Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » ~Willowmere~ » Hoofdstuk 8

~Willowmere~

13 maart 2011 - 15:47

313

0

143



Hoofdstuk 8

Later die middag hoorde ze boos haar naam roepen. Claire keek op en ze keek recht in het gezicht van een boze Josie Sloan. Nouja, het woord woedend lag dichter in de buurt. Haar ogen waren samengeknepen, en ze zag eruit alsof ze ieder moment kon ontploffen. ''Wat is jouw probleem?'' snauwde ze. ''Kennelijk ben jij dat.'' mompelde Claire terwijl ze doorliep. ''Doe niet alsof ik lucht ben, wat denk je wel niet dat je bent?'' Claire draaide zich om. ''Is dat een retorische vraag?'' vroeg Claire. ''Of een filosofische?'' ''Je vind jezelf zo slim!'' spuugde Josie uit. ''Hoe haal je het in je hoofd om te zeggen dat mijn bezweringen niet werken? Beweer je soms dat ik een leugenaar ben?'' ''Josie, ik weet alleen maar dat ik het niet eens ben met wat je zegt, en we leven in een vrij land toch? Dus jij mag zeggen wat je wilt en ik ook dan kunnen de mensen zelf uitmaken wie ze geloven. Oké?'' ''Hier ga je spijt van krijgen.'' zei Josie op een dreigende toon. Terwijl ze praatte bewoog er iets in haar rugzak. Een witte rat stak zijn scherpe snoetje eruit. Zijn kraaloogjes staarden haar aan. ''Voorspel je me nu de toekomst, of zit je me ordinair te bedreigen?'' vroeg Claire op een verveelde toon. ''Er zit trouwens een vies knaagdier in je rugzak wist je dat?'' Josie wierp haar een giftige blik toe. ''Dat is geen vies knaagdier, dat is mijn rat Herbie. Dit is nog niet voorbij!'' ''Owja joh, ik gok dat zelfs Herbie meer hersens heeft dan jij.'' Josie begon zich al om te draaien en Claire zou kunnen zweren dat ze de rat een rare beweging zag maken. Toen draaide Josie zich terug om naar Claire. Ze had een onaangename glimlach op haar gezicht. ''Slaap lekker Claire.'' zei ze. Wat bedoelde ze daar nou weer mee?


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.