Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Met Masker...Harry vs Draco » Met Masker...Harry vs Draco VIII

Met Masker...Harry vs Draco

31 jan 2011 - 9:19

281

2

232



Met Masker...Harry vs Draco VIII

De volgende dag na Verzorging van Fabeldieren, zat ik met Ron, Hermelien en Harry aan de rand van het verboden bos. Harry vertelde me alles.
Zijn nare jeugd bij de Duffelingen, Hagrid die hen een verrassend bezoekje bracht en Harry zonder pardon meenam naar de Wegisweg. Zijn ervaringen met Voldemort, daar wou ik alles van weten. Ik had zoveel vragen maar ik hield me in.
Het was een mooie ochtend. De zon scheen al fel en er was geen wolkje te zien. Het was rustig. Maar binnen in mij kolkte het.
Ron was altijd stilletjes als ik erbij kwam, maar als ik wegliep, hoorde ik hem volop praten. Elke keer als dat gebeurde had ik de neiging om mijn masker af te zetten. Maar ik deed het niet...
Harry stelde me voor aan Hagrid en ik vond hem meteen aardig.
Ik had hem al gezien die eerste avond en ik was verbaasd dat een dergelijk iemand zo gróót kon zijn.
''Kopje thee, Naomi?' vroeg hij aan me.
Ik kon geen 'nee' zeggen.
Ik wou dat ik dat wel gedaan had.
Hij duwde een kopje thee in mijn handen en wachtte tot ik een slokje zou nemen. En ik zeg je: Dat gaat niet met een masker op!
Harry keek me glimlachend aan. Hij vond het zeker een grappige situatie. Toen Hagrid zich omdraaide om voor Harry thee in te schenken, zag ik maar een oplossing. Ik gooide de inhoud van m'n kopje uit het raampje waar ik naast zat. Buiten hoorde je Muil brullen...
Harry lag dubbel.
En ik kon me ook niet inhouden. Dit was de eerste keer sinds tijden dat ik me zo vrolijk voelde en kon lachen...
Hopend dat de thee niet te warm was voor Muil.





Met masker.


Reacties:


BornThisWay
BornThisWay zei op 15 juli 2011 - 23:04:
Dat stukje met Muil zie ik al helemaal voor me


Soulmate
Soulmate zei op 31 jan 2011 - 17:27:

whhaa Snel meer?