Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Youtoes reis » Begin van de reis

Youtoes reis

21 feb 2011 - 14:16

789

0

187



Begin van de reis

Youtoes begon de dag al om 4 uur morgens wat niet gek is in de buurt hij zag de eerste mensen al naar de bussen lopen en liep met de mensen mee. Toen ze eenmaal bij de bussen waren aangekomen loopt youtoes snel om naar de achterkant van de bus. Hij klimt het trapje op en kijk uit over al die mensen die rond de bus staan. Snel kijkt hij of hij een zeil ziet liggen. Hij zag er een en ging er onder liggen. Hij dacht aan Aakarshan en viel met zijn gedachten in slaap. Het was de bedoeling dat hij nu naar chennai reisde met de bus en daar met de boot naar Valvedditturai en van daar liften naar Madampe en weer vanaf daar naar colombo een haven en vandaar naar Indonesië een dorpje lho-nga. En daar moest hij fruit zoeken. De helft moet hij op eten de andere helft weg geven. Youtoes vond dat wel een beetje raar maar hij deed wat zijn goede vriendin tegen hem zij, en als zij daarvan beter werd deed hij alles. Eenmaal aangekomen in chennai moest hij een slaap plaats vinden. Na uren in de stad te hebben rond gelopen had hij nog steeds niets gevonden snel zocht hij zijn weg naar de haven en keek zijn ogen uit vanaf de kade had hij een enorm uitzicht over de zee snel ging hij zitten. Hij kon niet bevatten dat hij die straks ging over steken. Toen de nacht begon sliep hij in op de zelfde plek. Een paar uur later werd hij hard handig gewekt. Moeizaam deed hij zijn ogen open en keek in de ogen van een zeeman. Hij had nog nooit een zeeman gezien maar hij herkende hem meteen uit de verhalen van Aakarshan. Hij was erg gespierd had een bruin verbrand gezicht en zat onder de tatoeages. En voordat hij het kon bevatten werd hij al vast gepakt en mee gesleurd. Na een paar minuten kwam hij weer bij van de schrik en begon hij om zich heen te kijken. En hij viel van zijn ene verbazing in de andere. Hij was net bijgekomen van de zeeman toen hij een enorm schip zag liggen hij keek zijn ogen uit. Maar toen kwam zijn grootste verassing op een bord stond dat het schip naar Valvedditturai ging, en toen sleurde de zeeman hem mee het schip op. Liep snel naar de trap en zij doken het grote gebouw in. Het duizelde hem allemaal al die nieuwe dingen hij zag dingen zoals een tv die hij daarvoor nog nooit in het echt had gezien. Langzaam werden de gedachtes minder gezellig in zijn hoofd. De zeeman liep en liep hij wist niet dat het schip zoo groot was. Opeens waren ze in een grote ruimte, het ruim. Dat begreep hij al snel want hij hier was alles opgeslagen. Er stonden ook een aantal auto’s. de zeeman deed een auto open en maakte een gebaar dat hij er in moest. Snel ging youtoes er in hij was bang en kon niet meer goed na denken. De zeeman deed de deur dicht en op slot. Daarna zag hij hem weg lopen, naar boven. Meteen dacht hij na waarom zat hij hier, hoelang? Alle twee de vragen kon hij nu nog niet beantwoorden. Misschien zou schreeuwen helpen? Maar meteen zij hij tegen zichzelf “nee grote kans dat ze mij niet horen en zo wel ze zouden mij toch niet geloven!”ť Na een tijdje viel hij in slaap, hij droomde van Aakarshan en dat zij nog zou leven. Wat hij niet wist was dat Aakarshan meteen nadat hij weg was gegaan de zuster had geroepen en had verteld dat youtoes was weggelopen. De zuster was daarop weggegaan en niet meer terug gekomen. Aakarshan voelde zich wel een beetje schuldig maar het was nodig om de oude toverkracht van haar oma weer te laten werken. Haar oma was een magiër geweest alleen dan wel een traditionele. Dat houd in dat zij de oude toverkunst beheerste en over verre afstand kon weten hou het met iemand gaat. Aangezien Aakarshans oma een hele tijd geleden al was gestorven. Toen ze heel erg ziek was geweest had ze een koorts droom gehad. In die droom zag ze haar oma voor zich, ze vertelde dat zij nu de toverkracht had en dat ze hem alleen nog moest halen. Maar daar kwam het probleem ze wist niet hoe. Ze had wel ideetjes maar die waren allemaal niets geweest totdat ze een verhaal van haar oma herinnerde, het verhaal dat ze altijd vertelde voor dat ze ging werken. Haar oma vertelde dat een magiër zijn eigen toverkracht moest ontwikkelen en de toverkracht van iemand anders moest over nemen. Van Aakarshan oma dus.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.