Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » De Hongerspelen » Happy Hungergames! May the odds be ever in your favour! » Hoofdstuk 1

Happy Hungergames! May the odds be ever in your favour!

23 maart 2011 - 21:57

290

4

463



Hoofdstuk 1

Ik word binnengeroepen. Wel district zou ik krijgen? Ik moet er natuurlijk wel goed uit zien, als ik binnenkom. Ik trek nog even mijn pruik recht en tippel verder op mijn hakjes. Zou ik een district krijgen met beroepstributen? Dat lijkt me heerlijk! Ik weet zéker dat ik een goed district krijg. Ik heb zo mijn best gedaan! Ze waren zeker van me onder de indruk. Ik sla de hoek om en doe de chique deur van het kantoor van President Snow open. 'Hallo President Snow, ik ben Effie Prul' zeg ik. Hij staat mijn zijn rug naar me toe. Het ruikt naar rozen. Zijn kantoor is somber. Donkerbruin. Zijn spierwitte haar valt op. Langzaam draait hij zich om. 'Effie prul..' zegt hij bedachtzaam. 'Ga zitten.' Zijn ogen lijken op die van een slang. Ik kan een rilling net onderdrukken. Ik wen er vast wel aan. Hij bladert wat door papieren. 'Ja, daar hebben we over zitten twijfelen. Welk district wil je graag?' 'Oh meneer Snow, een beroepsdistrict lijkt me gewéldig!' Hij grinnikt. 'Een beroepsdistrict he? Wil niet iedereen dat?' Ik knik, en sla mijn ogen neer. 'Ja meneer' 'Nou Effie, het word geen beroepsdistrict. Je bent de laatste die we een district geven, en die hebben altijd nadeel he. Ik zal het maar vertellen: Je hebt district 12.' '12? Twí¡alf?' zeg ik. Vanbinnen begin ik te panikeren. Hyperventilatie kan ik nog net tegenhouden. Ik bedenk me dat het een grapje moet zijn. 'Maar meneer Snow, dat is een grapje toch?' Hij kijkt me onderzoekend aan. 'Nee, Effie Prul. Ik ben bloedsirieus. District 12 is jouw district. Wil je nu gaan?' Ik sta op, en wankel. Ik wou dat ik platte schoenen aan had. District 12? Mijn wereld stort in.


Reacties:


Vespertine
Vespertine zei op 11 mei 2012 - 22:02:
Hahaaa, Effie is zo heerlijk. Sowieso is het leuk om te zien hoe de mensen in het Capitool totaal andere prioriteiten stellen dan de normale bevolking van Panem. Vooral haar reactie: "Twaalf. TWAALF?!" en dan dat hyperventileren. I love it!

Ik vind dit ook een leuk idee, The Hunger Games vanuit Effies perspectief!


Jopie2
Jopie2 zei op 9 mei 2012 - 20:03:
wow vet
een ff uit effie point of view
melding als je verder gaat?


Margootje
Margootje zei op 15 aug 2011 - 12:35:


Margootje
Margootje zei op 15 aug 2011 - 12:35:
Waarom ga je niet verder?