Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » A Happy End Sucks [Afgelopen] » 11. Dance

A Happy End Sucks [Afgelopen]

26 jan 2011 - 19:08

918

3

293



11. Dance

Nog een deel :) Ik heb deze bedacht toen in Magic Works van the Wierd Sisters (HP4 soundtrack kerstbal) aan het luisteren was.

Na een dik uur kwam Christine weer binnen. De winkel was inmiddels open en er waren mensen aan het rondkijken.
'Hoi,' begroette ze George die achter de toonbank stond. 'Wat verkoop je eignlijk precies?'
'Ehmmm...' stamelde George. Hij durfde niet in haar ogen te kijken, bang dat hij zou verdrinken in het prachtige grijs. 'Fopartiekelen. Vooral snoep. Maar ook andere troep zoals liefdesdrankjes of Duistergruis...'
'Ik vind het helemaal geen troep,' zei Christine gedecideerd. 'Het is werkelijk fantastisch.'
Ze keek geïnteresseerd rond in de winkel en pakte soms lachend iets uit de schappen om er wat beter naar te kijken.
'Nou broertje,' zei Fred die opeens achter George was gaan staan. 'Ik moet toegeven dat ze best knap is. Maar waar is haar stok?'
'Hoe moet ik dat nou weten?' vroeg George geïrriteerd. 'Weet je wat, ik vraag het haar.'
Hij liep naar Christine toe en tikte op haar schouder.
'Ja?' zei ze terwijl ze een Braakbabbelaar wat beter bekeek.
'Eh, waar is je toverstok?' vroeg hij.
Ze schrok schijnbaar van die vraag, want ze liet het snoepje op de grond vallen en haar ogen werden net schoteltjes. Ze keek hem verbaasd aan en zei toen: 'Mijn stok? Die heb ik al jaren niet meer aangeraakt. Ik mocht hem niet hebben van mijn vader omdat ik was ingedeeld bij Griffoendor en niet bij Zwadderich. Hij was boos en haalde me van school.'
George keek haar ongelovig aan.
'Zullen we een nieuwe gaan halen?' vroeg hij uiteindelijk.
Haar gezicht klaarde op.
'Weet jij dan een stokkenwinkel?' vroeg ze.
'Ja...' zei George. 'Olivander. De winkel is eigenlijk dicht, maar je mag er nog gewoon komen.'
'Oké, leuk!' zei ze blij en liep met George naar buiten.
Toen ze bij Olivander aankwamen opende George de deur. Hij kraakte erg en was zo te zien lang niet meer opengegaan. De winkel was een puinhoop. Overal lagen toverstokken op de grond, de doosjes waar ze in hoorden te zitten en de kasten waar die normaal in lagen waren op één na allemaal omgevallen.
Christine was al aan het rondlopen en pakte de ene stok na de andere van de grond af. Maar de hele tijd als ze er een uitprobeerde ging er iets stuk of vloog er iets in brand. Maar pas toen George's wenkbrauwen waren verschroeid begonnen ze echt lol te krijgen.
Na een kwartier haalde George uit de achterste rij van de nog overeind staande kast de laatste stok. Toen Christine hem van de zachte stof in het doosje af pakte, begon de stok licht uit te stralen. Ze zwaaide ermee en de oude muziekinstallatie begon Een Ketel Vol Met Warme Liefde spelen, het lievelingsliedje van Molly Wemel. Christine en George begonnen lachend te dansen. Ze gingen uit hun dak op Do The Hippogriff (http://www.youtube.com/watch?v=of1ntPA_kA8&feature=related).
Maar na nog een paar nummers kwam dan eindelijk een rustig nummer: Magic Works (http://www.youtube.com/watch?v=OBPGJ0daqWg&feature=related). George legde zijn hand op Christine's heup en zij legde haar hand op zijn schouder. Met de andere hielden ze elkaars handen vast. Ze dansten dicht tegen elkaar door de hele ruimte. Toen het nummer was afgelopen werd het stil, maar ze lieten elkaar niet los. Ze keken diep in elkaars ogen en Christine ging op haar tenen staan om op gelijke hoogte te zijn.
'Geo-hoorge!' riep Fred die de winkel binnenkwam. 'Ik heb je overal gezocht, man! Waar was je?'
'Eh, hier?' antwoordde George.
Fred rolde met zijn ogen en wenkte dat ze mee moesten komen.

Die avond, toen de laatste klanten weer naar huis gingen, zaten ze met zijn drieën te eten. Aangezien Christine voor geen goud terug wilde naar haar vader zou ze blijven.
'Lekker!' zei ze tegen Fred die spaghetti had gemaakt.
'Van mijn moeder geleerd,' zei hij. 'Niet zo moeilijk.'
Na het eten ging George door middel van toverkracht een extra kamer bouwen die zou dienen als Christine's slaapkamer. Ze wilde vanillegeel op haar muren en een donkerbruine houten vloer. Ze kreeg een houten tweepersoons stapelbed in dezelfde kleur als haar vloer met doorzichtig witte gordijnen er omheen. Ze had ook een enorme inloopkast en haar eigen bank met TV en stereoinstallatie. Met een sommeerspreuk haalde ze haar CDs naar haar nieuwe kamer, waar ze perfect in haar CD kastje vlogen.
'Ik ben er heel blij mee,' zei Christine tegen George toen het af was. 'Dankjewel.'
'Het is geen moeite,' zei hij.
Toen ze alleen in haar kamer was, sommeerde ze ook haar gitaarcollectie plus het ronddraaiende rek waar ze altijd in hingen. Ze pakte er een en de versterker en begon haar favoriete nummer te spelen.

Well if you wanted honesty, that's all you had to say.
I never want to let you down or have you go, it's better off this way.
For all the dirty looks, the photographs your boyfriend took,
Remember when you broke your foot from jumping out the second floor?

I'm not okay
I'm not okay
I'm not okay
You wear me out

What will it take to show you that it's not the life it seems?
I'm not okay
I told you time and time again you sing the words but don't know what it means
I'm not okay
To be a joke and look, another line without a hook
I held you close as we both shook for the last time take a good hard look!

I'm not okay
I'm not okay
I'm not okay
You wear me out

Forget about the dirty looks
The photographs your boyfriend took
You said you read me like a book, but the pages are all torn and frayed

I'm okay
I'm okay!
I'm okay, now
I'm okay, now

But you really need to listen to me
Because I'm telling you the truth
I mean this, I'm okay!
Trust Me

I'm not okay
I'm not okay
Well, I'm not okay
I'm not o fuckin kay
I'm not okay
I'm not okay
Okay


(I'm not okay - My Chemical Romance)


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 29 aug 2011 - 20:44:
mooie tekst.


heaven
heaven zei op 29 maart 2011 - 12:23:
Ik hou van dat nummer MCR - Not okay is gwn geniaal(L)

En dit verhaal is ook superrr *gaat snel naar het volgende hoofdstuk*


wordslover
wordslover zei op 26 jan 2011 - 18:53:
Leeeuk!
&Moooi!

Ik hou echt van je verhaal en je hoofdstukken!

Ga maar heeeeul gauw weer verder!

<3