Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » 3 Shot ~ Shooting love ~ Afgewerkt. » Part 2: Sweet revenche.

3 Shot ~ Shooting love ~ Afgewerkt.

9 mei 2011 - 17:18

500

9

422



Part 2: Sweet revenche.

Ja, ik ben dus gister vergeten een hoofdstuk te posten ivm met huiswerk, en om dezelfde reden is dit hoofdstuk niet zo langg... Dus bij deze: Sorry! En ik hoop dat jullie het toch nog een beetje leuk vinden... Kus, mij.

‘Gaat het?’ De stem van Roys kwam van ver, en ik knikte.
Er werd een aanslag op me beraamd door mijn eigen man. Die kwam onverwachts.
Het was zo’n lieve man, die er altijd voor me was, en me de ware had geleken, en dan kom je erachter dat hij je dood wil hebben.
Mijn schrik en verdriet maakten plaats voor woede en ik stond resoluut op.
‘We pakken hem,’ siste ik vervuld van ijskoude haat.
Ik zag de anderen aarzelende blikken wisselen en ik sloeg ongeduldig mijn armen over elkaar.
‘Ik kan het echt wel aan hoor,’ zuchtte ik. ‘En bovendien ben ik degene die hem door en door kent, hem het beste in de val kan lokken en degene die het best acteert.’
Ik zag dat mijn woorden begonnen te werken en dat mijn collega’s over stag gingen.
‘Laten we beginnen met de informatie,’ besloot Roys.
Ik knikte en ging aan tafel zitten. Nadenkend staarde ik naar het grote scherm aan de muur.
‘Het is het beste als we vanavond de inval doen,’ zei ik nadenkend.
‘Anders is er veel te veel kans dat hij zijn slag slaat,’ knikte Janice Thomson. De anderen knikten ook en ik klapte in mijn handen.
‘Dan gaan we aan het werk!’ En met die woorden stond ik op.
Het pistool in mijn riem had nog nooit zo goed gevoeld.
Die klootzak zou ervan langs krijgen, al zou het het laatste zijn wat ik zou doen. Zoete wraak was het enige wat ik nu wilde.

Ik stond in mijn kantoortje en ging met mijn handen langs de mappen met eerdere, afgeronde zaken. De vraag waarom Thom me wilde vermoorden bleef maar door mijn hoofd spoken.
Het had zich als onkruid in de grond genesteld en overwoekerde de rest.
Ik draaide het pistool in mijn handen rond, toen er zacht op de deur geklopt werd en Roys binnenkwam.
Hij nam zonder iets te zeggen plaats op een lege stoel, naast mijn bureaustoel en ik liet me op de bureaustoel zakken. Ik staarde zwijgend naar het wapen in mijn schoot en voelde Roys’ blik op mijn gezicht branden.
‘Denk je dat ik het overleef?’ vroeg ik, en slikte het brok in mijn keel weg. Ik probeerde mijn stel neutraal te laten klinken, maar Roys had me door en pakte mijn handen. Hij dwong me hem aan te kijken.
‘Ik weet zeker dat je het kan en overleeft. Als ik er geen honderd procent vertrouwen in had, had ik je niet laten gaan.’ Zijn stem klonk zacht en dwingend.
Een klein glimlachje gleed over mijn gezicht. ‘Dank je,’ antwoordde ik.
De deur ging opnieuw open en Janice vroeg me naar de vergaderzaal te komen.
Ik knikte en zei dat ik zo zou komen.
Langzaam stond ik op en liep naar de deur. Daar draaide ik me nog een keer om naar Roys.
‘Dank je,’ zei ik weer.
Het volgende moment waren er alleen nog zijn lippen op de mijne. Het voelde goed, liefde- en passievol. Als iets wat ik altijd al wilde, en zoete wraak. Hij was precies wat ik nodig had, en dat wist hij.


Reacties:

1 2

Hermelien
Hermelien zei op 11 mei 2011 - 21:54:
Nou iedereen mag wel tips geven, maar zelf wil ik Caroline hier nog zeggen dat je zeker niet moet twijfelen hierdoor ( heb ik zelf af en toe )
Dusss blijven schrijven jij want dit is prachtig !
x


JeRiNo
JeRiNo zei op 10 mei 2011 - 16:50:
Ja joh, ga Thom vermoorden.

ZOu ik ook doen
En ik kom ook zeuren:

Alles wat de anderen zeggen en dit:

Het had zich als onkruid in de grond genesteld en overwoekerde de rest.


Is het niet beter als je zegt: 'Hij had zich als onkruid in mijn hersens genesteld en overwoekerde de rest van mijn gedachten.'
Sorry hoor, dat denk ik dan weer

Maar verder is het echt een goed hoofdstuk
Snel weer verder?

xxxxx


justAgirl
justAgirl zei op 10 mei 2011 - 16:41:
caroline, liefje
dit is echt
zo onbeschrijfelijk goed.
nee serieus, ga een boek schrijven!<3
Xliefs<3


Faramir
Faramir zei op 9 mei 2011 - 17:37:
Hey,
Het is heel leuk en ook erg goed geschreven,
Ik merk dat je je schrijfstyle probeert te verbeteren en de nederlandse taal goed probeert toe te passen met de voegwoorden. En vooral bij het voegwoord en maak je, denk ik, wat fouten.
T`is alleen niet bepaald een verhaal dat me erg interesseert, want ik hou toch meer van iets waar meer fantasy achter zit of zo'n achtergrond heeft, zeg maar.

Ik ha wel ff deze zin:
[quotes]Het was zo’n lieve man, die er altijd voor me was, en me de ware had geleken, en dan kom je erachter dat hij je dood wil hebben.

je hoeft niet zo vaak de , toe te passen.
Zoals bij die hoeft geen komma, volgens mij. en die komma bij en kun je denk ik ook weglaten. Die laatste komma kun je denk ik wel laten staan.
-----------------------------------------------------------------------------

Deze zin is volgens mij ook niet goed:

Als iets wat ik altijd al wilde, en zoete wraak.

(die , bij de en kan weg, denk ik)
-------------------------------------------
En laat op dat je verleden tijd en tegenwoordige tijd niet door mekaar haalt


realMe
realMe zei op 9 mei 2011 - 17:35:
goed geschreven....
tip: je doet iets wat ik ook doe. je gooit tegenwoordige tijd en verleden tijd door elkaar. niet dat ik het je kwalijk neem, ik heb er geen last van, hoor. het viel me alleen op.

snel nog één