Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pirates Of The Caribbean » Pirates of the Caribbean I » Hoofdstuk 3

Pirates of the Caribbean I

25 mei 2011 - 7:05

1348

2

388



Hoofdstuk 3

“kom op, siste Sora en wees naar de Smederij van meneer Brown.
Jack en Sora glipten naar binnen en stonden in de grote Smederij met een ezel en meneer John Brown lag in de ruimte te slapen.
Sora trok een gezicht toen Jack de man zag.
“hij is niet dood, maarreh… gewoon lui, zei Sora tegen Jack met een angstige blik.
Opeens hoorden hij, Sparky en Jack geschraap van een stoel en zag bruinrode haren van onder de tafel en een hoop gekreun.
“Kairi?, zei Sora en wierp een blik op Jack dat hij zich moest verstoppen achter de werkbank.
“Sora?, zei ze kreunend en stak haar smalle hoofd over de rand van de werkbank.
“wat is er, zei Sora ongerust en hielp haar voorzichtig overeind en zag toen de oorzaak, ze had hoge hakken aan, waardoor ze door haar enkel was gegaan of dat dacht Sora.
“weet Elizabeth niet dat je enkel niet tegen hoge hakken kan?, vroeg Sora en legde haar arm om zijn schouder.
“tsja.. Elizabeth kan het en het kamermeisje, mompelde Kairi en Sora glimlachte en werd knalrood.
“kom maar Jack het is veilig, zei Sora en wenkte naar de man die onder de werkbank zat.
Jack verscheen eerst met zijn hoofd en kwam daarna helemaal tevoorschijn.
“je vriendinnetje?, zei Jack terwijl hij met een hamer de boeien probeerde lost te maken.
Sora en Kairi werden beiden knalrood en lieten mekaar los maar Kairi wankelde en hield zijn schouder beet.
Toen kwam Jack op het idee om de Ezel te gebruiken met het rad.
Hij pakte een pook en stak met het heette gedeelte in het achterwerk van de ezel die begon te balken en te lopen.
Jack plaatste de boeien op het tandwiel en de boeien braken doormidden.
Maar de deur rammelde en Will en Riku kwamen binnen met een slapende Roxas in Will zijn armen.
“wat is hier aan hand?, vroeg Will verbijsterd toen hij Sora, Jack, Kairi met haar gewonde enkel en Sparky zag.
“eh… ik en Jack zijn een soort van ontvluchtig, zei Sora met een flauwe glimlach en Will schudde afkeurend zijn hoofd.
“zusje, wat is er met jou?, vroeg Riku ongerust en keek met een duistere blik naar Sora.
“Jack, we moeten hier weg voordat William flipt, fluisterde Sora tegen hem maar Will zette de slaperige Roxas op zijn kleine voeten en pakte een van zijn zelfgemaakte zwaarden.
“de piraat, die een jongetje van 12 ontvoerde, wat ironisch, zei Will met een dreigende ondertoon.
“ken ik jou niet?, zei Jack die de vraag van Will negeerde.
Will trok een gezicht en keek hem vuil aan.
“ik vermijd omgaan met piraten, zei Will en keek met een strak gezicht naar Jack.
“dan zal ik je blazoen verder niet bezoedelen, goedemiddag, zei Jack en wilde weglopen maar werd tegen gehouden door Riku en Will.
“krenk hem geen haar!, riep Sora en ging voor Jack staan daardoor vergat hij Kairi die hard kreunend op de grond neerviel.
“aan de kant sukkel, zei Riku en duwde hem weg zodat hij struikelde en naast Kairi kwam te liggen.
Maar klonk opeens het geluid van klingelende zwaarden, Jack en Will waren elkaar te lijf gegaan en in die chaos zag Sora zijn kleine broertje Roxas staan.
“Roxas kom hier!, riep Sora en wenkte naar zijn broertje.
Jack pareerde de aanval van Will en keek hem breed grijnzend aan.
“maak jij deze zwaarden?, vroeg Jack vol bewondering en keek naar de vele zwaarden die in schedes zaten en of kokers.
“ja, en ik oefen ermee 3 keer op een dag, zei Will en keek hem met een wraakzuchtige blik aan.
“zoek eens een liefje maat!, maar misschien zag je er al een.. alleen kun je die slet niet versieren… ben je soms een Eunuch, zei Jack en sprong op toen Will hem wilde raken tegen zijn been.
“ik oefen zo nodig zodat ik er een piraat mee kan doden, zei Will woedend en haalde uit.
Jack pareerde alweer zijn aanval maar Will gleed uit over een losliggende ton en Jack dreigde hem neer te steken hij hoorde Kairi naar adem snakken.
“Jack stop!, zei Sora en sprong voor Will.
Jack snoof afkeurend en wilde weggaan maar Riku sloeg met de rumfles van John Brown tegen het hoofd van Jack die op de grond viel.
Op dat moment viel James binnen met de Marine en James keek heel erg boos naar Sora en Sparky.
“hier komen, allebei, zei James boos tegen Sora en Sparky.
Sora pakte Sparky op en sjokte naar James toe.
“als jullie beiden het in je hoofd halen om nog eens zo een stunt uit te halen hebben jullie een zwaar probleem!, riep James woedend
“DAT WEERHOUD MIJ NIET OM EEN PIRAAT TE WORDEN EN JOU TE VERMOORDEN NET ZOALS JIJ BIJ ME VADER DEED!, schreeuwde Sora woedend door de smederij en keek met woedende ogen naar James.
“sla niet zo een toon tegen me aan!, riep James kwaad en een ader boven zijn slaap klopte gevaarlijk.
“ik haat je, zei Sora en rende weg met tranende ogen.
Sparky rende direct achter hem aan.
“Sora, kom terug!, riep James boos maar Will keek hem boos aan.
“je hebt wel genoeg aangericht, je moet hem steunen niet afkraken, zei Will en Roxas keek ook boos naar James.
James verliet zwijgend met Jack en Will wendde zich tot Roxas, Riku en Kairi.
“Riku, ga jij maar naar huis met Kairi en Roxas, ik kom later, zei Will en Riku knikte, hij tilde Kairi op in zijn armen en ging met Roxas aan zijn hand naar buiten.
Sora stopte met rennen, ook omdat in zijn zij steken te voelen waren en hij gewoon even moest stoppen.
Hij veegde zijn tranen uit zijn ogen en ging op de rand van de pier zitten en staarde naar het donker blauwe water.
“Pika!, pikachu!, riep Sparky en kwam aanrennen.
En zag een donkere silhouet zijn kant opkomen, het was Will Turner.
“Will, zei Sora en keek neerslachtig naar hem, Sparky tikte hem en gaf hem een zacht kopje.
“het is niet eerlijk, begon Sora, “overal waar ik kijk zie ik jongetjes met hun vader lopen en..”¯ Will liep naar hem toe en legde zijn hand op zijn schouder.
“het is onvergeeflijk wat hij heeft gedaan maar zet het uit je hoofd, Roxas heeft je hard nodig, zei Will en Roxas kwam naar hem toegelopen.
Sora toverde een glimlach tevoorschijn en omhelsde Will, hij was als een broer voor hem.
Will aaide Sparky even snel en vertrok.
“kom, we gaan naar huis, er is een storm opkomst, zei Sora en wees naar de donkere mist en tilde Roxas op zijn rug en ging met hem naar huis.
Beide jongens zwegen onderweg naar huis, buiten dat was Sora erg moe vooral van het rennen en vallen.
Hij keek op, ze waren voor hun huis gekomen en Sora zocht naar zijn sleutel en draaide het slot naar links en ging naar binnen en trok zijn schoenen uit en ging met Roxas naar de woonkamer en pakte een landkaart van de Haard standaard en keek erop.
De kaart was van zijn vader geweest en daarop stonden precies alle gebieden die hij had bevaren met hem.
Zijn oog viel op een groot kruis, op het middellijn van de kaart.
Wat hield dat kruis in?, dacht Sora vertwijfeld, was zijn vader opzoek geweest naar een schat? Of had hij iets ontdekt dat geheim moest blijven?
Sora stond op en liep naar de keuken met Sparky op zijn schouder en zocht naar een vergroot glas en keek naar de piepkleine lettertjes.
“Isla Cruces?, what the…”¯ zei Sora en vouwde de kaart verder open.
Er zat een klein papiertje aan vast geplakt waar het volgende op stond:
“er was ooit eens de pest op uitgebroken op het eiland waaraan iedereen stierf. Daarom heeft Davy Jones de Dead Man's Chest erop begraven omdat niemand dat eiland toen wou betreden en stilaan werd het vergeten.”¯ Las hij hardop voor.
“Sparky, heb jij ooit gehoord van de Dead Man’s Chest?, vroeg Sora vertwijfelt aan Sparky en de kleine Pikachu schudde zijn hoofdje.
“man, ik wil weten wie of wat dat betekent, waarschijnlijk heeft me vader een super coole-.”¯ Sora stopte direct met praten en verborg de kaart meteen toen hij de stem van James en zijn moeder hoorde.
“ik ben zuur, mompelde Sora en keek naar het vergrootglas die nog op tafel lag en rende naar de la waar hij uit kwam en ging aan de keuken tafel zitten.


Reacties:


TheDarkNerd
TheDarkNerd zei op 30 mei 2014 - 12:19:
Dit is echt een leuk verhaal XD


TheDarkNerd
TheDarkNerd zei op 30 mei 2014 - 12:13:
KAIRI!!??!?!