Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » ~Willowmere~ » Hoofdstuk 6

~Willowmere~

13 maart 2011 - 15:46

345

0

140



Hoofdstuk 6

Claires vader was al thuis toen ze binnenkwam. Hij stond uit het raam te staren. ''Waar sta je naar te kijken?'' vroeg ze terwijl ze haar rugzak op de stoel zette. ''Er zit een uiltje daar in de boom, een kleintje. Op die lage tak daar, zie je hem?'' Claire gluurde door de het raam. Ze kon hem net aan onderscheiden. ''Hé ja, gaaf zeg.'' Ik dacht al dat je het leuk zou vinden. Er komen steeds meer wilde dieren hè?'' ''Ja, in de krant stond dat dat door al die nieuwbouw komt in het noorden.'' zei Claire waarop haar vader antwoorde: ''De dieren hebben geen plek meer om te leven dus komen ze weer hiernaartoe. Ze volgen het ravijn omdat het daar vol met bomen staat en het nog behoorlijk wild lijkt. Voor ze het weten zitten ze in de bebouwde kom. Heb je al gelezen dat er coyotes zijn gesignaleerd?'' ''Ja, ze slachten huisdieren af en eten ze op. Ze hebben een paar katten en een hondje verderop al te pakken gehad.'' Als ze die woorden uitspreekt ziet ze een misselijkmakend beeld voor zich van Whiskers, haar oude kat. Ze kende hem al sinds haar geboorte en ze waren samen opgegroeid. Een grote hond had hem vermoord. Ze was er kapot van geweest. En kort daarna was haar moeder weggegaan, wat het alleen nog maar erger maakte. Haar vader leek er ook aan te denken want ze zwegen allebei. Ze stapte snel over op een ander onderwerp en vertelde hem dat ze dr.Moore was tegengekomen. ''Ze is natuurwetenschapper en heeft ook boeken daarover geschreven die ik altijd lees. Ik mag een keer langskomen om gezellig te praten en mischien mag ik ook wel een paar boeken lenen.'' Ze was wel zo verstandig om niets over dr.Moores belangstelling voor wicca te vertellen. Haar vader was nog erger als zij, en hij geloofde al helemaal niet in dat soort onzin. ''Dat is prima,'' zei hij. ''Je kunt vast een hoop van haar leren.'' Claire grinnikte. Zolang het maar leerzaam was mocht alles van haar vader.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.