Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Muse » You » Me - 03

You

19 maart 2011 - 16:05

1030

2

398



Me - 03

Ik poetste mijn tanden, deed mijn pyjama aan en plofte neer op mijn bed. Even later viel ik in een lange slaap waarin ik droomde oven Dom.

Toen ik uitgebreid had gezwaaid, ademde ik op het raam en schreef er "doei" op. Ik zwaaide nog een paar keer naar mijn zusje er draaide me toen om om aan onze lange reis naar de boot in Frankrijk te beginnen.
'Emily?' zei Crystal.
'Hm,' zei ik, nog slaapdronken.
'Wil je misschien met ons boven gaan zitten?'
'Ja, cool,' Ik geeuwde, stond op en liep mee naar boven. Daar gingen we helemaal vooraan zitten, omdat daar een rijtje met drie stoelen was. Ik plofte neer bij het raam, Justine in het midden en Crystal aan de andere kant. Ik zette mijn geel met zwarte Skullcandy op en luisterde naar Black Holes And Revelations van Muse. Om een of andere duistere reden zaten er alleen maar Muse fans bovenin de bus, dus ik vroeg: 'Zal ik eens een Muse-liedje opzetten?'
Iedereen gilde dat ze dat oké vonden, dus ik trok mijn koptelefoon uit mijn iPod Nano.
Even later zat iedereen mee te zingen met Map Of The Problematique.
'I can't get it right since I met you,' zongen we. Ik voelde me goed tussen al deze "soortgenoten". Het voelde aan als echte vrienden.
'Lonliness be over. When will this lonliness be over?'
De zang was afgelopen en iedereen klapte. Daarna begon Soldier's Poem, een prachtig nummer.
'Let's lose ourselves,'
Zo gingen we nog heel lang door, en daarna met het album Absolution. Natuurlijk deden we ook Origin Of Symmetry en The Resistance. En toen was het grote moment aangebroken: we waren bij de boot. De bus parkeerde ergens onderin en toen moesten wij naar boven. Aangezien er niet zo heel veel Muse fans waren, gingen we als een grote groep bij elkaar zitten. Na een tijdje kende iedereen elkaar en het was heel gezellig. We dronken en aten wat, etc. etc.
'Toch hoop ik nog steeds dat we Muse tegenkomen,' zei Sarah, iemand van de groep.
'Ja, wie niet?' zei Matthew. Hij was er nogal trots op dat hij zijn naam deelde met de leadzanger van Muse.'Dat zou echt gaaf zijn,'
'Zullen we straks in de stad bij elkaar blijven?' stelde ik voor. Er klonk instemmend gemompel, dus dat was ook weer afgesproken. 'Zal ik een rondje doen?'
Ik haalde vijf cola en drie Fanta Orange. Toen we allemaal zaten te drinken en te genieten van de knalrode, opkomende zon zei Crystal: 'Eigenlijk vind ik Dom toch wel de leukste van de drie. Ik heb gewoon iets met drummen. Ik doe het zelf ook.'
'Ik kan echt niet kiezen,' zei ik. 'Als er een van de drie weggaat, dan is het niet meer echt Muse,'
'Ja, je hebt gelijk,' zuchtte ze. 'Maar Dom is zo...'
'Ik ken je Dom-speech nou wel,' zei ik half geïrriteerd en half geamuseerd. 'Toch heb ik een zwak voor Matthews complottheorieën en zijn buitenaardse wezens-obsessie.'
'En zijn zeepjesobsessie!' riep Luna.
'En dan heb je ook nog zijn bananentherapie,' zei James (dat is de tweede naam van de echte Matt). 'Hij wordt altijd rustig als hij een banaan eet!'
We gingen nog meer dingen opnoemen en leuke filmpjes op de iPad van Claire bekijken.
Na een uurtje waren we dan eindelijk in Groot-Brittannië aangekomen. Daar gingen we weer naar de bus. We reden daarmee naar Teignmouth. Daar aangekomen maakten we met z'n allen een vreugdedansje. Dat zorgde ervoor dat alle oude, Engelse omaatjes die toevallig langs liepen raar naar ons keken. Maar dat boeide ons niet: we waren er eindelijk. Onze stad. Ons land. Onze droom.
'YEAH!' riepen we toen we verder liepen en vol bewondering naar alle gebouwen keken.
'Dit is echt vet!' riep Matthew.
We liepen nog even verder en kwamen aan bij onze vakantiehuisjes. Het waren huisjes voor vier personen, en aangezien Sarah alleen was mocht ze bij ons in het huisje slapen. Een stukje verder op het terrein was een eettentje met allerlei lekkere dingen. We aten met de hele groep en lachten om elkaars grapjes. Toen we alles op hadden, gingen we naar ons huisje toe. Er waren twee stapelbedden in een aparte slaapkamer. Ik en Crystal sliepen boven. Justine sliep onder mij en aan de andere kant lag Sarah. We kletsten nog over wat we de volgende dag gingen doen, en toen viel ik in een diepe, droomloze slaap.

Het regende. Typisch Engels weer. Ik zuchtte en draaide me om.
Ik hoorde opeens gegil buiten. En ook echt hard. Ik hees mezelf overeind en gluurde door een spleetje in het gordijn. Buiten waren er allemaal rennende mensen, maar ik kon niet zien wat er aan de hand was. Toen besloot ik om op te staan. Zo zachtjes mogelijk, om de anderen niet wakker te maken, liep ik naar de kledingkast waar we onze kleding in hadden gepropt en trok mijn gele jeans met zwart Muse T-shirt aan. Daaronder droeg ik zwarte All Stars. Ik liep naar buiten en voegde me in de menigte. Iedereen van de groep Muse fans was er ook bij.
'Wat is er allemaal aan de hand?' vroeg ik toen ik Claire had gevonden.
'Dat zie je straks wel!' riep ze terug. 'Het is echt cool!'
Even later zag ik inderdaad iemand in een net pak aan de rand van het terrein staan. Toen besefte ik dat het een bodyguard was. En even later zag ik een limousine waar drie mensen uitstapten...

Ik schrok wakker.
'Emily!' riep Crystal in mijn oor. 'Opstaan! Vandaag gaan we zwemmen met onze nieuwe vrienden, weet je nog wel?'
'Oh ja,' zei ik.
Ik sprong snel uit mijn bed en trok aan wat ik in mijn droom ook aan had gedaan.
Toen ik in de woonkamer aankwam zaten Sarah en Justine er al. Crystal was eitjes aan het bakken.
'Goeiemorgen,' geeuwde ik.
'Vandaag eten we een typische Engelse uitsmijter met spek en kaas,' zei Crystal trots.
'Lekker,' zei ik. 'Maar ik ben vegetarisch, remember?'
'O ja,' zei ze. 'Ik bak er voor jou wel een zonder spek.'
'Bedankt,'
'Wat gaan we doen vandaag, behalve zwemmen?' vroeg Sarah.
'Winkelen?' stelde Justine voor, aangezien wij heel erg van winkelen houden.
'Is goed!' zeiden we in koor.
Toen de eieren klaar waren, aten we ze doodstil op. Het was heel erg lekker. Ik had nooit geweten dat Crystal zo goed was in koken.
'Lekker hoor,' zei ik toen ik mijn bord leeg had. De anderen vonden het ook lekker en toen we het allemaal ophadden gingen we onze bikini's aandoen onder onze kleding en liepen naar het binnenzwembad.
Het was er prachtig.


Reacties:


LisaHightopp
LisaHightopp zei op 2 april 2011 - 19:28:
Ik been het (weer) met dobbyenwinky eens echt een leuk stukje !!

maar ik kan het weer niet laten om wat te zeggen sorry
wat ik in hoofdstuk 2 wilde zeggen was eigenlijk dat de situaties niet echt ... 'waarschijnlijk' zijn... en soms zitten er een paar foutjes in... zoals:
- Teighnmouth is best wel ver weg van Dover, dus dat duurt nog een halve dag voordat je daar bent, en dan ben je echt he-le-maal kapot echt
- droomloze slaap? en dan dromen dat muse opeens in teighnmouth is, heel droomloos


ik ben echt heel heel heel erg bang dat ik je kwets of pijn doe ofzo ik wil het echt niet verpesten!! echt niet!!!
sorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorry!!!!!!


dobbyenwinky
dobbyenwinky zei op 29 jan 2011 - 18:53:
"Daar aangekomen maakten we met z'n allen een vreugdedansje. Dat zorgde ervoor dat alle oude, Engelse omaatjes die toevallig langs liepen raar naar ons keken." Whaha ik zie het helemaal voor me! Toen ik in Engeland was (niet in Teignmouth jammergenoeg) keek ook iedereen ons aan

Wat een leuk stukje! De gezelligheid daar is erg aanstekelijk, ik ben nu ook in zo'n blije sfeer.