Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Follow Your Heart, And you'll Find What You're Looking For » 4. Haley Lynn Wright

Follow Your Heart, And you'll Find What You're Looking For

20 feb 2011 - 20:40

522

7

447



4. Haley Lynn Wright

Wanhopig stond ik voor mijn kledingkast. Morgen was het dé grote dag. Mijn eerste schooldag en ik had niks om aan te trekken. Ik zakte neer op de grond en zuchtte van frustratie. Mijn moeder wilde me meenemen om te shoppen, maar ik had het aanbod afgeslagen. Nu kon ik me niet meer herinneren waarom ik dat had gedaan. Een lichte spijkerbroek trok mijn aandacht. Ik trok hem van de hanger en trok hem even aan. Perfect. Ik slaakte een zacht gilletje van opluchting en ging verder met het uitzoeken van een outfit. Een schattig wit topje met een zwart ceintuur paste er goed op en ik koos ervoor om er zwarte ballerina’s onder te dragen. Mijn zwarte tas matchte ook en ik was blij dat ik na twee uur toch nog iets gevonden had. Ik leunde naar achteren en keek naar mijn plafond terwijl ik nadacht. Deze laatste vakantieweken waren sneller voorbij gegaan dan anders. Ik was dan ook wel druk bezig geweest met boeken halen, kaften mijn kamer inrichten en een auto kopen voor Mike. Maar ik was veel moeër dan aan het begin van de vakantie. Mijn broertje kwam binnen rennen met een bezorgd gezicht. ‘Haley.’ Zei hij met een verdrietige zucht. ‘Wat is er Thom?’ ‘Papa en mama maken weer eens ruzie.’ Hij keek boos en gaf me een knuffel. ‘Ik vind het niet meer leuk Lynn.’ En er kwam een traan omhoog in zijn ooghoek die hij beschaamd wegveegde. Ik drukte een kus op zijn kruin, ‘Het komt wel goed.’ Beloofde ik terwijl ik zelf met vochtige ogen naar hem keek. Mike kwam nu ook mijn kamer binnenvallen met een geïrriteerde zucht. ‘Het is weer eens zover.’ Was zijn simpele veronderstelling. en hij ging naast ons op de grond zitten. ‘Klaar voor jullie eerste schooldag?’ vroeg hij, om er even over heen te praten. ‘Jep.’ Vertelde ik hem en wees op mijn outfit. Hij trok zijn wenkbrauwen op en zuchtte. ‘Altijd die kleren van meisjes.’ Plaagde hij me en Thomas lachtte met hem mee. Ik rolde met mijn ogen, blij dat de stemming iets verbeterd was. ‘Thom, heb je al uitgezocht welke pet je opdoet morgen.’ Vroeg ik hem vrolijk. Hij sloeg me zacht en rende mijn kamer uit., met Mike op zijn hielen. Ik zuchtte en pakte mijn ipod, in een poging om het geschreeuw niet in mijn hersenen te laten doordringen. Met mijn muziek aan, viel ik op de grond in slaap. Even werd ik wakker, toen een onbekende gedaante me in mijn bed tilde. ‘Papa.’ Zuchtte ik zachtjes en hij praatte terug. ‘Ga maar slapen Lynn.’ Met een aai over mijn hoofd was pap weg. De volgende ochtend werd ik wakker van Thomas die aan mijn bed stond. ‘LYNN! Je hebt nog een kwartier en dan rijden we met Mike mee naar school.’ Ik gilde en sprong op uit bed. ‘Kut!’ was het enige wat ik uit kon brengen en snel begonnen ik me te wassen en aan te kleden om uiteindelijk alsnog uitgeput in Mikes auto te belanden. Een pluspunt: Ik had geen tijd om me druk te maken over mijn eerste dag.


Reacties:

1 2

Hermelien
Hermelien zei op 21 feb 2011 - 17:13:
Prachtig !
Ik heb dit ook eens gehad op m'n eerste schooldag, erna verliep alles vol stress
Echt goed geschreven !
Wel triestig van haar ouders
x


JeRiNo
JeRiNo zei op 21 feb 2011 - 14:57:
Geweldig hoofdstuk
Echt super!

Dat had ik ook een keer, en toen kwam ik te laat op school
Maar 't is niet zo'n handig begin van je schooljaar, wat MorbidMisery al zegt

Wat zielig dat die ouders ruziemaken...

Gaan jullie snel weer verder?
Wil niet meer wachten

<3


MorbidMisery
MorbidMisery zei op 20 feb 2011 - 21:54:
Aaj, geen goed begin van het schooljaar. (:
Snel verder. <333


xAingeal
xAingeal zei op 20 feb 2011 - 21:45:
ik vind het echt een heel leuk verhaal, snel verder!


wordslover
wordslover zei op 20 feb 2011 - 21:19:
Superhoofdstuk!

Wel zielig hoor van die ouders!

Gaan jullie twee maar heeeeul gauw weer verder!

<3