met daarin Basiliskgif.Na 5minuten wachten werd er niks gezegd en...Harry stak de pijl in de diadeem!


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.