Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » A Happy End Sucks [Afgelopen] » 9. Snape

A Happy End Sucks [Afgelopen]

24 jan 2011 - 19:48

452

3

298



9. Snape

Nog een klein deel, omdat de volgende extra lang word :) Oja, dit moet ik nog even melden: Alles wat de personen in een bepaalde scène zeggen wijkt niet af van het boek. Maar dat verveelt ook wel eens, dus: let's add some "spanning" en originaliteit. :) Anders schrijf ik zowat het hele boek over :O Ik laat nu dus niet meer alles gebeuren wat ook in het boek gebeurt. Ja, ook nog wel een beetje. Maar niet meer zo veel.

'Wat?' zei George paniekerig. 'Nog steeds niet? Maar...'
'Jij moet je niet teveel zorgen maken om hen,' zei Molly. 'Rust maar lekker uit. Wil je iets drinken?'
'Eh, ja. Lekker,' zei George. Toen zijn moeder, vader, Ginny en Harry weg waren vervolgde hij op fluistertoon tegen Fred: 'Wat nou als er iets ergs is gebeurd? Misschien zijn ze de weg wel kwijt.'
'Nee, ik denk het niet,' zei Fred. 'Ze zullen de Viavia toch wel gehaald hebben?'
'Nee, domoor. Dan waren ze hier allang geweest,'
'Dan weet ik het ook niet meer.'
Fred zuchtte en plofte op de bank neer. Hij leek bezorgd. Molly kwam de kamer weer in met een dampende kop thee.
'Alsjeblieft Georgie,' zei ze terwijl ze de beker op een krukje naast de bank zette. Ze glimlachte even flauwtjes naar hem en liep toen weer weg. George stond op van de bank en liep naar het raam. Toen hij het had opengeschoven hoorden ze een harde knal.
'Wat was dat?' vroeg Fred.
'RON!' schreeuwde George, en even leek de pijn in zijn oor helemaal weg te zijn. Hij rende naar buiten met Fred op zijn hielen.
Eenmaal buiten hoorden ze Ron hard snikken. Hij was alleen.
'Waar is Tops?' vroeg Harry bezorgd. Ron begon nu nog harder te huilen. Hij kon geen woord uitbrengen, dus besloten ze maar dat ze hem naar binnen moesten brengen.
Toen hij op de bank zat en George's thee opdronk, leek hij iets te kalmeren en na een paar minuten was het helemaal stil in de woonkamer.
'Tops is...' begon Ron, en hikte nog even. 'Tops is dood.'
Iedereen keek hem geschokt aan. George kon het niet bevatten: Tops leek zo onoverwinnelijk, altijd optimistisch. Molly begon te snikken, en al snel deden Hermelien, Ginny en Arthur mee. Maar toen hoorden ze buiten een Terzieler aankomen, het teken dat Bill en Fleur ook ongedeerd waren. Maar niemand rende naar buiten, nog steeds in shock. Na een korte tijd kwamen Bill en Fleur inderdaad allebei heelhuids binnen. Maar ze keken een beetje vreemd voor zich uit, alsof dat er nog iets was gebeurd.
'Dwaaloog,' zei Bill. Meer hoefde hij dan ook niet te zeggen, iedereen begreep hem meteen. Hij pakte een fles Oude Klares Jonge Borrel van het aanrecht af en schonk voor iedereen een glas in.
'Op Dwaaloog en Tops,' zei Arthur plechtig, en iedereen hief zijn glas en herhaalde hem.
'Tops?' vroeg Bill na een tijdje.
'Ja,' antwoordde Molly bedroefd. 'En George's oor,'
'Wat...?' stamelde Ron, en George draaide naar hem om. 'Verrek man! Je mist een oor! Wie heeft dat gedaan?'
'Sneep,' zei Fred minachtend en Rons mond viel open.
'Waar is Levinius?' vroeg Molly bezorgd.
'Verdwijnseld,' antwoordde Bill. 'Hij raakte in paniek toen hij Jeweetwel zag. We hebben Dwaaloogs lichaam niet meer kunnen vinden.'
Iedereen zweeg. Niemand wist wat hij moest zeggen.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 29 aug 2011 - 20:33:
neeeeeee!!!! huil)topsie niet doodgaaan... is ze wel dood???? ik hoop van niet...maar ja uiteindelijk ging toch dood... maar toe was ze al mama...


realMe
realMe zei op 24 jan 2011 - 19:57:
Neeeeeee............
niet Tops, die was zo aardig en actief en slim en GEWELDIG!!!!!
-ik weet niets meer, ben sprakeloos-

snel verder


wordslover
wordslover zei op 24 jan 2011 - 19:51:
Waaauw..
Moooi

Ga maar gauw weer verder!

<3