Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » A Happy End Sucks [Afgelopen] » 6. Forget it.

A Happy End Sucks [Afgelopen]

23 jan 2011 - 16:48

763

2

311



6. Forget it.

Even een extra lang hoofdstuk, omdat jullie zulke lieve reacties neerzetten :)

'Eh-ja,' zei Harry. 'Misschien weten ze in het begin nog niet naar welk van die twaalf beveiligde huizen we gaan, maar wordt dat niet gauw duidelijk als we met z'n-' hij telde hoeveel mensen er waren 'veertienen naar de ouders van Tops vliegen?'
'Ah,' zei Dolleman.'Dat cruciale punt was ik even vergeten te vermelden. We vliegen niet met z'n veertienen naar het huis van Tops' ouders. Vanavond zullen zeven Harry Potters de lucht doorklieven, stuk voor stuk met een metgezel, en ieder paar gaat op weg naar een ander schuilhuis.'
Dolleman pakte de flacon met Wisseldrank onder zijn mantel vandaan.
'Nee!' riep Harry en zijn stem sneed dwars door de stilte heen. 'Vergeet het maar!'
'Ik zei toch dat hij zo zou reageren?' zei Hermelien.
'Als jullie denken dat ik zes mensen hun leven voor mij op het spel laat zetten-!'
'-want dat zou voor ons allemaal de eerste keer zijn,' zei Ron. Zijn stem droop van het sarcasme.
'Dit is anders, doen alsof jullie mij zijn-'
'Je moet ook niet denken dat we staan te trappelen, Harry,' zei Fred heel ernstig. 'Stel dat er iets misgaat? Dan zijn we misschien de rest van ons leven magere, brildragende sukkels.'
George vond het behoorlijk grappig, maar Harry kon er niet om lachen.
'Als ik niet meewerk, gaat het niet door. Jullie hebben mijn haar nodig.'
'Nou, dat plannetje is dus ook weer van de baan,' zei George. 'Uiteraard kunnen we met geen mogelijkheid aan een plukje haar komen als jij niet meewerkt.'
'Ja, wij met z'n dertienen tegen een ventje dat niet mag toveren. Ik doe het nu al in mijn broek,' zei Fred.
'Grappig hoor,' zei Harry. 'Ik bescheur me.'
George rolde met zijn ogen naar Fred en grijnsde.
'Als we gedwongen zijn geweld te gebruiken, dan zullen we dat doen,' gromde Dolleman. Hij keek woedend naar Harry. 'Behalve jij is iedereen hier meerderjarig, Potter, en iedereen is bereid om het risico te nemen.'
Levinius haalde zijn schouders op en trok een vies gezicht; Dolleman keek hem nu met zijn magische oog aan.
'Genoeg gediscussieerd. Zoveel tijd hebben we niet. Ik wil een paar haren, jongeman, en wel nu meteen.'
'Maar dit is gekkenwerk! Het is helemaal niet nodig-'
'Niet nodig?' snauwde Dolleman. 'Terwijl Jeweetwel zijn kans afwacht en het halve Ministerie al op zijn hand is? Als we heel veel geluk hebben, Potter, is hij misschien in ons dwaalspoor getrapt en van plan op de dertigste een hinderlaag voor je te leggen, maar hij zou wel gek zijn als hij niet aan een paar Dooddoeners opdracht zou hebben gegeven om de boel in de gaten te houden. Dat zou ik zelf ook doen. Misschien kunnen ze jou of dit huis niet vinden zolang de betovering van je moeder standhoudt, maar die staat op het punt om verbroken te worden en ze weten ruwweg waar je woont. Onze enige kans is om dubbelgangers te gebruiken. Zelfs Jeweetwel kan zichzelf niet in zevenen delen.'
Harry keek Hermelien heel even aan, maar waarom wist George niet.
'Dus een pluk haar graag, Potter, en vlug een beetje.'
Harry keek naar Ron, die een gezicht trok dat hij het maar moest doen.
'Nu!' blafte Dolleman.
Iedereen keek naar Harry terwijl die een pluk haar uit zijn hoofd trok.
'Was dat nou zo moeilijk?' fluisterde George in Freds oor.
'Goed zo,' zei Dolleman. Hij liep naar Harry toe en hield de flacon onder zijn neus. 'Doe meteen maar hierin als je wilt.'
Terwijl Harry zijn haar in de vloeistof gooide werd die goudgeel.
'Oo, je ziet er een stuk lekkerder uit dan Korzel en Kwast, Harry,' zei Hermelien. Ron keek met opgetrokken wenkbrauwen naar haar en toen zei ze vlug: 'Je weet best wat ik bedoel - de toverdrank van Kwast leek net vloeibaar snot.'
'Oké, imitatie-Potters in de rij, graag,' zei Dolleman.
Ron, Hermelien, Fred, George en Fleur vormden direct een rij voor het aanrecht.
'We komen er eentje tekort,' zei Lupos.
'Hiero,' zei Hagrid. Hij pakte Levinius bij zijn nekvel en zette hem naast Fleur, die haar neus optrok en snel tussen Fred en George in ging staan.
'Ik zei toch dat ik veel liever beschermer wou zijn?' mopperde Levinius.
'Kop dicht,' gromde Dolleman. 'Zoals ik al gezegd heb, vuile lafbek, zullen de Dooddoeners die we mogelijk tegenkomen proberen om Potter gevangen te nemen, niet om hem te doden. Perkamentus heeft altijd gezegd dat Jeweetwel persoonlijk met Potter wil afrekenen. De beschermers zouden zich meer zorgen moeten maken. Die lopen het risico een kopje kleiner gemaakt te worden door de Dooddoeners.'
Levinius keek nog steeds achterdochtig, maar Dolleman haalde al zes kleine glaasjes uit zijn binnenzak en deelde die uit aan de kandidaten die als Harry door de lucht zouden vliegen. Toen iedereen had, dronken ze als één man hun Wisseldrank op.


Reacties:


wordslover
wordslover zei op 23 jan 2011 - 17:46:
Leeeuk!
En spannend!

Van mij mag je vaker lange hoofdstukken plaatsen

Ga maar gauw weer verder!

<3


realMe
realMe zei op 23 jan 2011 - 17:26:
oeh spannend........
ga maar weer snel verder