Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pirates Of The Caribbean » Pirates of the Caribbean I » Hoofdstuk 6

Pirates of the Caribbean I

25 mei 2011 - 7:09

1254

1

344



Hoofdstuk 6

“rustig, ik ben er al, zei Will zacht en hielp hem om naar de Dauntless te zwemmen waar hij het trappetje beetpakte en omhoog klom.
Toen ze alle vier op het dek waren verstopte ze zich achter de kajuit van de Kapitein.
“en nu?, mompelde Sora tegen Jack en keek van Jack naar Will.
“jij blijft hier, ik en Will leiden de bemanning af, zei Jack en keek naar Will die instemde.
Sora knikte en bleef zitten terwijl hij en Sparky bleven zitten.
Hij hoorde Jack zeggen, ”¯goede middag, heren!.”¯ En Sora moest grinniken.
Toen hoorde hij iets en betekende dat de bemanning op de vlucht waren gegaan of naar de Commodore opzoek ging.
Sora kwam tevoorschijn en rende naar Jack toe die hem vertelde wat hij moest doen, op wacht staan.
Hij zag hoe Jack en Will over en weer rende, ze maakte de riemen en de roerkabel los zodat de Dauntless geen kant op kon.
“Jack!, me vader!, riep Sora en zag het grote schip, de Interceptor hun kant op komen.
Vlug rende hij, Will en Jack naar de Kajuit van de kapitein en verscholen zich erachter.
“Sora!, William Turner!, riep de stem van James streng en Sora grijnsde toen Jack knikte en hij hem beet moest pakken, snel pakte Jack en Will een touw en slingerde naar het grote schip, de Interceptor.
Toen rende Jack naar het roer en riep keihard naar James:
“Bedankt voor het gereed maken van je schip!, zonder jou zou ik nooit weg zijn gekomen, Commodore Zeekoe!.”¯ En James draaide zich om toen zijn naam werd geroepen.
“Sparrow, gaat er vandoor met me schip, zei James met opeengeklemde kaken, ”¯kanonnen klaar, voegde hij eraan toe.
“op onze eigen schip schieten?, vroeg Luitenant Groves.
“nog liever naar de haaien dan de piraten, gromde James en een aantal kannonen werden afgevuurd op de Interceptor maar die miste.
Sora grinnikte en sprong op en neer van opwinding toen ze de brede zonsopgang tegemoet gingen.
Ze waren al een tijdje op weg toen ineens Will begon te praten, Sora had hem vertelt dat Jack instemde toen hij Will zijn naam hoorde.
“Jack, kende jij me vader?, vroeg Will zo nonchalant mogelijk.
Jack gromde iets en bleef staren naar zijn kompas dat kapot leek te zijn.
“Jack, drong Will aan en keek hem met spleetoogjes aan.
“ja, ik kende hem als een bloederige schavuit maar een goed man, zei Jack ongeïnteresseerd.
“mijn vader was geen piraat, zei Will nijdig en haalde zijn Zwaard uit zijn schede en richtte hem op Jack die hem stomverbaasd aankeek.
“stop dat weg, jongen, het is het niet waard om je weer te verslaan, zei Jack en keek nog steeds naar zijn kompas.
“je hebt me niet verslagen, ik struikelde en als die tonnen daar niet hadden gelegen had ik je aan me zwaard geregen, zei Will en keek hem met een felle blik aan.
“Nou, dat is niet veel stimulans voor mij om dan eerlijk te vechten, niet?, gromde Jack en Will balde zijn vuist.
Sora grinnikte, hij moest toegeven, Jack had lef!
“wat maak het uit?, maar alsn…- Jack gromde en gaf een ruk aan het roer waardoor Will aan de mast kwam te hangen.
“nu moet jij eens goed luisteren, je zal moeten accepteren dat je vader een Piraat was maar een goed mens, zei Jack geïrriteerd en Will antwoordde met gekreun, “dus… wat dacht je van een nieuwe start?, voegde hij eraan toe.
Will knikte en liep rood aan en Jack gaf een nieuwe ruk aan het roer waardoor Will met een harde klap op zijn rug belandde.
Jack stak de punt van zijn zwaard naar Will’s gezicht,”¯Kan je commando’s uitvoeren onder het bevel van een Piraat?, vroeg Jack en keek daarbij Will aan.
Will knikte, Jack draaide met een handige beweging zijn zwaard waardoor Will hem veilig aan kon pakken.
Will keek hem nog even fel en keek van Jack naar Sora.
“waar gaan we heen, Jack?, vroeg Sora, hij keek naar de lichtblauwe lucht.
“Tortuga, zei Jack met een brede glimlach maar Will keek hem niet-begrijpend aan.
“Tortuga?, vroeg hij, “Tortuga.”¯ Sora grinnikte en liep naar het voorsteven.
Het was een mooie blauwe lucht dat mooi schitterde alsof er parels fonkelde op de deining van de zee.
Elizabeth ijsbeerde door het vertrek heen en Roxas huilde zachtjes.
“ik wil me broer, snikte Roxas en kroop in een hoekje en legde zijn hoofd in zijn armen.
Elizabeth had zo te doen met het jongetje en ging naast hem zitten en legde een arm om hem heen.
“ik ben bij je, zei ze zacht en wreef met haar hand over zijn kleine hoofdje.
“Het komt allemaal goed, lieverd, Sora zal ongetwijfeld wel achter ons aankomen, maak je geen zorgen, zei Elizabeth zachtjes en Roxas keek naar haar en deed zijn ogen dicht en viel inslaap.

“Roxas!, riep Sora geschrokken en kwam overeind, hij lag in bed en keek verward om zich heen.
“je was inslaap gevallen, zei de stem van Will die een broodje kwam brengen.
Sora knikte en at zijn broodje langzaam op, stapte uit bed en liep naar het dek.
Er was een klein dorpje inzicht dat moest waarschijnlijk Tortuga zijn waar Jack het over had en nu wist hij waarom, het is een Piraten haven.
“ALLE HENS AAN DEK!, schreeuwde Jack heel onverwachts en Sora rende meteen naar hem toe, hij struikelde over een losliggend stuk touw en Jack ving hem op. Will kwam ook aanrennen en keek met een bezorgde blik,”¯wat is er? Worden we aangevallen?, vroeg Will ongerust maar Jack grijnsde en zette Sora terug op zijn voeten neer.
“nee, ik wou even zeggen dat we er bijna zijn, zei Jack met flauwe glimlach maar Sora grijnsde toen Will rood werd van woede.
“verdomme!, ik dacht dat we werden aangevallen door de Royal Navy!, brulde Will kwaad en beende weg.
Sora barstte in lachen uit en Jack had zijn hand op zijn schouder gelegd.
Ze meerde aan en Jack legde een touw om een houten paal heen.
Meteen toen ze alle vier op de kleine pier stonden kwam er een vrouw aan lopen met een jurk, hoog opgezette haren en streng uitziende gelaatstrekken.
“Jack, prevelde ze met hoge stem en liep met snelle passen op hem af.
“Scarlett, zei Jack nerveus, Klets! Hij kreeg een klap tegen zijn gezicht met vlakke hand.
De vrouw die Scarlett heette wierp een blik op Sora en Will en beende weg.
“verdiende ik deze?, zei Jack en liet zijn hand rusten op zijn wang.
Meteen daarna kwam er nog een vrouw aanlopen deze had echter een vanilleachtige jurk aan met haar, haar in een knot ook zij zag er niet bepaald “normaal”¯ uit.
“Giselle, zei Jack ongemakkelijk en Giselle keek hem nijdig aan,”¯ en wie was zij?”¯ nadat gezegd te hebben hief ze haar hand op, “klets!”¯ en sloeg met haar vlakke hand tegen het gezicht van Jack die al rood was. Nadat gedaan te hebben liep ze weg met hoge rug en haar achterwerk naar voren gestoken alsof ze wilde laten zien dat ze alles kon krijgen.
“wie waren dat?, vroeg Sora met een brede grijns en Sparky keek naar Jack die even na dacht.
“oh twee vage kennissen, zei Jack, Sora keek Will grijnzend aan.
Will trok Sora naar zich toe zodat hij dicht in zijn buurt bleef tenslotte was hij verantwoordelijk voor de jongen en zijn Pikachu.
“wat gaan we hier doen?, vroeg Sora en rukte zich los van Will en kwam naast Jack lopen die twee emmers water had gevuld en er eentje aan Will gaf.
Maar Jack maande hem tot stilte en wees naar een varkensstal waar een gezette man lag te slapen. Sora herkende hem, het was Joshamee Gibbs, ex-stuurman van zijn vader maar ontslagen door James omdat Gibbs volgens hem een drankverslaving had wat ook niet gek was.. er lag een fles rum naast hem.


Reacties:


TheDarkNerd
TheDarkNerd zei op 30 mei 2014 - 13:31:
Het is echt een heel vet verhaal