Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pirates Of The Caribbean » Pirates of the Caribbean I » Hoofdstuk 4

Pirates of the Caribbean I

25 mei 2011 - 7:06

969

0

332



Hoofdstuk 4

“schat, ik kom zo, even tegen Sora zeggen dat er nog pizza is van gisteren, hoorde hij zijn moeder door de hal zeggen.
Sora stond op en liep met Sparky op zijn schouder naar zijn broertje en ging naast hem zitten.
“kan dat niet ergens anders, gromde Sora toen hij zijn moeder met James zag zoenen.
James schrok, en keek Sora eerst vuil aan maar daarna toverde hij een glimlach tevoorschijn.
“Sora, jongen, wat dacht je ervan om morgen een vader en zoon ding te gaan doen?, vroeg James aan Sora en keek hem daarbij vriendelijk aan.
Sora keek met een walgende blik naar Sparky die moest grijnzen.
“nou.. oke, mompelde Sora net hard genoeg zodat James het kon verstaan.
“dat is dan geregeld, eindelijk word je eens volwassen, zei James en Sora moest nog breder grijnzen toen zijn moeder hem vertelde dat hij en Roxas de pizza van gister nog op konden eten.
“deze dag zul je dus herinneren als de dag dat je met mij op stap ging en er voor ging boeten met een hoop modder en vernedering, fluisterde Sora met een valse grijns.
Zo ging Sora rond 5 uur de pizza warmen in de steenoven en gaf hij Sparky ook wat te eten.
“Roxas!, riep hij toen de pizza klaar was en hij het op de tafel neerzette.
Zijn broertje kwam aanrennen met zijn teddybeer in zijn hand en ging zitten.
“eet smakelijk, zei Sora ookal kreeg hij geen hap door zijn keel.
Hij moest de hele tijd aan wat Will zei denken, Roxas heeft je hard nodig,
Wat hij zei was inderdaad waar, waarom kon hij het niet uit zijn hoofd zetten? Maar telkens als hij dat probeerde dacht hij weer terug aan die gebeurtenis.
Uiteindelijk toen het rond 7 uur was hadden ze allebei de Pizza op en gingen ze de hond uitlaten, Snuf.
Snuf trok Sora zowat vooruit maar er was iets vreemds aan de hand.
Het was akelig stil op straat en Snuf en Sparky waren een beetje onrustig toen besefte hij dat het iets met die vreemde golf van onderwater had te maken.
Hij hoorde een vreemd gesuis, iets dat deze kant op en een kanonskogel sloeg in op een huis en ontplofte.
Het hele huis vloog in de hens en Sora greep Roxas mee.
“Wat was dat!, riep Roxas in paniek en greep Sora beet en huilde.
“een kanonskogel maar uitgerekend hier, zei Sora en keek om zich heen.
Binnen enkele seconden hoorde de twee jongens overal mensen gillen en kinderen huilen.
“Roxas, wees niet bang ik en Sparky beschermen je, zei Sora kalmerend en legde een warme hand op zijn gezicht.
“Pikapi!, riep Sparky en wees waarschuwend naar een piraat dat hun kant op kwam.
“Sparky, voor deze ene keer, Bliksemstraal!, riep Sora en Sparky knikte en laadde de energie in zijn wangetjes.
“Pi..Pikaa.. CHUUUU!, brulde Sparky en een lichtstraal ging recht op de Piraat af die het uitschreeuwde van de pijn en neer viel.
“bedankt maatje, Roxas ik breng je naar Elizabeth, die zorgt wel dat je veilig bent!, zei Sora vastbesloten en rende eerst naar de plek waar zijn zwaard lag en deed de Schede om zijn riem en rende met Sparky, Snuf en Roxas naar het grote landhuis.
Sora trok een tweejarig jongetje weg toen de piraat hem wou neer steken en beukte in de maag van de man.
Ze kwamen bij het landhuis en Sora klopte hard op de deur.
Namine, het kleine zusje van Kairi deed open.
“Namine, is Elizabeth thuis?, ik kom me broertje brengen, legde Sora haastig uit, het jongetje die hij in zijn armen had was zwaar.
“ja, zei Namine en rende even snel weg en Elizabeth stond toen voor zijn neus.
“Sora, wat is er jongen?, vroeg Elizabeth meteen.
“ik kom Roxas brengen, het is niet veilig en ik wil dat hem niks overkomt, zei Sora ongerust, het deed hem pijn dat hij hem en Snuf hier moest laten maar dit was zo even het beste.
“zal ik voor zorgen, Kairi, Riku en Namine, jullie moeten in jullie kamers blijven!, schreeuwde Elizabeth over haar schouder.
“Roxas, luister vanaf nu naar Elizabeth en kijk recht omhoog als het tegen zit, ik ben snel terug, zei Sora en gaf hem een kus op zijn voorhoofd en een dikke knuffel, “Elizabeth, dankjewel, ik ga je geen zoen geven anders krijg ik ruzie met Will, voegde hij eraan toe en rende met Sparky en het jongetje in zijn armen terug naar het dorp.
“Doe wel voorzichtig!, riep Elizabeth hem na.
“hoe heet je kleine man?, vroeg Sora aan het jongetje die hij vasthield en met betraande ogen naar Sora.
“Tommy, zei hij met een pruillip en zijn ogen begonnen weer te tranen.
Maar er kwam al een vrouw aanrennen, het bleek haar zoontje te zijn.
“bedankt jongeman, zei ze en gaf hem een aai over zijn bol heen.
Toen Sora en Sparky naar de haven renden was het akelig stil daar, ookal zag hij het zwarte spookschip dat opdoemde uit de duisternis.
Opeens hoorde hij stemmen, het waren twee stemmen een zware en een minder zware en Sora verstopte zich onmiddellijk achter een muur van tonnen en wierp voorzichtig een blik over de rand heen en zag tot zijn ongenoegen Elizabeth en Roxas mee worden genomen door de piraten.
Hij voelde de grond onder zijn voeten vandaan zakken en keek met angstige ogen naar Sparky die de machteloosheid voelde van hem.
“wa-wat za-zal Ja-James wel niet zeggen, bracht Sora er moeizaam uit en een traan gleed langs zijn wang en drupte op Sparky’s hoofdje.
“Pika, Pikachu, zei Sparky en keek met vurige ogen naar Sora maar hij begreep niet waar Sparky heen wilde.
“wat bedoel je met “laten we Jack om hulp vragen”ť?, vroeg Sora en Sparky wilde iets duidelijk maken met gebaren.
“oh wacht, je bedoeld om hulp te vragen bij Jack waar de Pearl aanmeert, bedoel je dat?, vroeg Sora en Sparky knikte tevreden en keek tegelijkertijd met een verwarde blik aan.
“ik hoorde die Piraten er over praten, zei Sora en Sparky keek hem met een brede glimlach aan.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.