Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Youtoes reis » het begin

Youtoes reis

21 feb 2011 - 14:16

532

0

157



het begin

De magiër riep, hij riep de geesten. “kom bij mij, laat mij niet alleen.”¯ Ik was al een paar dagen doodziek. De normale arts konden wij niet betalen dus daarom was de magiër er nu. Ik zal eerst iets over mij zelf vertellen. Ik ben Aakarshan, 12 jaar oud en ik woon in het dorpje khairi Village dat ligt in de buurt van Nagpur in India. Ik heb geen ouders, ik leef in een tehuis voor kinderen die hun ouders zijn verloren aan aids. Helaas ben ik ook besmet. Ik had net een hele erge aanval van aids ik kreeg hoge koorts en diarree. De mensen hier zeggen dat ze de dokter niet kunnen betalen maar ik weet wel beter, ze vergokken alles wat ze krijgen van de rijke mensen in het buurtcafé. De magiër roept “ze ligt te ijlen de geesten komen haar halen”¯ ik weet dat het einde mij nadert. Ik wil mijn beste vriend: youtoes nog even zien. We zijn op de zelfde dag in het weeshuis aangekomen. Ik zeg “ik wil youtoes zien”¯maar ze horen mij niet. Ik herhaal de vraag. De zuster van het weeshuis roept “youtoes kom hier.”¯ Youtoes komt aan gelopen, hij schrikt als hij Aakarshan ziek ziet liggen. Hij rent naar haar toe en kijkt haar aan en zegt zachtjes “nu nog niet gaan.”¯ik moet glimlachen als ik zijn blik zie, het is nog altijd die kinderlijke blik. Ik zeg “ik ga nog niet hoor want eerst moet ik nog een verhaaltje verzinnen voor jou.”¯ Hij kijkt haar vragend aan. Kom je vanavond naar mij toe? Hij knikt snel en gaat naast mij liggen en valt snel in slaap. Ik val glimlachend in slaap. Die avond word ik wakker gemaakt door youtoes. “wat wou je mij nou vertellen”¯ vraagt hij? Ik probeer me opterichten maar dat lukt niet. Youtoes gaat naast mij zitten en ik begin te vertellen. Er kwamen eens twee kinderen in een tehuis. De ene is erg ziek zou snel dood gaan. Op een avond roept hij de andere bij zich en vraagt of hij iets voor hem wil doen. Hij pakt een lijst met dingen en vraagt of hij die spullen wil halen. Hij pakt de lijst aan en kijkt op de lijst. Zijn ogen worden groter en hij zegt moet ik gaan reizen. De jongen knikt langzaam. En zegt dat is mijn enigste redding. Youtoes zegt moet ik ook gaan reizen? Hij begrijpt altijd youtoes hersenen werken altijd heel snel. Ik zeg ja jij word de genezer van mij. Youtoes kijkt mij aan en zegt langzaam “maar ik heb geen geld”¯ ook hier heb ik aan gedacht. En ik zeg “wat weet ik en daarom moet je onze schat verkopen. Ik gaf het doosje wat ik altijd bij me had aan youtoes en zij ik heb hem van mijn oma gekregen. Zij zij dat hij heel veel waart was. Ik geef je een tip: probeer je aaneensluiten bij een gezelschap. Zij hebben veel geld. Hij kijkt mij nog een keer aan en zegt “tot zo”¯ we schieten in de lach. Maar als hij na een paar minuten weg gaat om zijn spullen te pakken moet ik toch wel huilen.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.