Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Feel like everything can change {Hogwarts} » Proloog

Feel like everything can change {Hogwarts}

5 mei 2011 - 21:28

191

3

213



Proloog

Ik ben eindelijk 11 jaar. Ik wacht op een brief van Zweinstein. Want ik ben eindelijk oud genoeg. "Mama, waar blijft mij brief?" vraag ik. "Jij mag niet naar Zweinstein" zeg me moeder gemeen. Ik kijk haar met grote ogen aan. "Waarom niet" vraag ik. "Je bent een ondankbaar kind" zegt ze. Ik voel iets in me breken en ik ren snikkend naar boven. ondankbaar, ondankbaar dat ene woordje blijft door me hoofd spoken. Ben ik dan echt zo erg? Ik at altijd me groenten op deed alles wat ze zei en toch ben ik ondankbaar? "Je krijgt thuis les Zweinstein is veelste duur" hoor ik me moeder naar boven krijsen. Duur? Ze zijn rijk hoe kan het nou duur zijn? Vincent mag vast wel over 2 jaar naar zweinstein zonder dat gezeur. Dan ga ik ze dwingen mij ook te laten gaan. Ik focus me nu gewoon op het leren in plaats van Zweinstein. Ik veeg me tranen weg en krijg een glimlach op me gezicht. Nog meer Vincent pesten. ik grijns. Ik kom toch op Zweinstein daarvoor gaat Vincent voor zorgen. Of ik zelf door me ouder te irriteren.


Reacties:


whiteangel
whiteangel zei op 6 mei 2011 - 18:24:
Heel leuk verhaal,
En komt je toevallig uit Rotterdam of buurt?
Die doen ook altijd me ipv mijn
Doe ik ook soms >.<
Goed geschreven jammer dat het ietwat kort is
Ik ga verder lezen


Hermelien
Hermelien zei op 6 mei 2011 - 17:05:
Heey,
Het is een leuk verhaal enkel moet je letten op enkele puntjes.

- Op zicht stoorde ik me er een beetje aan dat er telkens me stond in plaats van bv. Mijn moeder
- Spellingsfoutjes verzorgen ( daar streef ik zelf nog altijd naar )

En nu het goede want ik hí í t het om slechte commentaar te geven dus sorry sorry sorry.
Het is een goed verhaal die zeker potentieel heeft oja en langere hoofdstukken mogen ook want ik lees het zeker en vast graag !
Dus hééél snel verder.
Mag ik dan een melding ?
x


Faramir
Faramir zei op 6 mei 2011 - 13:47:
Hey,
De proloog is een leuk, kort verhaal en op een paar snelheidsfoutjes na, vond ik het wel een leuk verhaal om te lezen. Alleen had ik nog wel wat kritische punten.

Kritiek
Weetje,
Toen ik deze zin las:
"Jij mag niet naar Zweinstein" zeg me moeder gemeen.
Klonk dat erg lullig en toen las ik even later deze zin:
"Je bent een ondankbaar kind" zegt ze.
Toen werd het nog lulliger.

Maar zou een moeder dat echt zo direct zeggen? Ouders kaarten dat meestal toch wat voorzichtiger aan? Het is een goed verhaal, maar ik denk dat het na mijn mening wel iets realistischer gemaakt kon worden.

En die Vincent die is mooi de lul