Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Vampire Diaries » unexpected love » 2.1

unexpected love

16 april 2011 - 10:44

672

2

382



2.1

Elena kwam de badkamer uit, helemaal opgetut en klaar. Ik sprong van de vensterbank. Met een harde knal kwamen mijn hakken op de vloer terecht.
‘ik rijd’ zei ik.

Tegen 125 km per uur raasden we over de wegen van Mystic Falls. In geen tijd stonden we voor de Mystic Grill. We stapten uit en gingen op zoek naar de broertjes Salvatore. Ik had ze nog nooit persoonlijk ontmoet, maar ik wist precies hoe ze er uit zagen. Damon met z’n helder blauwe ogen en arrogante grijns en Stefan met de zachte en vertrouwde blik. Stefan dronk geen mensen bloed, hij leefde op dieren. Hij was één van de weinigen, maar zeker niet de enige …
Daar zaten ze, recht tegen over elkaar in de uiterste hoek van het restaurant. Ze waren aan het praten over mij. Nu ja, niet echt over mij maar over de nicht die Elena aan hun ging voorstellen . Ik dook terug in mijn rol van de lieve, onschuldige Ella. Ze zouden me niet door hebben, ik had jaren ervaring, ik was een expert. Ik stompte Elena aan
‘Onthoud mijn kind, discretie’
Ze keek me even raar aan. Door mijn jonge uiterlijk vergat ze - net als iedereen - dat ik honderden jaren oud was, ouder dan zij zich kon voorstellen. Toen knikte ze en met opgegeven hoofd liepen we naar het tafeltje in de hoek. Het gesprek tussen de broertjes viel abrupt stil. Elena en Stefan begroetten elkaar met een lange, innige kus. In eerste instantie zat Damon naar het verliefde koppeltje te kijken. Het leek alsof hij jaloers was, ik dacht dat hij niet eens gemerkt had dat ik er ook stond, tot hij zijn ogen van de twee afrukte en me onderzoekend bekeek, hij nam me van kop tot teen in zich op. Ik keek verlegen naar de grond. Hij grijnsde, wat hij zag beviel hem duidelijk. Toen ik opkeek, keek hij me recht in de ogen, het was alsof hij in mijn hoofd probeerde te kijken alsof hij mijn ziel probeerde te doorgronden - Jammer genoeg voor hem, had ik die niet - maar ondanks zijn onderzoekende blik deden die ogen iets met mij, het gaf een raar gevoel. “Nee, Livina, hou je hoofd er bij, concentreer je. “ beval ik mezelf.
Ik nam plaats naast Damon terwijl Stefan me nu op zijn beurt eens goed bekeek.
‘Zo dus jij bent Elena’s nicht?’ het was Damon die de stilte verbrak.
‘Ja, ik ben Ella Gilbert.’ zei ik lief terug.
‘Hoe komt het dat we nog nooit iets over je gehoord hebben?’ hij formuleerde zijn vraag vriendelijk maar ergens hoorde ik achterdocht in Stefans stem. Aan Elena’s angstige blik te zien, had ze het ook gehoord. Maar ik bleef rustig. ‘Wel, eigenlijk is het ingewikkeld. Mijn ouders wouden om de een of andere onbekende, dwaze reden niets meer met Mystic Falls of met de familie te maken hebben,’ De broers wisselden een veelbetekenende blik. Ze dachten natuurlijk aan het gruwelijke verleden van Mystic Falls, aan de vampiers die hier al jaren rond dwaalden. Mystic Falls was als een trekpleister voor bovennatuurlijke wezens. ‘dit was vlak na mijn geboorte. Mijn ouders vluchtten met mij naar Europa, naar België. Ze wouden het beste voor hun dochteren in België was het veilig, althans dat is wat ze altijd tegen me zeiden. En aangezien ik twee jaar ouder ben dan Elena, heeft ze me nooit ontmoet en al het contact was verbroken.’
‘Wat kom je hier dan zoeken, zo in eens?’ onderbrak Damon mijn verhaal.
‘Ik ben nog niet klaar hé!’ beet ik hem toe. Grof zijn was de enige oplossing bij Damon, Elena had me daarover al ingelicht. ‘Mijn ouders zijn een half jaar geleden gestorven, en ik had niemand anders , dus ik moest wel naar hier komen. Ik woon wel in een huurhuisje. Zo hebben we toch nog wat privacy’ Ik glimlachte eens lief naar Elena. Stefans blik verzachtte, hij geloofde me. Toen kwam Matt onze bestelling opnemen, en daarna praatten we nog wat over zinloze dingen. Tijdens het gesprek voelde ik Dat Damons ogen constant op mij rustten.


Reacties:


heaven
heaven zei op 24 juni 2011 - 21:52:
Tis een leuk verhaal,
klein detail, Damon heeft hele lichte groene ogen [a]

snel verder ^^

x.


xAingeal
xAingeal zei op 17 april 2011 - 20:00:
SUPER SNEL VERDER! <3