Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Tokio Hotel » Bad boys for life. » hoofdstuk 13

Bad boys for life.

21 feb 2011 - 19:08

753

0

229



hoofdstuk 13

Na het eten is het stil op de afdeling. De jongens hangen op de bank voor de tv. 'Is er geen film of zo?' 'Alleen maar van die achterlijke quizzen en showprogramma's. En een film uit drieënzestig.' 'Op de afdeling D hebben ze de dvd Bad Boys, zullen we vragen of we die mogen lenen? Met veel overtuigingskracht halen ze Atilla, de groepsleider, over om de dvd van afdeling D te lenen. Er wordt thee gezet en de groepsleider haalt een pak koekjes uit het magazijn. Als iedereen een koekje pakt, steekt Tom er snel zes tegelijkertijd in zijn mond. Atilla kijkt Tom aan en zucht. Even lijkt het of hij er wat over gaat zeggen, dan schudt hij zijn hoofd en loopt naar het kantoor. De film begint. Bill en Tom zitten naast elkaar op de bank. De film gaat over twee zwarte agenten die zij aan zij vechten tegen een drugsbende. Uiteindelijk hebben ze de drugs te pakken, maar wordt de zus van een van de hoofdrolspelers gekidnapt door de schurken. Tegen alle wetten van de redelijkheid in besluiten de twee agenten om te zus op Cuba te gaan bevrijden: 'We ride together, we die together.' Tom stoot Bill aan. 'Kijk Kaas, net als wij gister. We ride together, we die together.' Bill grijnst een beetje. Z'n lijf doet nog pijn van de klappen van gisteravond. 'Boks, man, boks.' Bill stoot zijn vuist zachtjes tegen de vuist van Tom. Daarna leggen ze beiden hun vuist op hun hart. 'We ride together, we die together: bad boys for life.'

Het is bijna tien uur als de jongens nog even in de tuin mogen om een frisse neus te halen. Het wordt al koud en de jongens huiveren in de avondwind. De lucht is helder en sterren flonkeren aan de donkere lucht. 'Wat sta jij nou toch de hele tijd naar die sterren te kijken, man, ben je astroloog of zo?' vraagt Bill. 'Als ik sterren zie, dan ben ik vrij', zegt Tom. 'Vroeger, toen ik nog in Marokko woonde, deed ik dat ook altijd. Dan klom ik op het dak van ons huis en ging ik liggen en keek ik naar de sterren.

Kon ik eindelijk dromen over hoe het zou zijn om in Europa te wonen bij mijn vader. Mijn vader is naar hier gekomen toen ik nog een baby was. Bleef mijn moeder alleen achter met haar kinderen. Allemaal om een beter leven te krijgen. We waren arm, man, vroeger, echt arm. Dus dat m'n vader werk kon krijgen in Europa was hartstikke goed. 's Avonds op het dak lag ik dan te dromen over hoe het zou zijn om m'n vader weer te zien. Het is in Marokko anders dan hier. Daar is de nacht echt pikzwart. Veel donkerder dan hier. Je ziet veel meer sterren. We hoorden allemaal van die verhalen over hoe goed het zou zijn in Europa. Dus toen we eindelijk weggingen uit Marokko was iedereen blij. We zouden een beter leven krijgen. Het zou een feest worden. Man, ik heb zelfs jullie nationaliteit gekregen. En moet je kijken. Zit ik in Europa, zit ik in die focking jail. En waarom, man, waarom. Om niks, omdat ze vonden dat het goed was voor mijn opvoeding en me daarom maar opgesloten hebben. Zit ik hier mijn hele jeugd te rotten in zo'n bajes. Ik heb geen pubertijd. Ik heb geen jeugd. Ik zit hier en de tijd kruipt voorbij. Mijn broer heeft school, feesten, vriendinnen en ik heb niks. Geen diploma's, geen huis, geen geld. Ik leer geen flikker, leef maar een beetje bij de dag. Wat moet ik als ik straks vrijkom? Ik weet niks. Ik heb niks. Zo nutteloos... Hierzo.' Tom geeft Bill een sigaret. 'Fuck man, dat is weed', fluistert Bill. 'Rustig, ouwe, rustig. Anders valt het op en zitten we weer in afzondering. Gewoon uit de wind blijven en rustig oproken. Dan slaap je goed straks.' 'Hoe kom je hieraan, man?' 'He, Tom de pimp, he, Tom de hosselaar. Heb je iets nodig, dan regelt Tom het. Ik ken de weg.' 'Maar jij mag nog helemaal niet op verlof, man.' 'Jij denkt toch niet dat ik degene ben die dat mee naar binnen neemt. Dat doen mijn chickies wel, en af toe een mattie. D'r zijn zoveel manieren om dat naar binnen te brengen.' 'Man, ik werd helemaal binnenstebuiten gekeerd toen ik hier binnenkwam. Moest ik me helemaal uitkleden, door mijn knieën buigen. Ze keken zelfs tussen mijn reet. Hoe krijg je dat nou binnen?'


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.