Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » All Time Low » Cause I'll Be Damned If I Do Ya, Damned If I Don't! » Me And You, Living Under A Paper Moon.

Cause I'll Be Damned If I Do Ya, Damned If I Don't!

22 mei 2011 - 23:01

1318

6

413



Me And You, Living Under A Paper Moon.

ombekende POVs in het eerste en laatste stukje! Reactie??

Met ingehouden adem hield hij de telefoon naast zijn oor. “Spreek ik met Gossip?”¯vroeg hij. “Ja? Mooi. Ik heb foto’s waar jullie waarschijnlijk in geïnteresseerd zijn, kan ik ze vandaag nog leveren? Kan het serieus morgen al in de volgende editie staan? Geweldig. Ik ga ze nu mailen, ontzettend bedankt!”¯ Met een gemene grijns deed hij de computer aan en verzond de foto’s die hij gisteravond met zijn vriend had gemaakt. Op die foto’s waren Rose Bedford en Alex Gaskarth te zien…

Beep, beep, beep.
Met een kreun draaide ik me om naar de wekker. Ik taste naar het nachtkastje en vond de wekker, waarvan ik niet kon herinneren dat ik hem gezet had. Met een dreun sloeg ik op het ding, wat tevens toch een goedkoop model was. En half stuk. Het knopje om hem uit te zetten deed het niet goed en je moest er een flinke klap op geven wilde het voelen dat het werd aangeraakt. Na vijf keer slaan hield het eindelijk zijn mond.
Ontstemd kroop ik mijn warme en knusse bed uit en slofte naar beneden. Mijn moeder keek me scheef en chagrijnig aan. “Morgen,”¯ zei ik. Er kwam geen antwoord. Ik haalde mijn schouders op en liep naar de stoel om daar op te gaan zitten, terwijl mijn moeders ogen me nijdig volgden. Ik schonk wat cornflakes en melk in. “Lekker geslapen?”¯ probeerde ik weer en nam een hap van mijn ontbijt. In plaats van een antwoord, gooide mijn moeder een open tijdschrift voor mijn neus neer, en ik stikte in mijn eten wanneer ik mijzelf en Alex zag. Ik kuchte en griste het tijdschrift van tafel. De cover van het tijdschrift werd ingenomen door een schreeuwende titel en een foto van mij en Alex op het strand. Ik bladerde snel weer naar de pagina waar mijn moeder het had opengeslagen en zag dat er twee A4’tjes over ons was geschreven. Ik las het snel en vol ongeloof.
Ze waren erachter. Het kon ook niet anders. Het kon nooit voor eeuwig goed gaan. We konden weten dat we het niet langer dan vier maanden geheim konden houden voor bijna iedereen. En nu zat ik diep in de problemen. Want een relatie mocht nog niet van mijn ouders. Ik kaatste een zenuwachtige lach uit.
“Mam, ik wist niet dat je dit soort tijdschriften las,”¯ bloosde ik.
“Dat doe ik ook niet,”¯ mompelde ze boos, “Ik werd alleen bijna besprongen door paparazzi bij de supermarkt. Ze douwden het in mijn handen en vroegen wat ik er van vond. Ik stond perplex.”¯
Ik richtte mij ogen nog eens op het artikel. Er stond niet over ringen of wat dan ook. Ik slaakte een zacht zuchtje van opluchting.
“Waarom kon je het in vredesnaam doen?”¯ zei mijn moeder en verhoef haar stem, “Je wist dat het niet mocht.”¯
Ik haalde nonchalant mijn schouders op, ook al was ik zenuwachtig en bang voor wat mijn moeder meer ging zeggen.
“Mam, je kent hem nog geeneens. Hij is-“
“Daarom juist!”¯ riep ze.
“Maar hij is perfect!”¯ schreeuwde ik terug.
“Dat heb ik vaker gehoord. Rose, het is nog steeds een relatie,”¯ zei ze.
“Nou en? Je vader en ik hebben relaties verboden. Je maakt het nu uit.”¯
“MAM!”¯ huilde ik.
“Hij is echt de ware! Echt waar!”¯
Mijn moeder bleef me streng aankijken.
“Kleed je aan,”¯mompelde ze boos.
“En mijn ontbijt, dan?”¯ beet ik haar toe. Verdriet en woede stapelde zich in me op. Maar ik wist dat het ook aan mij lag.
“Dat kan je daarna wel opeten. Er zijn belangrijkere dingen.”¯
“Ik haat je,”¯ zei ik bitter en hard. Met trillende handen liep ik naar boven en kleedde me aan.

“Hier,”¯ snauwde ik met mijn handen over elkaar geslagen, het tijdschrift verkreukeld.
De auto kwam tot een stilstand. Nijdig duwde ik hardhandig de deur open en liep met trillende handen naar Alex’ voordeur. Hij deed open en toen hij me zag, verscheen er een glimlach op zijn gezicht. Voordat ik het wist had hij me in zijn armen en ik voelde zijn adem tegen mijn oor.
“Waarom zo vroeg?”¯ mompelde hij liefelijk.
“Alex, Alex, mijn moeder zit daar in de auto… Ik moet je wat vertellen…”¯
Alex liet me los en ik keek hem aan. Hij had een speciale frons op zijn gezicht wanneer hij me niet begreep. Ik duwde hem zijn huis in en deed de deur dicht.

In stilte stonden we op de gang. Het viel me nu pas op dat Alex alleen een boxer aan had, maar ik schonk er geen aandacht aan.
“Alex,”¯ ik begon te huilen, “Alex, ze hebben ons gesnapt.”¯
Alex keek me verward aan en sloeg een arm om me heen. We liepen naar de woonkamer en ik ging met een zucht zitten. Ik ademde diep in.
“Lees dit,”¯ fluisterde ik en gaf het tijdschrift aan hem. Ik zag hoe zijn ogen groter werden hoe meer hij las. Onthutst legde hij het artikel opzij.
“Hoe kan dit! Het ging vier maanden goed!”¯
“Alex, we wisten in het geheim dat we dit niet voor eeuwig geheim konden houden,”¯ fluisterde ik.
“En… Wat nu?”¯
“Nu?”¯ ik lachte bitter.
“Nu is mijn moeder erachter gekomen en we moeten het uitmaken.”¯ Mijn ogen liepen vol met tranen. Ik trok Alex in mijn armen en begroef mijn hoofd in zijn schouder.
“Is het erg als ik zeg dat ik er helemaal niets van snap?”¯
Wat? Wist Alex niet dat ik eigenlijk geen relatie mocht hebben na Drake? Oeps, foutje. Vergeten te vertellen.
“Shit,”¯ mompelde ik in Alex schouder.
“Waarom moet je het uitmaken van je ouders?”¯ vroeg hij verbaasd.
“Na Drake mocht ik geen relatie, omdat mijn ouders bang waren dat ik zo nog depressiever ging worden,”¯ snikte ik.
“En toen kwam ik?”¯
“Precies. Toen kwam jij en mijn belofte werd ontkracht.”¯
“Fuck,”¯ lachte Alex zwakjes.
“Dus, Rose, we hadden een soort geheime relatie? Ergens is dat wel kickend.”¯
“Zolang het geheim blijft wel ja.”¯
Ik liet los en veegde mijn tranen weg.
“Oké. Ik ben er klaar voor. Gooi de woorden mijn kant op.”¯ Zei ik knarsetandend en hield mijn adem in.
“Wat? Jij moest het toch uitmaken?”¯lachte hij.
Waarom deed hij er zo chill over?
“Maar ik kan het niet,”¯ zei ik.
“En ik kan het wel?”¯ vroeg Alex.
Ik schudde mijn hoofd langzaam.
“Rose, we kunnen wel samen blijven. Ik ken nog een plekje ergens. Als we elkaar een week niet zien, horen of spreken, denken mensen vast dat het uit is. Misschien kunnen we daarna overwegen om het aan je ouders te vertellen.”¯
Mijn mondhoeken gleden een beetje omhoog.
“Jij hebt altijd een oplossing voor iets,”¯ lachte ik en omhelsde hem. Zijn mond kwam naar mijn mond toe en ik voelde dat hij zacht op mijn onderlip beet. Verlangend deed ik mijn lippen van elkaar en na een halve minuut liet ik los.
“Ik- Ik moet gaan. Bel me onder iemands ander telefoon als je het geen week volhoud. Ik wed namelijk dat mams mijn mobiel om de dag gaat checken,”¯lachte ik en liep naar de deur.
“Ik hou van je.”¯
“Ik ook van jou,”¯ zei hij.
“Ik ga met de deur slaan. Even acteren, neem de woorden die ik zeg helemaal niet serieus, oké?”¯knipoogde ik en Alex glimlachte.
Ik zette een verdrietig gezicht op en liep de deur uit. De deur viel met een knal dicht en ik schreeuwde: “Ik wil je nooit meer zien!”¯

Ik zat weer in de auto.
“Het is gelukt? Mooi. Erg bedankt.”¯
“Ik voel me eigenlijk een stuk beter,mam,”¯ loog ik half.
“Zie je?”¯zei mijn moeder en ze begon te glimlachen.
De auto startte en we reden weg.
Ik keek mijn moeder aan en mijn mondhoeken bleven maar naar boven glijden.
“Wat is er? Binnenpretjes?”¯ vroeg ze opgelucht.
“Niets, er is niets,”¯ lachte ik.
Als ze toch eens wist.

Vloekend gooide hij het artikel op de grond. Het was niet gelukt. Hij had ze gezien. Zoenend. Ze hadden een oplossing. De jongen startte zijn computer op. Het was tijd voor iets wat meer hartbrekend was.


Reacties:

1 2

ellen93 zei op 27 mei 2011 - 9:29:
I love it!
ik denk ook dat het Drake is echt zo'n gemene actie..
snel verder!


Resurgam
Resurgam zei op 23 mei 2011 - 21:29:
Drake! Verdorie, wat een eikel! Maar Alex is lief! (:


MusicFish
MusicFish zei op 23 mei 2011 - 17:31:
Aah, Drake is echt gemeen! tenminste, ik denk dat het Drake is. want dat is gewoon zo ;p
Die moeder vind ik trouwens ook heel mean, want je kan 'ware liefde' toch niet verbieden ? ;p
En waarom zou je zo'n schattig stel uit elkaar halen D: *leeft mee met Alex en Rose*
Ik wil meeeeer


xLoveMusic
xLoveMusic zei op 23 mei 2011 - 16:44:
Dat eerste en laatste stukje is Drake zeker? D:
Snel verder! :3


Hometownhero
Hometownhero zei op 23 mei 2011 - 16:41:
die onbekende is echt een klootzak ! ); wie wil nu Alex Gaskarth en Rose Bedford uit elkaar, ze zijn zo schattig samen.
Die moeder snapt ook niets van liefde ! :3
Oja, en Alex is een echt schatje, en in zjin boxershort, lekker!

Hmm ... Ik heb de 2 hoofdstukken gelezen, en I LOVE IT ! c;
Ik hang aan je lippen,
snel verder ! <3 <3 <3