Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » (AFGEWERKT) Alles veranderde bij één woord, Cyn » Hoofdstuk 5; Cyn... Pijn...

(AFGEWERKT) Alles veranderde bij één woord, Cyn

6 mei 2011 - 9:38

538

2

253



Hoofdstuk 5; Cyn... Pijn...

Goede Morgen! Dit is alweer hoofdstuk 5! Ik hoop dat jullie deze ook leuk vinden. (Deze is met wat minder humor, maar die komt wel weer terug ;)) Oja en sorry voor, dat hij zo kort is. Misschien komt er vanmiddag nog één.

Ik liep de route die Lizz me had verteld. Ik dacht even dat ik verdwaalt was, maar gelukkig zag ik een groot bord achter de bosjes te voorschijn komen.
‘Videotheek. Voor al je dvd’s’.
Hoe tegenstrijdig, dacht ik. Ik liep naar binnen.
Toen zag ik op de klok dat het 3.30 PM (15.30) was. De looptocht wast toch iets langer dan verwacht.
‘Kan ik je helpen?’, vroeg een vrouw aardig aan mij.
‘Ja, ik wil graag de dvd box van Grey’s Anatomy seizoen 6 lenen.’
‘Je hebt mazzel, die is gisteren terug gebracht’, zei de vrouw. ‘Je moet hem over 2 weken terugbrengen. Dat wordt dan 12 dollar (10 euro)’.
Ik legde het geld op de toonbank en ze gaf me de dvd box.
Ik keek nog even rond welke dvd’s ze nog meer hadden en liep toen naar buiten.
Het begon al een beetje te schemeren, dat krijg je als het herfst is: Het wordt vroeger donker.
Ik liep naar mijn auto toe, tenminste dat dacht ik.

Na een tijdje keek ik om me heen. Waar was ik. Ik moest toch gelijk links? Of was het rechts?
Ik wist het niet meer. Langzaam begon ik me te beseffen dat ik was verdwaald.
Terwijl ik door liep, zag ik een man aan de zijkant van de weg liggen. Hij leek te slapen, maar toch versnelde ik mijn pas.
Ik hoorde de woorden van mijn oma door mijn hoofd gonzen: ‘Beloof me één ding, Cyn. Ga nooit met vreemde mensen mee.’ Een paar dagen later stierf ze.
Tranen begonnen over mijn wangen te glijden. Waar was ik? Waar moet ik heen?
‘Help me’, fluisterde ik.
‘Waarmee kan ik u van dienst zijn, mevrouw ..’, zei een jongen.
Ik draaide me snel om. De jongen had kort bruin haar en vuurrode ogen. Dezelfde kleur als de vrouw in het bos, maar hij beangstigde me niet.
‘Mevrouw Vermeulen, maar noem me maar Cyn.’
‘Okej, waarmee kan ik je van dienst zijn, Cyn?’
‘Hoe kom ik naar de parkeerplaats bij de bioscoop?’
‘Niet’, zei hij. En zijn ogen werden zwart.
Wacht dat kan ik niet goed gezien hebben. Zijn ogen waren vast al de hele tijd zwart. Hij stapte onder de lantaarnpaal vandaan en zijn lichte huid werd wat donkerder.
Hij liep naar mij toe. Ik had het gevoel dat ik moest wegrennen, maar ik deed het niet. Ik kon het niet.
Tranen gleden weer over mijn wangen.
‘Waarom huilt u, mevrouw?’
‘Ik ben verdrietig’
‘Waarom, mevrouw?’
‘Dat gaat je niets aan! En vertel me nou gewoon de weg!’, schreeuwde ik.
‘Dat was niet zo goede set, Cyn.’
Hij deed een stap dichter naar me toe. Hij stond nu zo dichtbij dat ik hem zou kunnen ademhalen. Maar ik hoorde niets anders dan mijn eigen ademhaling.
‘Je bestaat niet lang meer’, zei hij ineens.
De woorden uit mijn droom. De droom speelde opeens voor mijn ogen af.
Hij deed nog een stap naar me toe.
‘Cyn’, fluisterde hij.
En opeens pakte hij me vast en beet me in mijn nek.
Ik voelde een pijnsteek door me heen gaan. Overal steken in mijn lichaam. Ik ging dood. Dit was het einde. Ik sta in brand.
‘Help’, kreeg ik nog net uit mijn mond.
Maar ik zag de jongen verdwijnen.
Opeens werd alles zwart voor mijn ogen, maar de pijn bleef doorgaan. Hij was intens.
Ik had het gevoel dat de pijn niet meer ging stoppen.
Toen viel echt alles weg....


Reacties:


Experience zei op 7 mei 2011 - 23:19:
Echt leuk, maar kort hoofdstukje?


Hargbloem
Hargbloem zei op 6 mei 2011 - 9:44:
omyygosh....
Dit hoofdstuk is echt weer super!
Maar nu is ze vampier... achh...
Gaat ze dan bij de Cullens wonen?
AHHHHHH!! je moet snel verder, want ik ben nieuwsgierig!
X