Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » ~Willowmere~ » Hoofdstuk 4

~Willowmere~

13 maart 2011 - 15:44

522

0

147



Hoofdstuk 4

Voordat Claire naar huis ging liep ze nog even langs de winkel om boodschappen te doen. Zij was absoluut geen keukenprinses, en haar vader kon ook al niet goed koken, dus aten ze voornamelijk kant-en-klare maaltijden. Vroeger had ze wat gerechten geleerd van haar moeder, maar de herinneringen die boven zouden komen als ze het zou maken zouden te pijnlijk zijn. Haar moeder vond koken ook niet leuk, maar die was er tenminste nog goed in. Claire zuchtte, bijna alles deed haar aan haar moeder denken. Ze dwong zichzelf door te lopen terwijl ze de tranen wegknipperde. Toen botste ze plotseling tegen iemand op. ''Oh, het spijt me mevrouw!'' verontschuldigde Claire zich. De vrouw draaide zich om. Ze had een vriendelijk gezicht en ze was een beetje dik. Ze was waarschijnlijk rond de 50/60 jaar. Haar bruine haar zat in een slordige knot. ''Uh..o-oh.'' stamelde Claire. Ze had het vriendelijke gezicht herkend. ''B-bent u niet dr.Moore? De schrijfster van natuur- en reisverhalen?'' De vrouw glimlachtte. ''Ja, dat klopt'' Claire kon het niet geloven, ze was zomaar tegen haar opgebotst! ''Het spijt me dr. Moore!'' zei ze nogmaals. Ze voelde het bloed naar haar hoofd stijgen. ''Dat geeft niet hoor, ongelukjes kunnen gebeuren! Zeg..jij bent toch Claire Norton? Mevrouw Robertson, je decaan heeft wat over je verteld en ik heb je een paar keer op school gezien.'' ''Ja, dat klopt. Maar wat doet u op school?'' ''Ik heb een paar keer wat bijeenkomsten gehouden, en leerlingen iets over positief zelfbeeld verteld. Vandaag was er zo'n brutaal meisje dat me dingen over wicca vroeg!'' Dr.Moore schrok. Dat laatste had ze blijkbaar niet willen zeggen. ''Wicca?'' Hier alwéér dat wicca! Wat was er toch mee? ''Op school doen een paar meiden aan wicca. Nou..zoals ik uit hun woorden heb kunnen verstaan was er een groep die écht aan wicca deed: De Sterrenwind-coven. Maar ze vonden een ander coven veel cooler. Die heet de Donkere Cirkel..'' ''Ah, ik ben bevriend met de mensen uit de Sterrenwind-coven. Ik leen vaak mijn landgoed uit zodat ze rituelen kunnen doen.'' ''Doet u ook aan wicca?'' vroeg Claire geïnteresseerd. ''Ik? Ach nee. Ik vind het interessant, en ik heb er veel over gelezen. Maar een echte heks ben ik niet.'' Claire glimlachte. ''Maar die andere coven, de Donkere Cirkel zei je? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Als die meisjes er lid van zijn, dan is het waarschijnlijk een groepje tieners die pret maken. Mensen onder de 18 worden niet toegelaten tot een coven.'' Wicca interesseerde Claire steeds meer. ''Het klinkt erg interessant.'' Het viel Claire op dat ze zich erg op haar gemak voelde bij dr.Moore. Zij leek hetzelfde te denken want ze vroeg:''Mischien wil je een keertje thee komen drinken? Ik heb veel boeken over wicca die je kunt lenen.'' ''Dat lijkt me enig! Mischien kunt u wat vertellen over uw reizen.'' ''Oh, dat zou ik graag doen.'' Dr.Moore pakte uit haar jas een kladblok en schreef een adres op. Ze gaf het aan haar terwijl ze zei:''Alsjeblieft liefje, je kunt komen wanneer je wilt! Ik kijk uit naar je bezoek.'' En ze gaf me een knipoog.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.