Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Sad Song - 3-Shot » Goede tijden, slechte tijden

Sad Song - 3-Shot

1 mei 2011 - 18:19

487

5

251



Goede tijden, slechte tijden

Het was een late avond, tenminste voor mij, met m'n acht jaar...
Oma zat rustig op haar vaste stoel en keek naar de TV die aanstond op RTL 4.
Langzaam liep ik naar oma toe en pakte haar hand vast. 'Oma, wat kijk je?' vroeg ik zacht en oma lachte. 'Ach, lief kind,' begon ze. 'een hele leuk serie, als je wilt mag je wel bij me op schoot komen zitten.' Oma trok me op haar schoot, want mijn oma was supersterk!
We keken samen naar de TV en plots hoorde ik een hele mooie stem een tekst zingen.

Goede tijden, slechte tijden
Een dag die als een nacht verschijnt
Goede tijden, slechte tijden
Liefde leidt je tot het eind
Goede tijden, slechte tijden
Nee, het leven spaart je niet
Goede tijden, slechte tijden
Soms geluk en soms verdriet


Zo begon het. Er kwamen veel grappige mensen langs. Toen de serie begon waren oma en ik heel stil en keek ik aandachtig mee.

Toen de reclame aan de beurt was sprong ik van oma's schoot af en rende naar de keuken om een lekker koekje te pakken. 'Oma, wil je ook een koekje?' ze stond op en liep naar me toe, pakte de koekjestrommel en gaf me een heerlijk speculaasje. Mijn lievelingskoekjes!
'Wanneer gaat de TV weer verder?' vroeg ik met een koekje in m'n mond gepropt en oma liep weer terug naar haar stoel. 'Zo meteen, de reclames duren ook zó lang.' samen lachte ik met oma en ik ging weer op haar schoot zitten.
De serie begon weer en op het scherm zag ik een mooi meisje met blond haar en een lieve lach. 'Wie is dat, oma?' ik wees het meisje op de TV aan en ze lachte. 'Dat is Sjors Langeveld.' antwoordde oma op m'n vraag en ik keek haar met een schuin hoofd aan. 'Ze is wel mooi,' fluisterde ik en oma lachte. 'Ja, dat is ze zeker, kindje.'

Toen de serie voorbij was sprong ik van oma's schoot af en stormde naar boven. We hadden de afspraak dat als het donker was en ik een serie had gekeken dat ik dan naar boven zou gaan en gaan slapen.
Boven liep ik naar de badkamer om m'n tanden te kunnen poetsen. Oma's badkamer was best klein, maar ik had m'n motto: Klein en fijn!
Oma pakte m'n tandenborstel die m'n moeder had gegeven toen ik bij oma bleef slapen. 'Zo, lekker poetsen.' oma pakte het teiltje, zette hem op z'n kop en ik stapte erop. M'n tanden moesten altijd blinken, anders was het niet goed. Maar soms wilde ik ook niet m'n tanden poetsen en dan deed ik alsof.
Ik legde m'n tandenborstel in de gootsteen en rende naar oma's kamer.
Daar ging ik op het matras liggen en gooide de dekens over me heen. M'n vaste knuffel, Simba, lag weer naast me en ik sloeg m'n armen om hem heen.
'Weltrusten, Soraya.' oma gaf me nog een kusje en ik sloot m'n ogen.


Reacties:


JeRiNo
JeRiNo zei op 7 mei 2011 - 15:39:
Ik ben hier stil.
Wat ontzettend mooi
Faramir heeft helemaal gelijk, hier weet je mensen écht mee te raken en mij zeker

xxxx


ItsJustSarah
ItsJustSarah zei op 3 mei 2011 - 20:45:
zoals @Faramir zegt! super mooi ! <3
krijg ik een melding als het volgende hoofdstuk erop staat?
<3 xxx


Hargbloem
Hargbloem zei op 3 mei 2011 - 13:12:
Soraya, dit is gewoon prachtig! Echt prachtig! Ik sluit me aan bij Faramir, Beter zou ik het niet kunnen omschrijven.
Echt prachtig !

Wil je me melden bij het volgende hoofdstuk?
x


Faramir
Faramir zei op 1 mei 2011 - 18:32:
Echt een geweldig stuk,
maar met zulke mensen kun je mensen echt raken.
Ik vind het gewoon prachtig. Maar ik denk dat jij het zelf prachtigere vind, want jij hebt die prachtige herinneringen die je hier beschrijft. Herinneringen zijn altijd krachtiger dan de teksten die je ons wilt laten lezen. Hoe jammer dat ook is.

Cherish your memories.
Because memories are the real legacy of your dear relatives.


Hermelien
Hermelien zei op 1 mei 2011 - 18:24:
Owww Soraya je was ongelofelijk schattig !
Een pracht van een hoofdstuk !
Echt te mooi voor woorden !
x