Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pirates Of The Caribbean » Pirates of the Caribbean I » Hoofdstuk 5

Pirates of the Caribbean I

25 mei 2011 - 7:08

930

0

312



Hoofdstuk 5

“ik hoorde die Piraten er over praten, zei Sora en Sparky keek hem met een brede glimlach aan, “kom op, laten we gaan, voegde Sora eraan toe.
Hij rende met Sparky op zijn hielen naar het fort ondanks dat het nacht was en sprong van de trap af en sprintte naar de cel waar Jack in lag.
Jack stak een stuk bot tussen de spijlen naar de hond met de sleutels maar die rende weg toen hij voetstappen hoorde.
“Jack!, Jack!, ik heb je hulp nodig!, riep Sora toen hij voor zijn celdeur stond.
“aye!, wat is er kleine vriend?, vroeg Jack ongeïnteresseerd aan Sora en keek naar de ongeruste blik van Sora.
“ze hebben me broertje ontvoerd, zei Sora neerslachtig en keek naar zijn schoenen.
“en nu wil je weten hoe je hem kan bevrijden?, vroeg Jack en keek hem met een brede grijns aan.
“ja en waar de Black Pearl aanmeert, zei Sora, hij was niet van plan om in Jacks plannen te trappen nu wilde hij alleen Roxas en Elizabeth redden.
“ik kan je niet helpen, zei Jack en keek daarbij naar de grond, “want wat win ik ermee?, voegde hij eraan toe.
“je vrijheid!, ik kan ervoor zorgen dat je vrij komt als jij me helpt om Roxas te helpen bevrijden, alsjeblieft Jack, hij is me enige broertje, zei Sora en tranen liepen over zijn wangen en Jack keek de jongen aan.
“nou… oke, maar we kunnen dit niet met zijn tweeën, zei Jack, “ik bedoel…”¯
“William Turner!, me vriend Will kan ons helpen, hij is smid en goed met zwaarden, viel Sora hem in de rede en veegde zijn ogen droog.
“oke, haal die Turner en dan bedenk ik ondertussen een plan, zei Jack instemmend en Sora wilde hem knuffelen maar bedacht zich en rende weg naar buiten.
“kom Sparky!, riep Sora over zijn schouder en Sparky sprong op zijn schouder.
Hij rende over het kronkelpad heen naar het huis van Will Turner maar de lichten waren uit.
“en nu?, hij is niet thuis, mompelde hij tegen Sparky.
Toen rende Sora terug naar het dorpsplein en iets verderop zat Will overeind met een hand om zijn arm en hoofd.
“Will!, Will!, ik heb je hulp nu direct nodig, Elizabeth en Roxas zijn meegenomen door de Black Pearl en ik heb- zei Sora haastig maar Will viel hem in de rede.
“wat! Is Elizabeth ontvoerd?, ik moet nu naar Sparrow, waar zit hij?, zei Will fel.
“Jack heeft hier niks mee te maken, hij wil ons juist helpen, alsjeblieft Will, ik smeek het je, het enige dat ik van je vraag is, help ons zodat we Elizabeth en Roxas kunnen bevrijden, ik heb Roxas belooft dat ik hem zou beschermen, zei Sora met neerslachtige stem.
“was je van plan mee te gaan?, vroeg Will achterdochtig en Sora knikte.
“ja, ik kan James en me moeder toch niet vertellen dat Roxas is ontvoerd door piraten en mee is genomen door de Black Pearl?, zei Sora gefrustreerd en keek hem verontwaardig aan.
“nee, dat gaat niet, nou kom op, ik bevrijd Jack dan vertrekken zometeen, zei Will en legde een rustgevende hand op Sora’s schouder.
Ze rende beide terug naar het Fort waar de cellen waren en slopen met zijn tweeën naar de kerkers.
“Jack!, ik heb Will bij me, zei Sora en keek van Jack naar Will.
“ik kom hier niet uit, jongens, de sleutel is weggerend, zei Jack droog en sarcastisch.
Will schudde zijn hoofd en keek naar de scharnieren.
“Sora, wat heb ik je geleerd?, vroeg Will en knikte met zijn hoofd naar de scharnieren.
“ehh… met de juiste kracht… krijg je een hefboom, zei Sora en keek hem schaapachtig aan.
“juist en wat zijn dit?, zei Will met een brede glimlach.
“halve penscharnieren, zei Sora en knipte met zijn vingers.
“correct, Jack een stap achteruit, zei Will en pakte zonder moeite het kleine zitbankje op en zette die tussen de tralies en wrikte met de poten de celdeur open.
“ik ben vrij, we zijn nu al een goed team, zei Jack droog en pakte zijn spullen.
“Jack, we moeten voorzichtig zijn, er lopen overal mariniers en militairen rond, waarschuwde Sora en wees met zijn duim naar de achter ingang.
De drie rende naar de uitgang en keken voorzichtig rond.
De kust was veilig en ze renden naar het bruggetje waar ze zich verstopte.
“heeft er iemand een plan?, vroeg Will en Sora haalde zijn schouders op.
“ja, zie je dat schip?, vroeg Jack aan Sora en Will.
“jup, zei Sora en Will knikte.
“we gaan dat schip vorderen,”¯ en wees naar de Dauntless.
“maar dat is tegen de wet, zei Will en keek hem verachtend aan.
“wil je, je liefje redden? Dan moet je wat regels overtreden, zei Jack met een valse glimlach.
“oke.. maar hoe was je van plan om ongezien op dat schip te komen?, dit hele gebied word bewaakt door de marine, zei Will geïrriteerd.
“man, dat is geen probleem, we gebruiken dat roeibootje om ongezien naar de Dauntless te komen, zei Sora simpelweg en wees naar een bootje dat net onder de schaduw lag van het bruggetje.
“slim ventje, zei Jack en wenkte naar Will en tilde samen met hem het bootje op.
Sora kroop eronder en voelde hoe langzaam zijn broek nat werd van het koele zeewater.
Algauw moest Sora Will zijn nek beethouden omdat ze op de bodem van de zee liepen, dat kon je zien aan het vele koraal en vissen.
“oke, op 3…2…1, ik laat de boot los en zwemmen we naar boven, zei Jack en liet het roeibootje kantelen en nu moest Sora hard trappelen om naar lucht te happen.
Sparky liet Sora even los en dreigde te verdrinken maar Jack en Will hielpen hem naar boven te drijven en Sora haalde diep adem toen hij boven kwam en spartelde wild en hoestte.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.