Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Best friends are Forever » 5.5: Drunk with a headache (Amorey)

Best friends are Forever

24 feb 2011 - 13:56

728

6

519



5.5: Drunk with a headache (Amorey)

Ik heb geen zin meer om al die spelfouten eruit te halen, dat moeten jullie voortaan zelf maar doen(A)

Amorey POV :
Het zoette gevoel in m'n keel bleef hangen met een grote glimlach keek ik rond me heen. Ik had me wat afgezonderd van de anderen tegen de rotsen.
Ik keek achter me toen twee jongens op me af kwamen lopen.
'Hey' zei de stem van de eerste jongen, 'Hé wacht jou ken ik' zei ik met een grote glimlach. De andere jongen bleek wat te mompelen. 'Edward is de naam' fluisterde hij en ging naast me zitten. Opeens voelde ik de roes van de alcohol verminderen en luisterde ik aandachtig. 'Ik ga even over de grens' fluisterde de gespierde jongen en verdween. 'Je hebt gedronken' fluisterde Edward.
Met wazige ogen bekeek ik zijn prachtig witte gezicht en haalde mijn bruine golvende haar van voor mijn ogen. 'Sorry' fluisterde ik, hij glimlachte.
'Waarom was je eigenlijk wegelopen ?' zei hij een beetje bezorgd.
Ik trok mijn schouders even op maar besloot de waarheid te vertellen.
'Ik dacht een m'n verleden met mijn vader die me sloeg en m'n moeder die er zich niets van aantrok' fluisterde ik. Zijn hand lag losjes op mijn schouder ik schrok van de koude maar zweeg. Ik staarde voor me uit naar de klotsende golfjes die tegen de rotsen aangingen. Mijn hoofd voelde leeg en ik zuchte, 'Ik ben echt zo'n watje' gromde ik. Edward keek me vreemd aan en toch zo lief.
'Je bent geen watje' zei hij zelfverzekerd. Ik trok een glimlach, 'Waar woon jij ongeveer ?' fluisterde hij. Ik kreeg een stekende pijn in m'n hoofd.
'Te veel gedronken' lachte hij nonchalant. Ik grijnsde en knikte.
'Ik woon in het studentenhuis een eindje buiten het centrum'
Hij knikte en glimlachte terug. 'Geef me een momentje' fluisterde ik en liep in kronkelende passen over het strand. Ik zag Jennifer languit liggen in het zand terwijl de anderen ook elk wat anders aan het doen waren.
'Is er nog een fles over ?' vroeg ik een beetje té luid.
'Nowp niets is over girl' zei Laila. Ik grinikte en nam de fles om toch nog maar te controleren. Ik zette mijn lippen op het glas en dronk het laatste beetje uit.
De anderen vielen wat in slaap dus liep ik op mijn wankelende slome benen terug. Edward keek me bezorgd aan, 'Je bend ladderzat Amorey' zei hij.
'Ach joh het is meer één keertje' lachte ik en sloeg een arm om hem heen.
Ik voelde me anders, als ik nuchter was deed ik verlegen maar kon ik ook heel veel praten en lachen maar die drank gaf me een tikkeltje meer zelfvertrouwen. 'Himalajaluloe' bazelde ik en staarde voor me uit.
Edward keek me onderzoekkend aan, 'Jeetje Amorey' lachte hij.
'Kunnen we je niet beter naar huis voeren met je vriendinnen' fluisterde hij.
De vraag drong niet tot me door, 'Okiedokie' kwam zomaar mijn mond uit.
Edward grijnsde en nam me bij m'n arm en hielp me over de rotsen.
Ik begon steeds maar te lachen toen ik niet over de steen raakte.
'Jennifer we hebben een lift' gilde ik toen ze opkeek en naar me slenterde.
De anderen kwamen bij ons staan en we liepen achter Edward aan toen Emmet al tot mijn grote verbazing in de auto zat. Onhandig begon ik te lachen toen ik het portier niet open kreeg. Ik was totaal van de wereld alsof ik precies aan de drugs had gezeten. Jennifer en Laila kwamen dicht tegen me gepropt zitten net als de anderen. 'Jemig een busje vol dronken meiden' lachte Emmet.
Ik trok een grijns en staarde het raam uit.
'Moeten we morgen écht naar school' mopperde ik en keek de anderen glimlachend aan. 'Nou we kunnen naar school gaan maar geen klop uitsteken' lachte Adalain. Mijn grijns werd breder maar toen verbrak Edward die.
'Jemig zijn de meiden een groots duivels plan aan het verzinnen' zei hij lachend. We kwamen aan bij het huis ik stapte uit en nam de hand beet van Jennifer. Ik gaf een knuffel aan Edward en liep naar binnen, het drong niet tot me door toen Hayden met een redelijk opengezakte mond naar een dame keek. Ik wreef op mijn hoofd, 'Wie oh wie is zei' mompelde ik.
'De huisbazin en jullie kunnen zorgen dat je nu in je bed ligt' gromde ze.
'Howhow niet zo luid' mopperde ik en liep de trap op. Ik gaf de anderen een knuffel en liet me regelrecht op het bed vallen.
Ik staarde naar het raam, alles begon te draaien en de hoofdpijn nam toe.
Maar op één of andere manier viel ik in slaap.


Reacties:

1 2

justAgirl
justAgirl zei op 11 feb 2011 - 18:58:
ik vind het een geweldig stukje
pfoe laila is lekker los nu
moeten we vaker doen dat dronken zijn haha ^^


realMe
realMe zei op 11 feb 2011 - 17:50:
leuk
zat er begisch in??? zal er wel overheen gelezen hebben......


JeRiNo
JeRiNo zei op 11 feb 2011 - 16:13:
Leeeeeuk, geeft niet dat je je taal erin deed hoor

en @ wordslover: Hm... het dronken zijn zelf is leuk, maar de kater erna wat minder

<3


wordslover
wordslover zei op 11 feb 2011 - 7:26:
Superhoofdstuk!
Dit dronken gedoe bevalt me wel hahaha
Hele andere kanten van alle personages komen boven! ,
en idd dat stukje wat MorbidMisery gequote heeft is geweldig gezegd! Hahaha

en @ Hermelien; ik vind 't Belgisch niet zo storend hoor (:

<3


MorbidMisery
MorbidMisery zei op 10 feb 2011 - 22:11:
'Himalajaluloe' bazelde ik en staarde voor me uit.

Goed gezegd Amorey, daar ben ik het volkomen mee eens. Hihi, ik vind het echt een heel goed stuk, zelfs ondanks dat ietsiepietsie beetje belgisch. Dat is echt niet zo heel erg hoor, ik las er zelfs overheen. Ga maar snel verder, want het is heeel erg leuk. (:

xx
Morbid