Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Doorgeslagen (oneshot) » Doorgeslagen

Doorgeslagen (oneshot)

7 maart 2011 - 19:20

279

3

203



Doorgeslagen

Ik voelde dat er iets zou gebeuren. Iets erg. Op dat moment wist ik het.
Maar dit had ik niet verwacht.

Het begon een maand geleden. Hij was nieuw in onze klas. Hij droeg alleen zwarte kleren, negeerde iedereen en zag er een beetje depressief uit.
Kortom, hij was een beetje raar en paste niet in onze klas.

Hij viel nooit veel op, tot 2 dagen geleden. De dagen ervoor was hij een beetje onrustig geweest, wat hij normaal nooit was. Tijdens de les liep de leraar de klas uit. Hij pakte wat uit zijn tas, ik kon niet zien wat. Hij stond op, precies op het moment dat ik me omdraaide.

Ik hoorde gegil en schoten. Ik draaide me weer om en zag hem daar staan:
In het midden van de klas, een pistool recht voor zich uit gehouden.

Ik keek de klos rond. Sommigen zaten onder hun tafel, anderen verstijfd op hun stoel. Ze waren bang, ik ook. Het was doodstil.

Hij had iemand neergeschoten. Ik wist niet wie het was omdat ik zijn/haar gezicht niet kon zien.

Hij richte opnieuw, nu zo'n 4 rijen achter me. Ik durfde niet te kijken op wie hij schoot.

Plotseling voelde ik iets in mijn zij.
Eerst koud en toen een helse pijn. Ik was geraakt.
Hij keek me recht aan. Hij leek verdrietig.
Waarom? Omdat hij mijn hart niet heeft geraakt of omdat hij niet op mij richtte?
Toen werd alles zwart.


Ik luister naar het zachte gepiep van de hart monitor. Het werkt rustgevend.
Van de politie heb ik te horen gekregen dat de anderen die hij neerschoot hem heel erg hebben gepest. Ik wou geen details horen.
Ook zeiden ze dat hij niet van plan was geweest om op mij te schieten.


Hij miste.


Reacties:


Hermelien
Hermelien zei op 8 mei 2011 - 19:44:
Omygosh zo mooi !
Héél erg mooi zelfs !
x


Midnight
Midnight zei op 13 april 2011 - 21:10:
super spannend geschreven, zelfs terwijl het een (best) kort stukje is!


OtomeNina
OtomeNina zei op 13 april 2011 - 17:09:
Mooi!