Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pirates Of The Caribbean » Pirates of the Caribbean I » Hoofdstuk 2

Pirates of the Caribbean I

29 april 2011 - 11:39

1285

1

311



Hoofdstuk 2

Sora grijnsde breed en keek Sparky even snel aan.
“kan je me wat leren over piraten?, vroeg Sora geïnteresseerd en keek Jack aan.
Jack zweeg, hij wilde absoluut niet zorgen voor een kind en al helemaal niet dat hij een piraat zou worden als wat er met hem was overkomen 10 jaar geleden.
Op zich boeide het hem niet maar alsnog kon hij die ogen niet weerstaan.
“ik kan je daarbij niet helpen, jongen, ik moet gaan, zei Jack kortaf en wilde net weggaan toen Sora hem de weg versperde.
Sora liet zich niet beet nemen door een Piraat en keek hem met een grijns aan.
“schip kwijt? Of laten kapen, zei Sora met een brede grijns en keek daarbij Jack aan die verbouwereerd naar de jongen staarde.
Jack trok zijn mond hoek omhoog en keek hem schaapachtig aan.
“oke, hij is gekaapt, maar weet jij toevallig waar ik een goed schip kan vinden?, zei Jack zo nonchalant mogelijk en keek daarbij Sora recht in zijn blauwe ogen aan.
“dat weet ik ja, maar dat ga ik jou niet vertellen, zei Sora net zo ongeïnteresseerd als Jack dat deed.
Jack glimlachte, hij moest toegeven dat die jongen lef had.
“ik word misbruikt, gromde Jack en Sora keek hem met een brede grijns aan.
“als jij me wat leert over piraten dan vertel ik je over de schepen, zei Sora zo nonchalant mogelijk.
“oke, ik zal je wat leren, zei Jack met opeenklemde kaken en keek hem geïrriteerd aan.
Eindelijk had hij hem zover en tikte Sora Jack aan.
“deze kant op, zei Sora en liep met Jack en Sparky de pier af zo over het dorpsplein naar het Fort.
“hier is het, zei Sora en wees naar het grote schip dat de Dauntless heette en naar het andere die de Interceptor heette
Jack keek met een kwaadaardige twinkeling in zijn ogen naar de schepen.
“prachtig nietwaar?, vroeg Sora en sloeg Jack tegen zijn schouder.
Jack keek hem verontwaardigd aan en volgde hem naar de schepen die klaar lagen om te vertrekken zodra Commodore Norrington gehuldigd was en hij met zijn moeder een hapje ging eten op de Dauntless.
“staan blijven, riep een stem met een strenge ondertoon.
Sora en Jack verstijfde maar hij was niet bang, het waren die twee sukkels van een Mullroy en Murtogg die twee waren de snuggerste wezens die hier rondliepen op aarde en daarbij telde hij Riku en Axel niet mee.
“hoi, jongens, het is een prachtige dag, zei Sora zo kalm en nonchalant mogelijk.
De twee mannen keken hem dom aan en Sora moest onwillekeurig grijnzen, het leken net twee domme apen met een geweer in hun handen.
“het is ten strengste verboden voor kinderen en burgers, zei Murtogg en keek daarbij Sora en Jack aan.
“sorry als ik er een zie dan zeg ik het meteen tegen je, zei Jack en wilde weglopen maar werd tegengehouden door Mullroy.
“wat doen jullie sukkels eigenlijk hier?, vroeg Sora en keek omzich heen, er leek niemand te zijn behalve dan de trommels die in het fort weerklonken.
“we bewaken de schepen, zei Murtogg en keek met een priemende blik naar Jack.
Goh, dat wist hij ook wel, dacht Sora nijdig, hij keek Murtogg nijdig aan.
Maar algauw keken Sora en Sparky naar een silhouet dat op het rots stond en naar beneden viel.
Een grote plons vlakbij de rotsen en Jack naar de twee mannen.
“gaan jullie die vrouw nog redden of hoe zit dat?, zei Jack scherpzinnig en keek naar de twee mannen.
“wij kunnen niet zwemmen, zei Mullroy zwaaiend met zijn geweer.
“aan de marine heb je ook niets, gromde Jack en gaf Sora zijn zwaard, kompas en hoed en sprong vervolgens het diepe zeewater in.
Sora keek hoe Jack het water in sprong en de diepte verdween echter hij voelde een zwakke golf van onderwater.
Echter naar een paar seconden verscheen het hoofd van Jack bovenwater en zag Sora dat het Elizabeth was.
Hij rende naar Jack en Elizabeth toe en hielp haar om op het droge te komen, ze ademde niet.
Sora zocht naar een klein mesje maar Sparky trok al met zijn scherpe tandjes het korset los.
Elizabeth hoestte een golf water op en opende haar ogen.
“So-Sora? Zei ze en keek hem met haar grote blauwe ogen aan.
Murtogg en Mullroy keken Jack stomverbaasd aan.
“zeker nooit in Singapore geweest, zei hij nijdig tegen de mannen en zijn ogen vielen op het medaillon om haar nek.
“hoe komt u daaraan?-“ maar voor antwoord was geen tijd want de Marine kwam aan rennen onder andere ook: Commodore Norrington, Weatherby Swann en Johanna, zijn moeder.
“opstaan, zei James richtte zijn zwaard op Jacks voorhoofd.
“Elizabeth!, zei Weatherby en rende naar zijn dochter toe en wikkelde haar in een grote doek.
“dood hem, voegde Weatherby er doodsbenauwd aan toe en wees naar Jack.
“vader, die jongen heeft me leven gered, zei Elizabeth en wees op Jack en Sora.
“James, laat dat zwaard zakken, me zoon, zei Johanna wanhopig en rende naar Sora en Sparky maar hij deed koppig een stap naar achteren en ging voor Jack staan.
“kom niet aan Jack, zei Sora koppig en Sparky knikte met vonkende wangetjes ter waarschuwing, “ik weet wat je met piraten doet maar je krenkt Jack geen haar, voegde Sora er dreigend aan toe.
James richtte nog steeds de punt van zijn zwaard op Sora’s keel maar dat maakte hem niet bang.
“Sora, jongen doe een stap opzij, zei James kalm en keek hem aan.
“nee!, als jij Jack iets aandoet doe ik jullie wat!, riep Sora boos en Jack keek met een schaapachtige blik naar de jongen die hem in bescherming nam.
“Sora-‘ begon zijn moeder wanhopig maar James maande haar tot stilte.
“Sora, als je nu niet naar me luistert dan heb je huisarrest tot je school klaar is jongeman, zei James boos en Sora keek hem arrogant aan.
“wat als ik niet luister? Vermoord je me dan ook net zoals me vader!, riep Sora woedend en keek met woedende ogen naar James die even slikte.
Jack tikte hem op zijn schouder en wees zwijgend naar Sparky.
“Sora werk mee, fluisterde Jack en keek naar James die Jack zijn handen boeide en zodat hij nergens heen kon.
“wat is je plan?, mompelde Sora tegen Jack.
“doe met me mee en laat de spullen vallen, zei Jack zacht en Sora knikte en legde voorzichtig de spullen neer voor James’ zijn voeten.
James onderzocht de spullen van Jack en mompelde wat, hij tikte Sora aan en wees dat hij een stap opzij moest doen en Jack greep Sora onverwachts beet en hield de ketting van de boeien boven zijn keel.
“wees niet bang, mompelde Jack in Sora’s oor maar Sparky was nogal nerveus en keek zenuwachtig naar wat er komen ging.
Elizabeth rende naar hem toe en wilde Sora bevrijden maar Jack keek haar aan.
“als jullie willen dat deze jongen blijft leven geef dan me spullen, gromde Jack dreigend tegen James en Sora voelde hij zijn benen rechtte.
James aarzelde geen moment en Sora hoorde zijn moeder snikken, hij moest toegeven dat Jack het lef had om James zo te stangen.
Hij gaf de spullen aan Jack en liep langzaam naar zodat hij de kans had om Sora lost te laten.
“Dit is de dag die jullie je zullen herinneren als de dag waarop jullie bijna kapitein Jack Sparrow vingen, zei Jack en sloeg met zijn zwaard tegen een touw waardoor een kanon tegen de grond klapte en een gat sloeg in het hout zodat een aantal mariniers in het gat vielen.
Jack had Sora opgedragen om zijn middel beet te pakken en rende over een muurtje naar een houten baan waar touwen hingen en ze naar beneden sprongen.
James schoot een aantal keer maar miste op een haar en Sora, Sparky en Jack rende hard lachend over de brug.
“Dat was vetcool!, grinnikte Sora en keek naar Jack die ook grijnsde.
Ze hadden zich verstopt achter een beeld van Napoleon en Jack tuurde voorzichtig langs het beeld heen, of er Mariniers voorbij marcheerde maar de kust leek veilig.


Reacties:


TheDarkNerd
TheDarkNerd zei op 30 mei 2014 - 12:13:
LOL! Sora en Jack Sparrow. Dat had ik nooit verwacht XD