Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » One Shots » 016. When love leaves you again.

One Shots

13 juni 2011 - 12:29

575

4

276



016. When love leaves you again.

Ik moest alles van me afschrijven. Moeilijk te geloven dat een hart zovaak gebroken kan worden. Sorry als het niet zo goed is, maar het komt uit reallife. Ik heb alleen de namen veranderd.

'Jennifer!' hoorde ik vrolijk, en ik draaide me om.
Ik keek recht in de opgewekte ogen van mijn beste vriendinnen Melody, Jane en Maura. Gelijk vloog ik ze om hun hals.
'We moeten zo dat liedje zingen!' gilde ik zenuwachtig. Mijn vriendinnen barstten tegelijk in hysterisch gegil uit, en we eindigden in de slappe lach.
Al een tijdlang was aangekondigd dat we een liedje moesten zingen voor de klas met muziek, en we zagen er allemaal absoluut tegenop.
Met de tekst van 'Gives you Hell' van All American Rejects in mijn hoofd, liep ik de gang in. Grinnikend stonden we tegenover elkaar.
'Oké, we beginnen wel gewoon!' lachte Melody.
We zetten in en onze stemmen klonken opgewekt door de gang. Misschien zou dit toch niet zo erg worden als ik in eerste instantie gedacht had!

Met een lach op mijn gezicht liep ik voor mijn vriendinnen uit naar de aula, totdat Maura haar hand op mijn arm legde.
'We moeten misschien even praten, Jenn,' zei ze zacht.
Mijn hart begon gelijk sneller te kloppen, de manier waarop ze dat zei betekende weinig goeds.
Gelijk herinnerde ik me de avond daarvoor.
Al een tijd lang was ik verliefd op mijn beste vriend Jason, waar ik al het halve jaar naast zat. Steeds twijfelde ik of hij mij leuk vond, maar gisteravond realiseerde ik me opeens dat het best zou kunnen dat hij Melody leuk vond.
Bij haar was hij wel op zijn gemak, bij haar reageerde hij op haar profielfoto, bij haar begon hij msn-gesprekken altijd... En bij mij? Nooit.

Ik probeerde het plotselinge brok in mijn keel weg te slikken. 'Oké,' antwoordde ik zacht.
Als verdoofd liep ik achter mijn vriendinnen aan naar buiten, naar een stil hoekje bij een muurtje.
'We moeten je wat vertellen,' zei Maura zacht, en pakte mijn hand.
'Er is iets gebeurd,' zei Jane, en keek me meelevend aan.
'Zeg het maar gewoon.' Mijn stem was nauwelijks meer dan een zachte fluistering in de wind.
'Ik had gister een msn-gesprek met Jason... En ik vroeg hem of hij iemand leuk vond...' zei Jane aarzelend. 'En hij zei dat hij Melody leuk vindt.'
En dat was het moment waarop ik brak.
Tranen sprongen in mijn ogen en koude rillingen kropen langs mijn ruggengraat.
Het was Maura die me het eerst omhelsde en in wiens armen ik huilde, het was Jane die volgde, en het was Melody die me het langst vast hield, fluisterend dat het haar zo speet en dat ze zich zo schuldig voelde.
'Het is niet jouw schuld,' snikte ik, vechtend tegen mijn tranen.
'We gaan wel even naar de wc's,' zei Maura zacht en voerde me mee.

Ik wist niet hoe ik me omgekleed heb, ik wist niet hoe ik een lach op mijn gezicht heb kunnen toveren, ik wist niet hoe ik het liedje kon zingen.
Maar wat ik wist was dat ik heel de dag tegen mijn tranen vechtte.
Zeker toen hij en zijn vrienden 'Lucky' van Jason Mraz en Colbie Caillait zongen, en hij de regel zong: 'Lucky I'm in love with my best friend.'
Ik dreigde een paar keer te breken, maar wist te zorgen dat ik niet nog een keer zou huilen.
Hoewel ik verwacht had dat ik nog in zou storten, wist ik een lach op mijn gezicht te houden.
Hij brak mijn hart. Maar hij zal me nooit om hem zien huilen.
Hij is het niet waard. En toch hou ik van hem.


Voor al mijn lieve vriendinnen: heeeel erg bedankt voor al jullie steun! <333


Reacties:


xiloveyou
xiloveyou zei op 26 juni 2011 - 13:58:
Ik ben er voor je lieverd !
Altijd !
In alle moeilijke tijden !
Ik weet hoe moeilijk het op dat moment voor je was, op het moment dat het gebeurde en nu ook krijg ik weer tranen in m'n ogen !

<3


JeRiNo
JeRiNo zei op 23 mei 2011 - 19:16:
Ik ben stil.
Ik vind het echt heel erg lullig voor je...
Heel erg veel sterkte lieffie, en je weet dat je altijd bij me kan komen of bellen of smsen, zelfs al is het midden in de nacht
Sterkte schatjeeee!

Duizend knuffles
Mie


realMe
realMe zei op 23 mei 2011 - 18:32:
oh dit vind ik zo zielig...
dat is zo erg...

Oke, ik heb hier geen woorden voor, ik zit maar naar mijn scherm te kijken om een goede reactie die je kan helpen, maar er komt noppes.

dat laaste van je vind ik zeer knap.
Hij brak mijn hart. Maar hij zal me nooit om hem zien huilen.
Hij is het niet waard.

Geen jongen is je tranen waard, want de ware laat je niet huilen



Hermelien
Hermelien zei op 23 mei 2011 - 18:27:
Lieve sgat, ik ben letterlijk aan het meehuilen.
Wat vreselijk, weet dat ik je altijd zal steunen,
je mag me altijd sms'en opbellen of wth dan ook.
Ik zal er altijd voor je zijn, altijd met je meeleven en alles voor je doen om je er terug bovenop te krijgen op een tempo die jij aankan.
Love you so much !
xxxx