Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Night Butterflies » Inleiding

Night Butterflies

5 april 2011 - 19:11

938

4

227



Inleiding

Dit is een inleiding, hierna gaan we over op POV's. Geschreven door: Soraya

De dag begon al vroeg. Yaya en Lotte waren allang op en zaten beneden op de bank te wachten tot hun moeder éindelijk naar beneden kwam gelopen met de laatste dozen.
‘Lotte,’ begon Yaya. ‘vind je niet dat mam een beetje te overdreven doet over dit verhuis gebeuren...’ Lotte knikte en draaide zich naar Yaya om. ‘Ik vind inderdaad dat ze zich aanstelt, ik bedoel Adrian zou heus niet bij mam weggaan als ze niet bij hem ging wonen!’ Lotte en Yaya lachten samen en hun moeder kwam met handenvol de kamer in lopen.
‘Dag meiden!’ riep ze toen ze de dozen had neergezet. ‘Hey mam,’ Yaya stond op en liep naar de keuken om een flesje water te pakken voor haar en Lotte. Lotte was ondertussen alweer haar laptop in de laptoptas aan het stoppen en gooide haar voeten toen op de bank. ‘Mam, hoelaat komt Adrian?’ Yaya hoopte nog zo dat Adrian later zou komen, zodat zij en Lotte nog even afscheid konden nemen van hun vrienden. ‘Ach, liefje, ik weet niet precies hoelaat hij komt, maar het duurt vast niet lang meer.’ op dat moment rinkelde de telefoon van hun moeder en ze nam op. ‘Met Stacy,’ begon ze en ze lachte. ‘Adrian,’ fluisterde ze naar haar dochters en liep toen de gang op.
‘Jezus, altijd als wij in de huiskamer zitten loopt mam naar de gang en gaat ze daar verder telefoneren!’ Lotte stond geërgerd op en pakte het flesje van Yaya aan. Daar stonden ze met hun ruggen tegen de muur te wachten tot hun moeder van de gang zou komen. ‘Ik vind dit zo’n klote dag!’ Yaya plofte op de grond en Lotte ging naast haar zitten. ‘Verwacht maar niet van mam dat í¡ls ze op een dag met Adrian gaat trouwen dat wij haar bruidsmeisjes zijn!’ Lotte moest lachen om haar eigen grap en Yaya gaf haar een poor. ‘Mam is gewoon gelukkig.’ grinnikte Yaya en keek toen op van haar domme reactie op Lotte’s grap. ‘Man, je gaat die Adrian nog eens een keer leuk vinden als stiefvader!’ Lotte stond weer op en liep naar de TV en deed deze aan. Het was een mini TV die ze nog even konden gebruiken tot ze gingen vertrekken. ‘Ik ga die Adrian nooit leuk vinden!’ Yaya stak haar tong met een vies gezicht uit en Lotte lag ondertussen alweer van het lachen op de grond.
Hun moeder kwam alweer naar binnengelopen en keek met een blij gezicht de kamer rond. ‘Adrian is er over vijf minuten!’ ze pakte twee dozen van de grond en wenkte dat Yaya en Lotte haar moesten helpen. Ze keken elkaar eerst ongelovig aan maar hun moeder kuchtte en ze liepen toen naar de laatste dozen toe.
Buiten zagen Lotte en Yaya hun moeder de dozen op de grond zetten en liep toen weer naar binnen. Lotte en Yaya besloten hetzelfde te doen en keerden terug naar binnen. Binnen zag alles er leeg uit. Het enige wat er nog stond was een bank en het minitv’tje. Verder was alles in de keuken opgeruimd of weggehaald. Hun moeder zat op het aanrecht met haar telefoon in haar handen. Het was alsof ze ieder moment een telefoontje kon verwachten. ‘Mam,’ Lotte liep naar haar moeder toe en Yaya volgde haar. ‘we willen eigenlijk helemaal niet verhuizen...’ Lotte leek zich te schamen voor haar zwakheid, want ze was volgens Yaya altijd een sterke meid. ‘Nee, mam...’ schoot Yaya haar te hulp en hun moeder keek hen aan. ‘Maar liefjes, het is het beste. Adrian gaat heel goed voor ons zorgen.’ ze ging van het aanrecht af en drukte een kus op de voorhoofden van Lotte en Yaya.
‘Ik vind het nog steeds een klote dag!’ Yaya liep naar de mini TV en zette hem aan. Hij stond nu op CNN en ze keek aandachtig naar het nieuws. Er was niks nieuws, behalve over de rampen in Japan. ‘Vreselijk...’ Lotte ging naast haar zitten en leunde met haar handen op de grond.
Plots hoorden ze beiden getoeter van een grote SUV en ze stonden op. ‘Adrian...’ mopperde ze in koor. Ze liepen naar de voordeur en daar zagen ze Adrian nonchalant in de SUV zitten. Écht iets voor hem... ‘Hey meiden!’ riep hij en zwaaide. Yaya en Lotte probeerde zo beleefd mogelijk te zijn en zwaaide lief terug.
‘Adrian!’ de moeder van Lotte en Yaya kwam naar hem toegerend en opende de deur. Daar stond Adrian dan. In z’n nette pak, te wachten tot iemand iets zou zeggen over z’n outfit. ‘Leuk apenpakkie!’ riepen Yaya en Lotte in koor en Adrian leek het niet te accepteren. ‘Dat zeg je niet over je stiefvader!’ spuugde hij in hun gezicht toen hij langs ze liep.
Toen hij weg was imiteerde Lotte hem en probeerde zo aapachtig te lijken. ‘Wauw, jij moet cabaretier worden!’ ze grinnikten en liepen weer naar binnen.
Daar zagen ze nog net dat Adrian in de billen van hun moeder kneep. ‘Gatver!’ riep Yaya uit en liep oogrollend langs hen heen. ‘Liefjes, pak jullie jassen we gaan.’ hun moeder liep samen met Adrian richting de auto en gingen zitten. Daar wachtten ze - zoenend - tot hun dochters zouden komen.
Op de gang keken Lotte en Yaya elkaar verdrietig aan. ‘Ik wil zó niet verhuizen naar Forks!’ Yaya knikte en ze liepen samen naar buiten en deden alsof het hun zóveel deed dat hun moeder misschien van gedachten zou veranderen.
‘Nou liefjes, zeg maar gedag tegen Nashville.’ Adrian lachte met hun moeder mee en de motor van de auto begon te brommen. ‘Zo’n klote dag...’ mompelde Lotte en ze reden de straat uit.


Reacties:


JeRiNo
JeRiNo zei op 5 april 2011 - 16:29:
...
Adrian is weird.
Yaya en Lotte zijn coewl
Wat Lore al zegt, een bijzondere schrijfstijl. Maar het is wel leuk
Snel verder dames!

xxxx


wordslover
wordslover zei op 4 april 2011 - 19:37:
Omg
Omg
Omg
Jongenss, ik hooou van jullie en t verhaal
Ik zeg: snel verder!
Xkus


Hargbloem
Hargbloem zei op 4 april 2011 - 17:44:
Wauw, soor! Dit hoofdstuk vind ik té coewl! Ik ga me nu schamen voor het hoofdstukje dat ik aan het schrijven ben!!!
Dit is echt geweldig!!!!! EN JIJ NATUURLIJK OOK!
Enenenenenenenenenenenenenenen...
Dit verdient een betere reactie....

IK HOU VAN DIT VERHAAL!
IK HOU VAN DIT VERHAAL EN DAT WE HET SAMEN SCHRIJVEN!
Whaaaaaa *hoge gil* *zoals die meisjes bij het concert van Justin Bieber*

Dusssssss dit verhaal is/wordt gewoon geweldig

xxxxx<3333


Hermelien
Hermelien zei op 3 april 2011 - 21:08:
Omg, Weetje ik vind Adrian zo'n raar mannetje
Yaya en Lotte yeeey die zijn echt gaaf.
Het is een apparte schrijfstijl en nog nooit vaak gezien maar het bevalt me héél erg het is echt heel mooi !
Dus héél snel verder jullie twee !
xxx