Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » ~Willowmere~ » Hoofdstuk 7

~Willowmere~

13 maart 2011 - 15:46

394

0

136



Hoofdstuk 7

De volgende dag op school zag ze Dave en Mimi samen hand in hand lopen. Claire stond bij haar kluisje en mocht meegenieten van de lange afscheidkus die ze elkaar gaven. Daarna liep ze alleen naar haar kluisje, die naast die van Claire stond. Het meisje bloosde een beetje en zag er zelfvoldaan uit. ''Hé, je hebt verkering met Dave zie ik.'' Mimi was helemaal opgewonden. ''En weet je hoe dat komt? Ik heb een bezwering gedaan precies zoals Josie zei dat ik het moest doen! En kijk nu eens.'' ''Eh...Mimi?'' Mimi keek haar aan. ''Ik geloof niet in bezweringen en zelfs als het werkt, dan is het nog verkeerd! Je kunt iemand niet dwingen verliefd op je te worden.'' Mimi keek haar bedachtzaam aan. Die woorden moesten duidelijk nog even doordringen in dat lege hoofd. Uiteindelijk zei ze: ''Waarom niet?'' ''Hij is dan niet écht verliefd op je.'' Mimi keek gekwetst. ''Dus je zegt dat wij niet met elkaar uit mogen gaan?'' ''Nee, zo bedoel ik het helemaal niet!'' zei Claire gauw. ''Ik weet zeker dat Dave je wel leuk vind. Maar dat vond hij voor die 'bezwering' vast ook al. Alleen durfde hij de eerste stap nog niet te zetten. En toen je zo vrolijk en en zelfverzekerd op school kwam, heeft dat hem vast moed gegeven, snap je?'' Dit alles leek Mimi nog niet eens voor de helft te snappen. ''Wat is er dan mis met die bezwering? Ik wil alleen maar met hem uit is dat dan verkeerd?'' Claire moest de neiging onderdrukken om de haren uit haar hoofd te trekken. Hoe stom kon een mens zijn? Ze begon haar geduld te verliezen. ''Stél je eens voor Mimi, dat iemand een bezwering op jóíº deed.'' ''Je bedoelt dat Dave magie op mí­j los zou laten?'' ''En als het Dave nou niet was?'' Mimi trok een gezicht. ''Ik wil echt niet gekoppeld worden aan iemand als die Earl ofzo.'' ''Snap je nu wat ik bedoel? Dave vind je leuk om wie je bent en niet dankzij die bezwering die bovendien toch niet werkt. En dat is alleen maar een teken dat hij je echt leuk vind.'' En het is nog een compliment voor je ook, domme koe. dacht ze er onbewust achteraan. Mimi's glimlach werd breder. Mooi, dacht Claire. Nou nog je hersens gebruiken en dan vind Dave je helemí¡í¡l geweldig...


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.