Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Life after death? » Chapter 1

Life after death?

27 april 2011 - 19:55

1018

1

206



Chapter 1

Alex:

Dit avontuur begint op een normale dag. Het is lente, 21 April om precies te zijn. Alex was bezig met haar dagelijkse dienst in de Substation. Ze stond met een verveeld gezicht bestellingen van klanten op te nemen. Jerry was in de keuken sandwiches aan het maken en Max was de klanten aan het bedienen. Justin zat aan de toonbank zijn huiswerk te maken.

“Dat wordt dan…”ť Alex stopte midden in een zin toen ze opeens een beeldschoon meisje de winkel binnen zag komen. Het meisje had glanzend bruin haar en grote bruine ogen. Ze droeg een zwarte strakke spijkerbroek, een wit hemdje met daaroverheen een open geritst Adidas vest, daaronder droeg ze zwarte Converse high top schoenen. In haar bruine haar zat een zonnebril.

“Hallo mevrouw?”ť Alex werd uit haar dagdroom gehaald door een geïrriteerde klant.

“Ehh.. sorry meneer, dat wordt dan €4,50”ť stamelde Alex die met haar ogen nog steeds het mooie meisje volgde. Het meisje ging aan het tafeltje zitten dat het dichtst bij de toonbak stond.

De klant legde het geld op tafel en liep weg. Alex's ogen hadden Mitchie nog geen moment losgelaten. Justin ging voor zijn zusjes beeld staan en keek haar aan.

"Wat is er met je aan de hand? Die klant had ook niet kunnen betalen!"

"Waarom denk je dat er iets met me aan de hand is, Justin?" Alex keek haar broer aan, haar ogen stonden ongeïnteresseerd.

"Je staat als een gek naar dat meisje te staren" Justin had zich omgedraaid en keek nu in de richting van het bruin harige meisje.

"Is hier iemand verliefd?" Jusitn’s stem klonk plagerig. Justin was de enige van haar familie die wist dat ze op meisjes valt. Justin had haar gepakt toen ze aan het flirten was met een meisje en had haar daarmee geconfronteerd. Ze had eerst ontkend maar na een paar dagen had ze het hoge woord er toch uitgegooid. Justin weet het nu een maand.

“En? Ben je verliefd?”ť geïrriteerd herhaalde Justin zijn vraag.

“Wat nee! Pssh..! Ik word niet verliefd op ieder meisje die zomaar langsloopt. ”ť Justin keek zijn zusje met opgetrokken wenkbrauwen aan.

“Ik geloof je niet”ť was het enige wat hij zei.
“Weet je het zeker?”ť Alex begon rood aan te lopen. Justin keek zijn zusje nog steeds wantrouwig aan.

“Oké heel erg”ť Alex ogen gleden weer naar het meisje.

“Het is niet erg om verliefd te zijn, vooral niet op zo’n schoonheid”ť Justin volgde Alex blik. Het meisje was het menu aan het bestuderen.

“Als je het maar laat! Ze is van mij!”ť Alex keek boos naar haar oudere broer.

“Rustig, rustig ik val niet voor haar”ť

“Mooi, want je had niet meer kunnen slapen als je het wél deed.”ť

Justin glimlachte en keek naar zijn zusje, hij had haar nog nooit zo gezien. Ze moest wel verliefd zijn.

“Ga met haar praten dan, straks is ze al bezet”ť bezorgt keek Justin in de richting van Max die de bestelling van het meisje opnam.

Gealarmeerd door Justin liep Alex naar het meisje en Max toe.

“Max ik neem deze wel, ga jij maar naar hen toe.”ť Alex wees naar een oud echtpaar die aan het discussiëren waren over de menukaart.

Met een verwarde blik liep Max naar het oudere echtpaar.

Alex draaide zich weer naar het meisje toe. Ze wist even niks te zeggen toen ze recht in de ogen van het meisje staarde.

“H-hallo, i-ik ben Alex en ik neem vandaag je bestelling op. W-wat wil j-je bestellen?”ť wist Alex er toch uit te krijgen. ‘Ik lijk nu vast wel heel erg dom’ dacht Alex. Ze had een rood hooft en haar handen zweetten.

“Ik weet het eigenlijk niet zo goed, wat raad je me aan?”ť Het meisje keek met een vragend gezicht naar Alex.

“Uhh.. Ik zelf zou de ‘meet me in Turkey’ sandwich nemen, die heb ik uitgevonden”ť

“Dat klinkt goed, doe die maar.”ť Het meisje had een weide grijns op haar gezicht. Alex moest moeite doen om niet te blijven staan en naar haar blijven staren.

Alex vertrok naar de keuken en liep langs Justin die met een vragend gezicht naast haar kwam staan.

“Hoe ging het?”ť Alex ging begon met het maken van haar sandwich. Het was moelijk om te doen want haar handen trillen.

“Vreselijk! Ik heb mezelf echt compleet belachelijk gemaakt.”ť Gefrustreerd begon Alex met het snijden van de sla.
“Zo erg kon het toch niet zijn?”ť Probeerde Justin Alex gerust te stellen.

“Ik stotterde Justin! Ik verloor mijn coolness!”ť Met deze woorden was Jusitn geschokt, Alex verloor nooit haar coolness.

“Je bent Alex, je hebt vast wel een andere manier om haar om je vinger te winden.”ť

“Dit keer dus niet!”ť Met een boos gezicht maakte Alex haar sandwich af.

Ze ademde diep in om zichzelf gerust te stellen.

Toen Alex de sandwich eindelijk af had liep ze weer terug naar het meisje, die haar ipod aan had gezet.

“Alsjeblieft hier is uw bestelling.”ť Met een vriendelijke glimlach zette Alex de sandwich op het tafeltje neer. De ogen van het meisje begonnen te glimmen toen ze Alex weer zag. Ze haalde de oortjes uit haar oren en deed haar ipod weg.

“Zou je het misschien erg vinden om me gezelschap te houden terwijl ik mijn broodje opeet?”ť Vroeg ze vriendelijk.

“Natuurlijk niet”ť Met een glimlach ging Alex aan op de andere stoel aan het tafeltje zitten. Ze wierp een blik op Justin die zijn duim omhoog deed.

“Wat is je naam?”ť begon Alex maar te vragen. De oncomfortabele stilte vermijdend.

“Mitchie, Mitchie Torres.”ť Zei het meisje met een weide glimlach. Michtie…

“Wat een mooie naam.”ť Was het enige wat Alex uit kon brengen, ze kon zichzelf niet weerhouden om in de ogen van Mitchie te staren.

Het gesprek ging zo even door, ze kwamen veel van elkaar te weten in die korte tijd. Nou ja… korte tijd? Na 30 minuten werd Alex weer aan het werk gezet door Jerry, die niet door had dat zijn dochter die dag voor een meisje was gevallen.

“Dus krijg ik je telefoonnummer nog? Dan kunnen we afspreken.”ť Mitchie wilde haar mobiel al uit haar zak pakken.

“Natuurlijk”ť Alex en Mitchie wisselden hun telefoonnummers uit en Mitchie vertrok.

Met een zucht wierp Alex zich weer terug op de stoel waar ze net 30 minuten heeft gezeten.

“Mitchie…”ť


Reacties:


Galadriwele
Galadriwele zei op 28 april 2011 - 22:12:
coolcoolcool ;D
Ga je snel verder?