Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Night Butterflies » Hoofdstuk 2.

Night Butterflies

16 april 2011 - 19:07

675

2

198



Hoofdstuk 2.

Het spijt me heel erg dat ik niks gepost heb, het was best moeilijk om te schrijven op de één of andere manier. Dit is een POV Yaya en geschreven door: Soraya.

Buiten zag ik dat Lotte op de veranda ging zitten en ik besloot hetzelfde te doen. ‘Ik haat deze plek!’ mompelde ik en Lotte grinnikte. ‘Je meent het...’ Lotte stond op en trok me overeind. ‘We gaan gewoon het bos in en wat dingen doen!’ ze rende weg en ik besloot haar te volgen en Lotte bleef maar rennen.
Na zo’n tien minuten zagen we een paar jongens lopen naar een bepaald stuk land. Eén van de jongens keek op en ik volgde z’n blik. M’n wangen kleurden rood en hij stopte met lopen. In plaats daarvan kwam hij naar me toegelopen en zwaaide vriendelijk. Lotte keek me spottend aan en gebaarde dat we verder moesten, maar ik luisterde niet. ‘Hey,’ ik friemelde met m’n hand aan m’n blonde staartjes en de jongen lachte. ‘Hey, jullie zijn nieuw?’ hij keek naar Lotte en ze knikte. ‘Ja, net aangekomen, we zijn de boel een beetje aan het verkennen!’ ze maakte een rare spion beweging en ik grinnikte. ‘Ach, let maar niet op haar, ze is gék.’ fluisterde ik en de jongen grinnikte met me mee. ‘Geeft niet, kan ik wel tegen.’ hij gaf me een knipoog en m’n hart maakte een sprongetje. ‘Mijn naam is Seth Clearwater.’ de jongen schudde me vriendelijk de hand. ‘Yaya, en dit is m’n zus Lotte.’ ik keek naar Lot en die knikte. ‘Leuk jullie te ontmoeten.’ Lotte kuchtte en ik keek haar aan. ‘We moeten écht gaan, we gingen op onderzoek!’ herinnerde ze me en ik knikte. ‘Oja, sorry...’ Seth knikte en ik liep met Lotte mee. Ik wierp Seth nog één laatste blik en hij knipoogde naar me. En wéér maakte m’n hart een sprongetje. Die Seth was écht leuk!
‘Lief zusje, ik weet wat je van die Seth vind!’ ze grinnikte toen ze op een boomstronk ging zitten en ik leek te blozen. ‘Hij is écht leuk!’ ik vertelde over de manier waarop hij naar me keek en Lotte leek me te begrijpen. ‘Hij was inderdaad wel schattig!’ gaf ze toe en ik knikte aandachtig. ‘Maar beloof me, we maken geen ruzie om de jongens!’ we schudden elkaar de hand en Lotte schommelde heen en weer over de boomstronk. ‘Je zier er uit als een debiel!’ riep ik en Lotte keek me spottend aan.
Na zo’n tien minuten stond ze op en trok mij weer overeind. ‘Waar gaan we nóu weer heen?’ ik was geirriteerd en Lotte leek het zich niet aan te trekken, wat wel m’n bedoeling was.
Toen we verder het bos in liepen hoorde we geritsel achter ons en ik schrok. ‘Deze plek is éng!’ riep ik uit en hoorde de vogels wegvliegen. Ja, écht eng!
Lotte liep rustig verder en ik pakte snel haar arm vast. ‘Misschien moeten we teruggaan...’ m’n stem trilde en Lotte lachte. ‘Ben je bí¡ng?’ ze pestte me, en dat was iets waar ik niet op stond te wachten. Lotte was geweldig, écht waar, maar afentoe...
‘Nee, ik ben ní­et bang!’ ik liet haar arm weer los en liep dapper verder. Maar zo dapper was ik niet, ik vond het doodeng!
Lotte liep rustig verder en haar voetstappen werden steeds sneller. Ik kon haar nog amper bijhouden of ze rende. ‘Lott!’ riep ik zo hard mogelijk en ze draaide zich om. ‘Bangerik!’ ik wist dat ze me plaagde en ik probeerde te lachen. M’n voeten vlogen over de grond en ik greep haar weer vast. ‘Bangerik’, fluisterde ik in haar oor en ze draaide zich weer naar me toe. ‘Pestkop!’ ze pakte een hoopje bladeren en gooide dit in m’n gezicht. ‘Mafkees!’ ik spuugde de bladeren uit en maakt een viesgezich. Lotte lag op de grond van het lachen.
Plots hoorde ik wéér geritsel en deze keer schrok ik écht. Lotte leek ook geschokt en stond weer op. Ze liep naar me toe en pakte m’n arm vast. ‘Wie is daar?’ gilde ze en ik schuilde achter haar. ‘Niemand, vast de wind...’ maar het geritsel werd alleen maar erger.
Uit het niet sprong er iets uit de bosjes en ik slaakte een gil.


Reacties:


Hermelien
Hermelien zei op 16 april 2011 - 23:22:
OMYHOLYSHITINTHEWORLD !
Meiden, ik zit echt starend naar het scherm te kijken.
Hallooo ik zit in Betsw-y-coed een vergelijking met forks dicht bij het bos en ik moet nu slapen ?
HELP !
Dit was echt prachtig prachtig, ik wil nodig héél veel meer ik kan niet meer wachten of ik ga gillen.
Héél snel verder jullie 2
xxx


Hargbloem
Hargbloem zei op 16 april 2011 - 19:20:
OMYGOSH... sooor, je maakt het me vreselijk moeilijk voor het volgende hoofdstuk! Nu ben ik niet de pestkop, maar ben jij het!
Gosh! Maar wat een geweldig hoofdstuk weer!

xxx