Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Kingdom Hearts » Kingdom Hearts!! » Chapter 6: Roxas' Keyblade!!!!

Kingdom Hearts!!

5 juni 2011 - 18:34

1755

0

443



Chapter 6: Roxas' Keyblade!!!!

Er brandde licht in de tent waar hij sliep en kwam overeind en keek rond.
Zo te zien lag hij op een stretcher maar hij kon niet thuis brengen waarom hij daar lag.
Hij voelde iets drukken op zijn borst en voelde een zachte stof dat op verband leek.
Sora schudde de dekens van zich af en inderdaad hij zat verwikkeld in verband.
Algauw wist hij weer waarom hij had een flinke blessure opgelopen tegen die Luipaard.. maar hoe heette hij ookal weer?... o ja Sabor.
“Pika?, zei een slaperige Sparky en geeuwde.
“heey, Sparky, zei Sora en Sparky sprong tien meter de lucht in van blijdschap.
“Pika, pika!, zei Sparky dolgelukkig en sprong met betraande ogen in zijn armen.
“Sora?.... Roxas! Je broertje is wakker!, riep Donald die kwam kijken hoe het met hem ging.
Roxas kwam onhandig binnengelopen en snelde naar hem toe.
Sora kwam overeind en voelde steken in zijn wond opkomen.
Het deed erg veel pijn maar algauw ebde het weg en kon hij gewoon recht op zitten.
“hoe gaat het, Veel pijn?, vroeg Roxas die naast hem kwam zitten.
“het gaat prima, echt waar, zei Sora en stapte uit bed maar een ongelofelijk pijn begon weer op te komen waardoor hij dubbel klapte.
“Sora, je moet echt uitrusten, zei Donald en legde een hand op zijn rug.
“ja, je moet volhouden tot Donald zijn helende spreuk onder de knie heeft, zei Roxas.
“Gwarsh, Donald en Roxas hebben gelijk, je hebt rust nodig, zei Goofy.
Sora voelde tranen prikken toen zowel Donald als Goofy zorgen om hem maakte.
Hij glimlachte en zag het hoofd van een vrouw.
“wie is dat?, vroeg Sora en wees naar haar.
“ik ben Jane Porter, zei Jane en gaf een hand aan Sora.
“mijn naam is Sora, zei Sora en schudde haar hand.
Maar Sora’s ogen sloten zich weer en hij viel op de grond.
Toen hij na een tijdje wakker werd voelde hij dat Sparky niet naast hem lag.
Hij kwam overeind, het was donker in de tent dus hij moest op de tast gaan zoeken naar hem.
“Sparky, zei Sora zacht toen hij in de nachtelijke jungle stond.
“Pika, zei Sparky zacht en keek achterom.
“de sterren zijn ook hier zo helder, weet je onze eerste avond nog?, zei Sora en keek met glinsterende ogen naar de felle sterrenhemel.
“pika, zei Sparky en liep naar Sora toe.
“toen keken we ook samen naar de sterren, je was toen nog maar een Pichu, zei Sora glimlachend en een enkele traan rolde over zijn wang.
“pika!, zei Sparky geschrokken en sprong op zijn schouder.
“sinds dat mijn vader wegging om de wereld te redden van de Heartless, heb ik nog nooit echt een vader gehad alleen mijn moeder, zei Sora en veegde zijn gezicht droog.
“pikachu, zei Sparky en liet zijn oren hangen.
Opeens stond Sora op en glimlachte.
“ookal zie jij je ouders niet meer, ze zijn toch bij je, maatje, hier in je hart, zei Sora en wees op Sparky’s smalle borst.
“Pika, zei Sparky glimlachend en likte over zijn wang.
Opeens hoorde ze een geritsel en zagen ze een schaduw voorbij rennen.
“wie is daar!, siste Sora en liep op het ding af.
Blijkbaar had het een geweer bij zich want hij richtte het op Sora en Sparky.
“kom niet verder of anders, gromde een ruwe mannenstem.
“en anders wat?, je maakt mij heus niet bang met die dreigementen van je!, zei Sora en de Keyblade verscheen in zijn handen.
De man duwde Sora keihard tegen de grond waardoor hij dubbelklapte van de pijn.
Hij krabbelde overeind en liep scheef terug naar de tent.
En viel uitgeput op bed neer.
Toen hij de volgende ochtend wakker werd schrok hij zich ter pletter.
Er leken schoten te kom vanuit de Jungle maar de tent was verder verlaten.
Sora snelde meteen de tent uit maar stopte toen er steken opkwamen zetten.
“waar zijn Roxas, Donald en Goofy, zei Sora hijgend en greep zijn zij krampachtig beet.
“we zijn hier, zei de stem van Roxas joviaal.
Roxas stond voor zijn neus en Sora haalde opgelucht adem.
“ik dacht dat jullie in gevaar waren, zei Sora en omhelsde zijn broer.
“nou ja, meneer Clayton is wel verdwenen, Tarzan en Donald zijn hem aan het zoeken, zei Goofy en trok een bedenkelijke blik.
“jongens, die man, die Clayton!, die heb ik gezien! Riep Sora uit.
Hij vertelde over gisteravond en Roxas en Goofy keken hem geschrokken aan.
“Donald en Tarzan zijn ingevaar!, riep Sora en wilde wegrennen om ze te gaan zoeken maar de pijn werd heftiger en hij klapte dubbel.
“Sora, nee, je bent niet in staat om te vechten, zei Roxas en greep zijn hand beet.
“maar Donald dan? Ik laat hem niet zomaar aan zijn lot over, hij is een vriend!, riep Sora koppig en rende met Sparky in zijn kielzog dieper de jungle in.
“Sora wacht!, wij gaan mee!, riep Roxas en Goofy kwam erachter aan gerend.
Ze rende met zijn drieën over het kronkelende pad en vonden enkele voetsporen.
“die zijn van Donald!, Sparky, kijk of je Donald kan vinden, zei Sora en Sparky begon te snuffelen aan de grond.
“Pika! Pika!, riep Sparky opgewonden en rende de struiken in.

Maar echter er sprong iets anders uit de bosjes.
Het was Sabor de jachtluipaard.
Hij had Sparky in zijn bek.
“Pikaaa, zei Sparky bang en spartelde tegen.
“laat hem gaan, rotkat!, riep Sora woedend en haalde uit naar hem en Sabor liet Sparky los.
Sora ving hem op en ging voor Roxas en Goofy staan.
“BWAHAHAHA!, Thunder!, schreeuwde een bekende stem.
En een felle lichtstraal liet Sabor terugdeinzen en Donald sprong van uit het niets voor Sora, Goofy en Roxas neer.
“Donald!, riepen Sora, Roxas en Goofy tegelijk.
“ga aan de kant, Fira!, riep Donald en richtte zijn toverstaf af op Sabor en toen hoorde ze een kreet die steeds dichterbij kwam en toen het stopte sprong Tarzan lenig van een liaan en maakte Sabor met een klap af.
Sora voelde weer dat de pijn op begon te komen en zakte door zijn knie.
“Sora, je moet terug naar de tent, je maakt het alleen maar moeilijk voor jezelf, zei Donald en legde een hand op zijn schouder.
“het gaat prima, ik wilde je niet aan je lot overlaten, ookal weet ik dat jij je kan verdedigen maar toch, zei Sora en had zijn oog dicht geknepen.
Donald glimlachte en klopte bemoedigend op zijn schouder.
Ineens schrokken zowel Sora als Donald, het veel te snel.
Roxas werd door een onzichtbare hand meegetrokken en ze verdwenen de bosjes in.
Suki huilde en Sora rende er snel achter aan.
Hij hoorde Donald en Goofy roepen maar hij rende gewoon door.
En zag dat Sparky en Suki achter hem rende.
Niet veel later volgde Donald en ook Goofy.
Hij hoorde Donald schreeuwen over een of andere klif.
Maar daar kwam hij gauw genoeg achter, Sora probeerde nog voor de klif te stoppen maar verloor bijna zijn evenwicht.
Hij keek beter en zag sterke lianen aan een boom hangen.
En sprong toen naar een van de lianen en slingerde zo naar overkant.
Sparky en Suki sprongen van boom naar boom en waren eerder dan Sora.
Die sprong met een hoge sprong op de grond maar klapte dubbel, door de inspanning die het hem koste had hij zoveel pijn gekregen dat hij nu uitmoest rusten.
“auw, ik moet me broertje redden…maar…geen…energie, zei Sora hijgend en hakkelend.
“Sora!, zei Donald die als eerste bij hem was.
Donald wilde hem dolgraag helpen met de spreuk maar stel dat hij het erger zou maken?, Roxas’ zijn enkel ging prima maar een echte wond durfde hij niet, dit was een serieuze zaak en Donald kon het niet over zijn hart verkrijgen om Sora nog meer te pijnigen.
Tenslotte maakte die jongen zich veel te veel zorgen om zijn broertje maar was als enige bezorgd om zowel mij als Goofy.
“Sora, blijf stil zitten, zei Donald en hief zijn toverstaf op.
Dat ging nogal moeilijk want de pijn werd steeds heftiger en Sora zat met zijn handen in zijn buik gebukt voorover.
Sora probeerde één seconde stil te zitten en Donald wees met vastberaden ogen zijn staf in de lucht.
“Heal!, zei hij luid en duidelijk maar er gebeurde niks.
Sora kneep zijn ogen dicht.
Donald hief zijn staf nog een keer op en wees weer naar de dezelfde richting.
“HEAL!, schreeuwde Donald en dit keer was het raak.
Sora voelde een kietelend gevoel in zijn zij maar de wond scheen te genezen door de spreuk maar de pijn was er nog.
Dus hij was niet helemaal genezen.
Sora krabbelde overeind en wankelde vervaarlijk.
“waar is Goofy?, vroeg Sora en keek Donald aan.
“die bleef achter bij de Gummi Schip, Tarzan is onderweg hierheen, legde Donald uit.
Sora knikte en trok Donald gehaast mee.
Ze kwamen bij een diepe vallei met veel bomen en Suki rende opeens weg.
Sora volgde haar en zag tot zijn ongenoegen de schoen van Roxas liggen.
“ROXAS!, waar zit je!, riep Sora en zijn stem echode door de vallei.
“BWAHAHA!, Sora achter je!, riep Donald en werd beetgegrepen door een gespierde arm.
Sora draaide zich om en zag Clayton, de man die hem bedreigde die avond voor hem staan.
Hij wilde hem vermoorden maar werd weerstaan toen er een reptielachtige Heartless zijn broertje beet hield en hem dreigde te laten vallen in de klif.
“Laat hem gaan!, riep Sora en wilde op hem aflopen.
“dat zou ik niet doen, anders krijgt je broer vliegles, zei Clayton en wees naar de klif waar ze vlakbij stonden.
Roxas spartelde uit alle macht tegen maar de Heartless was veel te sterk voor hem.
Opeens begon Suki te vonkelen en ging op haar vier poten staan.
“Pika?, vroeg Sparky maar Suki bleef naar de Heartless staren.
“Suki, nee!, riepen Sora en Roxas tegelijk.
Suki rende snel over het pad met vonkende wangen.
De Heartless zette zich schrap.
“Sparky, hou Clayton tegen, ik help Suki!, riep Sora maar werd tegengehouden door Sparky en rende achter zijn zusje aan.
Clayton schreeuwde verwoed toen Sora hem vloerde maar hij schoot op Sora die hem allemaal miste.
Ineens onverwachts schopte Clayton in Sora’s buik die een ongelofelijk pijn voelde op komen.
Sparky draaide zich om en zag Sora in moeilijk heden.
“Pichu!, riep Suki en wees naar Sora.
Sparky knikte en rende op Clayton af hij vuurde een lichtstraal af op hem en joeg hem weg van Sora die op de grond lag.
En kwam uiteindelijk met dreigende vonken voor Sora te staan.
Donald had zich weten los te krijgen en rende ook op Clayton af.
De Heartless was uitgeput en Donald maakte er een einde aan.
Roxas plofte op de grond neer en Clayton vuurde weer af met zijn geweer.
En toen werd het Sora duidelijk er stonden overal kooien met Gorilla’s en Clayton was dus een jager.
Sora kon zich niet bewegen door de pijn en Clayton kwam op hem af.
Opeens een fel licht en Roxas rende op Clayton af.
Hij sloeg Clayton weg van Sora en hij hoorde toen een kreet die van de bomen vandaan kwam.
Het was Tarzan en die zette Clayton klem, het was nu drie tegen een.
Roxas maakte het af met een laatste klap en Clayton viel tegen de grond.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.