Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » A Happy End Sucks [Afgelopen] » 5. Questions?

A Happy End Sucks [Afgelopen]

23 jan 2011 - 13:30

297

2

296



5. Questions?

Nog een deeltje :)

'We gebruiken de enige vorm van transport die ons nog ter beschikking staat, de enige de enige die het Merk niet kan detecteren omdat je er geen spreuken voor hoeft te gebruiken: bezems, Terzielers en Hagrids motorfiets.' vervolgde Dolleman zijn verhaal. 'De betovering van je moeder kan maar op twee manieren verbroken worden: als je meerderjarig wordt of-' hij gebaarde naar de keuken 'je dit niet langer je thuis noemt. Je oom en tante en jij gaan vannacht ieder hun eigen weg, in de wetenschap dat jullie nooit meer samen onder één dak zullen wonen. Ja toch?'
Harry knikte.
'Dus als je vanavond vertrekt, is er geen terugkeer mogelijk en zal de betovering verbroken worden zodra je buiten bereik bent. Wij hebben ervoor gekozen de betovering vroegtijdig te verbreken, want het enige alternatief is dat Jeweetwel arriveert zodra je zeventien wordt.
Er is maar één ding in ons voordeel: Jeweetwel weet niet dat we je vanavond willen verplaatsen. We hebben die lui van het Ministerie op een dwaalspoor gezet; ze denken dat we je pas op de dertigste komen halen. Van de andere kant moeten we niet vergeten dat we met Jeweetwel te maken hebben. We kunnen er niet klakkeloos vanuit gaan dat hij de verkeerde datum genoteerd heeft: het is wel zeker dat hier Dooddoeners door het luchtruim patrouilleren, gewoon voor het geval dat. Daarom hebben we twaalf verschillende huizen alle bescherming gegeven die we bedenken konden. Het zijn stuk voor stuk huizen die in aanmerking komen als nieuw onderduikadres: mijn huis, dat van Romeo, het huis van Molly's tante Marga- je snapt het wel.'
'Ja,' zei Harry.
'We brengen je naar Tops' ouders. Als je eenmaal binnen de grens bent van de bezweringen die we over het huis hebben uitgesproken, kun je met een Viavia naar het Nest gaan. Vragen?'


Reacties:


realMe
realMe zei op 23 jan 2011 - 14:20:
whohie ze gaan het uitvoeren!!!!!
ga maar snel weer verder. ben zo benieuwd naar meer!!!


wordslover
wordslover zei op 23 jan 2011 - 13:33:
Leeeuk!

Ben blij dat ik nu ook het plan snap

Ga maar gauw weer verder!
Je schrijft écht goed!

<3