Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » ~Willowmere~ » Hoofdstuk 5

~Willowmere~

13 maart 2011 - 15:45

350

0

142



Hoofdstuk 5

Claire zat in de bus naar huis. Ze staarde naar buiten en dacht na. De bus reed altijd langs een groot landhuis genaamd Willowmere. Het was haar lievelingshuis, en elke keer als ze langs dat huis kwam met de bus probeerde ze er een glimp van op de vangen. Ze verlangde naar het huis. Op de één of andere manier straalde het een vreemde kracht uit die Claire kon voelen. Toen ze nog klein was stelde ze zich vaak voor dat het huis van haar was. De ene keer woonde ze er met haar gezin, en de andere keer was ze alleen. Maar één ding veranderde nooit: Ze had altijd massa's dieren om zich heen: Honden, katten, cavia's, vissen en ze had zelfs een paar exotische dieren. Op haar schouder zat altijd een pratende papegaai. Om het enorme landgoed stond een muur, die nieuwsgierige ogen buiten hield. Op de muur stonden ijzeren stralies en daarachten groeide een heg. Als je lang genoeg was kon je door de tralies en de heg heen gluren. Ze had dat eens gedaan en ze had een glimp opgevangen van de enorme tuin. De muur kwam samen bij een grote poort waarom twee enorme staande leeuwen stonden, die beide een kroontje ophadden. De poort stond vaak open zodat, als de bus erlangs reed, ze een glimp op kon vangen van de tuin en de fontein. Je zou maar een fontein in je í¡chtertuin hebben! bedacht Claire. Dit was niet zo'n kleintje, maar één die je wel eens op een plein in de stad ziet. Zo één waarvan de stralen wel 3 í¡ 4 meter hoog zijn. Ze zag altijd het huis voorblij flitsen. Het leek wel een beetje op een kasteel! De toren vond ze het mooist. In haar vroegere dagdromen was dat altijd haar studeerkamer geweest. Ze wist dat er een glas-in-loodraam was, want ze had een keer in de avond toen ze naar het raam keek mooie kleuren gezien. Ze keek velrangend naar het huis totdat de bus er voorbij was gereden. Ze zuchtte. Wat zou ze graag in dat huis willen wonen...


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.