Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » A Happy End Sucks [Afgelopen] » 7. One... two... THREE.

A Happy End Sucks [Afgelopen]

23 jan 2011 - 19:42

634

2

303



7. One... two... THREE.

Nog een XL deel :P

Iedereen die Wisseldrank had gedronken greep naar zijn of haar keel en snakte naar adem. Hun gelaatstrekken begonnen te vervormen en te borrelen. Hermelien en Levinius werden langer, terwijl Ron, Fred en George juist krompen. Hun haren werden donkerder en dat van de meiden werd korter.
Dolleman maakte ze zakken open en toen iedereen Harry was konden ze zich omkleden. De echte Harry moest zich ook omkleden, want dan zouden ze er precies hetzelfde uitzien.
Fred en George keken naar elkaar en zeiden: 'Wauw - we lijken nu sprekend op elkaar!'
'Ik weet het niet,' zei Fred, terwijl hij zichzelf bestudeerde in de theeketel. 'Toch vind ik nog steeds dat ik knapper ben.'
'Bah,' zei Fleur, die zichzelf bekeek in de magnetron. 'Niet kijken, Bill - iek zie er niet uit!'
'Vergeet de bril niet,' zei Dwaaloog. 'Er zitten er zes in het zijvak en als jullie omgekleed zijn, vinden jullie je bagage in de andere zak.'
George vond het maar niks om Harry steeds te moeten beschermen, er waren immers al veel mensen gesneuveld in de strijd. Maar hij begreep het wel.
'Je hebt echt hele slechte ogen, Harry,' zei Hermelien en zette een bril op.
Toen iedereen was omgekleed, haalden de nep-Harry's rugzakken en opgezette sneeuwuilen uit de andere zak.
'Mooi zo,' zei Dolleman toen hij zeven volledig geklede, brildragende en van bagage voorziene Harry's tegenover hem zag. 'De paren worden als volgt ingedeeld: Levinius gaat met mij mee, per bezem-'
'Waarom per se met jou?' gromde een Harry die Levinius moest zijn.
'Omdat ik jou in de gaten moet houden,' beet Dolleman hem toe en zijn magische oog bleef Levinius strak aankijken terwijl hij vervolgde, 'Arthur en Fred-'
'Ik ben George,' zei de Harry die door Dolleman was aangewezen. 'Kun je ons zelfs niet uit elkaar houden nu we Harry zijn?'
'Sorry, George-'
'Ik zit alleen maar met je toverstok te spelen, hoor. Ik ben Fred.'
'Genoeg geintjes!' snauwde Dolleman, en de broertjes keken elkaar breed grijnzend aan. 'De ander - George of Fred of wie het ook zijn mag - gaat met Remus mee. Juffrouw Delacour-'
'Ik ga samen met Fleur op een Terzieler,' zei Bill. 'Ze heeft het niet zo op bezems.'
Fleur ging naast hem staan en keek hem heel sentimenteel aan.
'Juffrouw Griffel, jij gaat met Romeo, ook per Terzieler-'
Hermelien leek gerustgesteld toen ze naar Romeo toe stapte.
'Nou, dan blijven jij en ik over, Ron!' zei Tops opgewekt en ze sloeg een rek met bekers om toen ze naar hem zwaaide.
Ron leek niet zo blij, en George grijnsde spottend naar hem.
'En jij gaat met mij mee, Harry. Mee eens?' vroeg Hagrid een tikje ongerust. 'We nemen de motor. Ik ben veels te zwaar voor bezems en Terzielers, snappie? D'r is alleen nogal weinig plek op 't zadel als ik er al op zit, dus jij neemp 't zijpan, oké?'
'Ja, prima,' zei Harry nogal ongeloofwaardig.
'De Dooddoeners zullen waarschijnlijk verwachten dat je de bezem neemt,' zei Dolleman. 'Sneep heeft ruim voldoende tijd gehad om ze alles over je te vertellen vat ze nog niet wisten, dus als we Dooddoeners tegen het lijf lopen, Kiezen ze vermoedelijk voor een Potter die om weet te gaan met een bezemsteel. Goed,' zei hij terwijl hij de zak dichtbond en de anderen voorging naar de deur. 'Volgens mij hebben we nog drie minuten voor we moeten vertrekken. Het heeft geen zin om de achterdeur op slot te doen, dat houdt de Dooddoeners heus niet tegen als ze eenmaal hier zijn... Vooruit...'
Toen ze allemaal op hun voertuigen zaten zei George nog even tegen Fred: 'Voorzichtig zijn, hè?' waarop Fred breed begon te grijnzen.
'Goed dan,' zei Dolleman. 'Iedereen opletten, graag. Ik wil dat we allemaal precies op hetzelfde moment vertrekken, anders heeft onze afleidingsmanoeuvre geen zin. Succes allemaal. We zien elkaar over ongeveer een uur in het Nest. Ik tel tot drie. Een... twee... DRIE.'
Ze schoten weg, en gelijk daarna merkte George dat er iets mis was.


Reacties:


realMe
realMe zei op 24 jan 2011 - 15:45:
oh, spannend.......
gaat dit vanuit George een beetje? Daar lijkt het op.......
Het lijkt of hij boos is op harry.....??

snel verder


wordslover
wordslover zei op 23 jan 2011 - 20:17:
Leeuk!

Wel spannend met George nu hoor!

Ga maar gauw weer verder!

<3