Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » A Happy End Sucks [Afgelopen] » 1. This...

A Happy End Sucks [Afgelopen]

20 jan 2011 - 19:54

243

6

469



1. This...

... Niks te zeggen eigenlijk.

'Ja Georgie, ik denk dat ik het heb.' zei Fred bedachtzaam toen ze naar hun lijst met fopartikelen keken. 'Dit... dit is hoe het moet.' Hij stond op en liep naar het bord. Met een zwaai van zijn toverstok tekende een krijtje uit zichzelf een plan. Toen er een idee op het bord stond voor "Braakbabbelaars" lachte George heel hard.
'Fred...' zei hij, nog steeds aan het lachen. 'Fred, je bent een genie! Dit word onze doorbraak!'
De broers liepen op elkaar af en gaven elkaar een high-five. Maar toen hoorden ze iemand binnenkomen in de winkel, dus ze liepen er snel naartoe.
'Hallo!' riep de tweeling in koor. 'Welkom in Tovertweelings Topfopshop! Hoi Ron.' zeiden ze er droogjes achteraan toen hun jongere broer binnenstapte. Hij had zijn vriendin Hermelien Griffel meegenomen. Hij keek hen ernstig aan, en als hij dat deed wist de tweeling dat het menens was. Ron wenkte dat ze mee moesten lopen en Hermelien liep ook mee naar achter.
'Wat is er, broertje?' vroeg Fred, nog steeds met een klein glimlachje om zijn mond.
'Jullie moeten naar huis komen.' zei Ron. 'Het is Harry...'
Er hing even een stilte, en Fred's glimlach verdween. Hij vroeg: 'Wat is er met Harry?'
'We... nou ja... we moeten helpen om hem daar weg te krijgen.' antwoordde Ron.
'Waar?' vroeg George op zijn beurt. 'Waar moeten we hem weghalen?'
'Bij Dirk enzo.'
'Denk jij wat ik denk?' zei de tweeling in koor, en keken naar elkaar met een grijns van oor tot oor.


Reacties:

1 2

Rebella
Rebella zei op 29 aug 2011 - 20:14:
nice! :d


Hermelien
Hermelien zei op 28 jan 2011 - 17:06:
Leuk !
Ik ga dit lezen !


wordslover
wordslover zei op 21 jan 2011 - 20:13:
Leeeuk!

Ben het met degene onder me eens,
Het is een superverhaal!

<3


xEmma
xEmma zei op 20 jan 2011 - 21:26:
Leuk!

Ik ben het overigens niet met de persoon voor mij eens. [sorry persoon voor mij].
De eerste zin klinkt, naar mijn mening, beter als je hem laat zoals hij was. De apostrof is echter niet nodig. Het is een ingewikkelde regel, die met wanneer wel en wanneer niet een apostrof, en ik moet bekennen dat ik hem ook niet altijd goed doe, maar ik weet vrij zeker dat het Freds moet zijn in plaats van Fred's.

Tweeling is enkelvoud, dus 'zei' is goed. 'keken' is echter niet goed, want het heeft hetzelfde onderwerp als het eerste deel van de zin en kan dus onmogelijk meervoud zijn. Je kan als je het meervoud wilt laten, het tweede deel van de zin een ander onderwerp geven.

Zo, dat was de grammaticales van vandaag, haha x) Door dit hele lange verhaal lijkt het alsof ik heel veel kritiek op je hebt, maar dat is niet zo! Ik suck gewoon in uitleggen en heb daar veel regels voor nodig. Je verhaal begint hartstikke leuk! Leuk om een keer over George te lezen. Vaak gaat het over Draco of iets, en als het over de tweeling gaat, gaat het bijna altijd over Fred. Dus, ik heb heel veel zin in dit verhaal en ga snel verder lezen^-^

xx


Faramir
Faramir zei op 20 jan 2011 - 20:45:
Er hing even een stilte, en Fred's glimlach verdween. Hij vroeg: 'Wat is er met Harry?'

dit kun je vervangen door:

Er hing even een stilte, en Fred's glimlach verdween en hij vroeg: 'Wat is er met Harry?'
__________________________________________________________________

'Denk jij wat ik denk?' zei (zeiden) de tweeling in koor, en keken naar elkaar met een grijns van oor tot oor.

_________________________________________________________________

Voor de rest heb ik weinig fouten kunnen vinden, dus kvind je bent zeker goed in spelling en grammatica
Misschien is het een tip om dit te doen bij dialogen:

'Jullie moeten naar huis komen,' zei Ron, 'het is Harry...'

Die komma`s heb je waarschijnlijk ook gezien in boeken enz. en de meeste schrijvers gebruiken die volgens mij. (tenminste ik wel )