Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Lammendam! » Spookachtige echo's uit de 17e eeuw!!

Lammendam!

13 aug 2011 - 14:28

297

0

858



Spookachtige echo's uit de 17e eeuw!!

Luister naar deze legende:
Een sage van wanhoop uit een oud zuidelijk stadje genaamd Schinveld. De oude boeren hadden ons gewaarschuwd, dat we bang moesten zijn voor een verborge tombe die ergens diep in het duistere bos ligt niet ver van hier!

Dit is de sage over het witte spook die over Lammendam waakt! Die de gewoonte heeft weer tot leven te komen waneer de zon onder is gegaan!

Ooit stond hier een kasteel in het bos, het zag er als een oud en bouwvallige boerderij uit, daar woonde een meisje met de schoonheid van een parel! Vooral waneer ze een witte jurk droeg, en door de grote graanvelden rende!!

Iedereen wist dat er 2 knullen waren die echt alles wouden opgeven voor de liefde van hun dromen, het maakte ze niks uit, arm of rijk! Ze stal hun harten als een f*cking heks!!

Deze regio werd ooit het Leiffartshof genoemd,
Een van de 2 knullen was de duitse zoon van Högenbusch, de andere kwam van een domijn genaamd: Heeringhof.
Ze wisten bijden niet van elkaars bestaan, en dachten dat ze de enige geliefden waren van de vrouwlijke schoonheid...
die maar niet kon kiezen...

[ECHO'S UIT DE 17E EEUW!!!!]
[ECHO'S UIT DE 17E EEUW!!!!]
[ECHO'S UIT DE 17E EEUW!!!!]

Op een zonnige dag kwam hij met met zijn paard en wagen en floot, toen wist ze dat hij er was: Haar andere geliefde

En daarvoor, werd ze bekroond als een hoer!!!

[Lammendam, lammendam]

De zon ging onder in het landschap, tijd om naar haar 2e geliefde te gaan,
Er lag een boodschap bij de oude verotte boom.

Waaronder een steen en een romantisch gedicht die hem vertelde waar zij was.

Op een dag reed de andere man op zijn zwarte paard door zuid limburg, per ongeluk betrappte hij zijn schatje met de andere man!!!!

SLET!

Waarom????

En ze haten elkaar nog lang en ongelukkig...


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.