Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Goede Tijden, Slechte Tijden » Op glad ijs » Op glad ijs (deel 1)

Op glad ijs

30 juli 2011 - 11:15

978

4

650



Op glad ijs (deel 1)

Lucas heeft Edwin gekocht in de mannenveiling...

De georganiseerde mannenveiling in Dansatoria was een groot succes.
Elke zichzelf respecterende man van Meerdijk liet zich van zijn beste kant zien, voor een afspraakje én om natuurlijk geld in het EEPíSA slachtoffer laatje te brengen.

Voor Edwin verliep de avond op een manier waarop hij stiekem heel erg gehoopt had, maar hoe moest hij nou verbergen dat hij het eigenlijk heel leuk vond dat Lucas hem gekocht had in de veiling? Wiet was niet echt te spreken over de actie van Lucas. Waarom moest je nou juist uitgerekend Edwin kiezen?, vroeg ze op een wat dreigende manier. Omdat Edwin de enige van al deze mannen is die ik goed ken, en ik graag ook mijn steentje wil bij dragen aan dit project. Oh, en Noud dan? Die ken je toch ook maar al te goed? Ik ga toch niet op het vriendje van m´n zus bieden, Nina ziet me aankomen zeg. Wiet beseft dat Lucas daar ook wel weer gelijk in heeft. Oke, ik vindt het prima als jullie iets gaan doen, maar op 1 voorwaarde... ik ga met jullie mee! Op deze uitspraak zat Edwin te wachten, hoe kon hij nou alleen iets met Lucas gaan doen? Zolang Wiet er maar bij is zal ik Lucas vanzelf vergeten denkt hij in zichzelf. Nog voordat Lucas iets over de reactie van Wiet zeggen is ze hem alweer voor. Die nieuwe schaatsbaan hier in de stad is morgenmiddag weer open, is dat niet wat? Er volgt een kleine stilte, O..o..Oke is goed zegt Lucas, die toch enigszins teleurgesteld is. Nou oke tot morgen dan, ze pakt Edwin bij z´n hand en sleurt hem zowat naar buiten toe. Hij krijgt nog net de kans om zich om te draaien en aan te kijken. Die blik in zijn ogen zegt voor Lucas genoeg, morgen moet het gebeuren. Dit is misschien wel zijn laatste kans.

De dag daarna zit voor Wiet niet echt mee, aangezien Jack of Lorena alweer geen boodschappen hebben gedaan zal zei dat moeten doen. Als ze van de boot afkomt en naar haar fiets wil lopen, ziet ze dat haar fietsband kapot is. Ook dat nog.. denkt ze bij zichzelf.. vanmiddag gelukkig gezellig samen met Edwin en Lucas. Met frisse moet en tegenzin loopt ze richting het winkelcentrum.

Als Lucas die middag aankomt bij de schaatsbaan ziet hij dat Edwin & Wiet er allebei nog niet zijn. Ook Edwin is onderweg naar de schaatsbaan en krijgt terwijl hij onderweg is een smsje, het is Wiet die hem mededeelt dat ze iets later zal zijn, omdat ze haar zinnen heeft gezet op een paar beeldige Prada schoenen in het winkelcentrum. F*ck wat moet ik nou? Zegt hij in zichzelf. Ik kan toch niet alleen met Lucas zijn al die tijd. Maar diep van binnen weet hij dat hij niets liever wil dan bij Lucas zijn, het liefst dag en nacht. Hij besluit toch maar gewoon naar de schaatsbaan te gaan, misschien is Lucas er ook nog niet en kan hij zichzelf er mentaal op voorbereiden. Ai.. te laat. Als hij de hal van de schaatsbaan binnenloopt ziet hij Lucas al op een bankje zitten. Oke.. je kan dit.. gewoon nergens op antwoorden wat ook maar í­ets met homoseksualiteit te maken heeft, zegt hij tegen zichzelf. Heey Edwin! is eh.. Wiet niet bij je? Nee, ze die is nog aan het winkelen, maar ze zal zo wel komen. Oh.. oke zegt Lucas, die vanbinnen een vreugdedansje doet. Hij besluit dan ook meteen zijn plan tot uitvoer te brengen. Kun jij eigenlijk schaatsen? vraagt hij aan Edwin.. Ja, nou eh.. in het dorp waar we eerst woonden was in de winter altijd een dorpskampioenschap schaatsen, bijna iedere man of jongen was zo ongeveer verplicht om daaraan deel te nemen... En jij? Vraagt hij aan Lucas. Op deze vraag had Lucas gewacht, dit zou wel eens zijn kans zou kunnen zijn om Edwin uit de tent te lokken. Hij doet net of z´n neus bloed en zegt: Nee, ik eh.. heb nog nooit geschaatst.. nog voordat Edwin daar een reactie op kan geven zegt hij: Mí¡í¡r misschien kun jij het me wel leren? Edwin weet niet wat hij moet zeggen, eh.. nou ik weet niet of ik nou eh.. Kom op, anders sta ik dadelijk kompleet voor schut als ik 100 keer op m´n bek ga. Weetje wat, ik ga vast onze schaatsen huren. Lucas loopt weg en laat Edwin sprakeloos achter. Ooh nee, wat moet ik nou? In het ergste geval moet ik Lucas nog aanraken ook nog. Lucas komt weer aangelopen en geeft de gehuurde schaatsen aan Edwin, ik hoop dat het de goede maat is zegt ie. Terwijl Edwin zijn schaatsen nog aan het aantrekken is, doet Lucas aan enigszins wat overacting op het ijs. Als een pasgeboren hertje dat wil leren lopen doet hij net ofdat hij er niks van kan. Kom je nog? Zegt hij tegen Edwin. Ik heb jou toen als stagebegeleider het een en ander geleerd, nu mag jij mij dí­t gaan leren. Zwijgend stapt ook Edwin het ijs op. Ondertussen heeft Wiet de schoenen die ze wou hebben gekocht, en is ook zei onderweg naar de schaatsbaan. Op de schaatsbaan zelf gaat de les die Edwin aan Lucas gaat geven van start, hij doet een stukje van ongeveer 8 meter voor, Lucas doet dit na en grijpt zijn kans. Na ongeveer 4 meter laat Lucas zichzelf opzettelijk uitglijden. AUW!! G*DVER! Bezorgt snelt Edwin zich naar hem toe. Gaat t? Lucas en Edwin kijken elkaar in de ogen, en Lucas zegt: Ja, nu jij dr bent wel.. Edwin kan zich niet beheersen en zoent Lucas vol op z´n mond. Na ongeveer 10 seconden rukt Edwin zichzelf los en kijkt Lucas aan. Een klein schattig lachje vormt zich op de beide gezichten, en Edwin zoent Lucas nogmaals. Dan komt Wiet aangelopen, en die kan haar ogen niet geloven..


--


Reacties:


Renesmee
Renesmee zei op 30 jan 2011 - 19:54:
Super gaaf verhaal!
Ik ga snel even de rest lezen ^^


daffie15
daffie15 zei op 26 jan 2011 - 22:04:
aah!!!! I love it ! ik zie het ook wel gebeuren! zou geen verassing zijn!


Veanar
Veanar zei op 25 jan 2011 - 21:30:
Edwins motto, you got it hands down: gewoon nergens op antwoorden wat ook maar í­ets met homoseksualiteit te maken heeft, zegt hij tegen zichzelf.
XD.
Geweldig!

En ik vond het plot echt geweldig! Sterker nog, ik zie het zo gebeuren! :o
(Ik kan me een spoilerpic herinneren van een ijsbaan..)
Heel erg creatief en origineel. Erg leuk verhaal!

...doet net of z´n neus bloed en zegt: Nee.
Ha! Echt iets voor Lucas. De truuc om een jongen je te laten leren schaatsen! XD.
Heel realistisch iets voor Lucas. Je hebt de karakters goed door!

...en is ook zei onderweg naar de schaatsbaan.
A-oh! Die kan wel eens iets raars gaan zien...
Dit is zo spannend!

Edwin kan zich niet beheersen en zoent Lucas vol op z´n mond
AAAHHHHH *Gilt*
Ik kan me een andere keer herinneren dat Edwin zich niet kon beheersen, dus dit klopt ook! =P

Wow! Gaat het nog verder? (ik zie deel een, dus neem aan van wel..) Dit is een prachtige cliff-hanger.
Goed gedaan!
Ik wil de rest lezen, lol. =p


simonella
simonella zei op 25 jan 2011 - 19:09:
ooohh ^^ vet goed geschreven man echt grappig iedereen(geloof ik ) van de hyve kan schrijven ^^ lol.

-xxx-
s