Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Kingdom Hearts » Kingdom Hearts!! » Chapter 7: Agrabah!

Kingdom Hearts!!

5 juni 2011 - 18:35

2284

0

431



Chapter 7: Agrabah!

“smeer dit over je zij en arm, zei Donald tegen Sora en gaf hem een groenpotje met geelgroen vloeistof.
Hij deed wat hem gezegd werd en voelde direct een genezende kracht omhoog kruipen.
BAM! Een enorme knal van buiten af liet het hele schip schudden waardoor Sora en Roxas met hun hoofden tegen elkaar aan knalde.
“wat was dat!, riepen Sora en Roxas tegelijk en keken uit het raam.
Het waren de Heartless!
“Donald!, kan dit schip schieten?, riep Sora en verloor bijna zijn evenwicht toen het schip weer een klap kreeg te verduren.
“BWAHAHAHA!, natuurlijk kan het schieten, riep Donald nijdig en Sora duwde hem aan de kant.
“komen me videogames toch nog van pas!, riep Sora met een brede grijns en drukte op een knop.
Hij hoorde een klikkend geluid dat aankondigde om te laden.
Sora drukte op die knop en ze hoorde enkele schoten vanuit de kannonen naast hen op de Heartless schieten.
“Sora, Goofy, druk op de speedboost knop naast je linkerhand!, riep Donald en zwaaide naar Sora en Goofy.
Sora knikte en drukte op de knop met ”¯SP”¯ .
Opeens voelde zowel Sora als Roxas, Donald en Goofy een onaangenaam gevoel in hun maag door de druk die volgde.
“Kairi, wat is er?, je huilt, zei kleine Sora.
“ik ben bang, Sora, stel dat de meteoren ons eiland raken, zei kleine Kairi.
Sora lachte
.“dat gebeurt niet gekkie, want ik zal je beschermen, net als mijn broertje, zei kleine Sora lachend.
Sora en Kairi lachte…

“Pika!, Pikachu!, riep de stem van Sparky paniekerig.
Sora kreunde en deed zijn ogen open en zag Sparky’s bezorgde gezicht voor hem zweven.
Het leek wel zomer een warme felle zon scheen op zijn gezicht en hij begon dorst te krijgen.
Zo te zien waren ze weer alle drie gescheiden want zijn vrienden en broer waren nergens te bekennen.
Sora voelde zich nu zo alleen want hij miste Kairi, zijn vader en Riku.
“Pika, zei Sparky en sprong op zijn schouder en likte over zijn wang.
Sora lachte toen Sparky hem likte over zijn wang.
“waar zijn we?, in een verlaten woestijn met een grote poort?, vroeg Sora zich hardop af.
De zon scheen direct op Sora’s huid dat haast schroeide door de hitte.
Hij hoorde stemmen achter de deur.
“en de Keyhole?, vroeg een duistere vrouwenstem met een zwarte mantel en een staf in haar linkerhand.
Sora schoof de deur open en zag de eigenares van de stem met nog iemand naast haar. Het was een man met een dunne snor een roodzwarte tulband en een rode veer op zijn hoofd. In zijn rechterhand had hij een staf met een gegraveerde kop van een Cobra.
“De Heartless zijn op het moment opzoek naar de Keyhole, ik weet haast zeker dat we de Keyhole snel zullen vinden, zei de man met een dreigende ondertoon in zijn stem.
“Jafar!, ik kan Jasmine nergens vinden!, riep een kakelende stem wat een papegaai bleek te zijn.
De man die blijkbaar Jafar heette gromde iets onverstaanbaars.
“zorg dat die straatrat uit haar buurt blijft we hebben haar nodig, zei Jafar dreigend tegen de papegaai.
“niet zo snel, zei de vrouw en een donkere portaal verscheen achter hen en een stuk of vijftien Heartless met kromme zwaarden verscheen achter hen met kletterende zwaarden.
“Malafide, u bent geniaal, zei Jafar met een valse brede grijns.
“kijk uit voor de jongen met een sleutel en een geel mormel op zijn schouder, hij kan gevaarlijk zijn, zei Malafide met een zwevende griezelige stem.
Sora stak zijn hoofd om de muur en zag dat ze verdwenen waren.
“Wow, dat is best heftig, we moeten die Yasmine in veiligheid brengen, fluisterde Sora tegen Sparky.
Sparky knikte vastbesloten.
Ze rende door de drukke dorpsplein om Donald, Goofy en Roxas te zoeken maar die waren nergens te bekennen tot hij een meisje met lang zwarthaar en een smaragdgroene broek en grote gouden oorbellen lopen.
“hey!, mag ik wat vragen!, riep Sora en het meisje draaide zich om.
Sora bekeek haar van top tot teen en realiseerde toen dat dit Yasmine moest zijn.
“wat is er?, vroeg Yasmine en keek hem aan.
“jij bent prinses Yasmine toch?, vroeg Sora met benauwde stem.
Yasmine knikte en Sora liet van verbazing zijn mond open vallen.
“en jij bent?, vroeg Yasmine met een lach.
“ik ben Sora en dit is me kleine vriend Sparky, zei Sora die zich snel had hersteld.
“oke, maar wat is er? Je kijkt alsof je een marathon hebt gelopen, zei Yasmine en keek hem aan.
“je bent ingevaar, Jafar is opzoek naar je, ik heb ze gehoord toen ik en Sparky de poort binnen kwamen, legde Sora uit en keek voortdurend om zich heen.
Yasmine keek geschrokken Sora aan.
“wat moet ik nu doen?, Jafar heeft heel Agrabah in zijn macht, ik ben zo bang, zei Yasmine en tranen rolde over haar wangen.
“maak je geen zorgen Yasmine, ik bescherm je, ik ben de Keyblade uitverkorene, zei Sora met een brede glimlach en de Keyblade verscheen in zijn hand.
“je bent eigenlijk wel een schattige jongen, gniffelde Yasmine.
“Chuuuu!, gromde Sparky dreigend en zijn wangen vonkelde dreigend in de richting van een donkere doorgang.
“rustig maar Sparky, het is… ROXAS!, riep Sora ineens uit.
Hij rende naar zijn broer toe die slap op de grond viel.
“Pichu!, riep Suki met tranende ogen.
Sparky kalmeerde haar en Sora knielde naast hem neer.
“Roxas, broertje van me, wat is er gebeurt?, vroeg Sora in paniek.
“…Ja…far…Ri…ku, zei Roxas zwak en Sora keek naar zijn been.
“WAT!, RIKU!, riep Sora uit en zijn blik wierp zich op het been van Roxas.
Het zelfde been dat hij eerder had bezeerd hield hij erg stijf alsof het een plank was.
“hij heeft directe hulp nodig, dat been ziet er niet goed uit, zei Yasmine en kwam erbij zitten.
“maar hoe? Donald en Goofy zullen wel mijlen ver weg zijn, zei Sora en tranen gleden over zijn wangen.
“Pika!, pikachu!, riep Sparky ineens en wees naar een van de Heartless die Malafide op hem had afgestuurd.
Sora sprong overeind en zei; “Yasmine, jij beschermd Roxas, ik neem hun wel!,,”¯
Yasmine verplaatste Roxas voorzichtig meer naar achteren.
Sora rende op hem af en werd toen gelanceerd door drie Large Body’s die hem flink tegen de muur lieten stuiteren.
“Sora!, riep Yasmine verafschuwd toen Sora de grond raakte en sloot haar ogen.
Sora’s hele lichaam was beurs van de kracht die de Large Body’s uitstraalde.
“BWAHAHAHAHA!, Thundera, brulde een bekende stem en vuurde bliksem gerichte stralen af op de Large Body’s.
“Ahyuck, is alles oke, Sora?, vroeg Goofy en hielp hem overeind.
“ja ik ben oke, waar waren jullie, ik heb jullie overal gezocht, zei Sora opgelucht dat Donald en Goofy hem hadden gevonden.
“we waren hier in het dorp maar net voor de deuren van het paleis, zei Donald
Roxas begon harder te kreunen en greep de arm van Yasmine krampachtig beet.
“Rox, hou vol!, riep Sora en greep een rol verband die hij bewaarde als er wat ergs zou gebeuren.
Sora legde een spalk aan zodat de zwelling minder zou worden.
In ieder geval hield hij op met spartelen.
“zo, zo, prinses Yasmine, waar is die straatrat van je?, vroeg een duistere stem dat Jafar bleek te zijn.
“straatrat? Je bedoeld zeker Aladdin?, vroeg Donald nadenkend.
“ken jij Aladdin?, is alles oke met hem?, vroeg Yasmine opgewonden.
“ahyuck, ja, die jongen zagen we even later bij de paleis deuren, hij zei iets over een lamp en zo, zei Goofy nadenkend.

“Genoeg!, Jafar, wat moet jij van Yasmine!, riep Sora nijdig en ging met gespreide armen voor haar en Roxas staan.
“dat zul je wel zien,, zei Jafar met een valse grijns.
WOESH!, een zwaard schramde Sora’s arm die begon te bloeden maar het was niks ernstig en hij sloeg de Heartless aan de kant waardoor Sparky hem afmaakte.
“hahahaha, stelletje nietsnutten, gromde Jafar dreigend.
“die vuile… we moeten Aladdin helpen, die creep kan hem van alles aandoen, zei Yasmine huilend.
Sora zuchtte omdat hij wist als hij haar mee zou nemen dat ze ingevaar zou zijn en Roxas was er ook nog die moest nog wakker worden.
“we nemen ze mee, opperde Donald en Sora gaf hem een vernietigende blik.
“Wack!, wat is er nou?, riep Donald geschrokken.
“je vergeet het been van me broertje, gromde Sora nijdig.
“dan verzinnen we daar wat op, ging Donald ertegenin.
Sora zuchtte zwaar.
“oke, we kunnen ze hier ook niet achterlaten, zei Sora uiteindelijk en trok een arm van Roxas over zijn schouder terwijl Yasmine de andere arm om haar schouder sloeg.
Het was een zware klus voor door het bloedhete klimaat in Agrabah kreeg hij het erg warm en zweette behoorlijk toen ze in de schaduw even uitrustte.
“Roxas, is alles oke?, vroeg Sora en keek zijn broer aan die ook zweette.
Hij knikte langzaam.
Sora leidde Roxas de poort uit en kwamen in de woestijn.
En zag een zwart ding vliegensvlug op hen afkomen.
De Keyblade verscheen in zijn handen maar het bleek een vliegentapijt te zijn.
Dat vaart minderde en haastig naar het zuiden wees.
“wil je zeggen dat Aladdin in gevaar is?, zei Yasmine geschrokt.
De tapijt knikte met golvende bewegingen.
“kom op, breng ons er direct naartoe, zei Sora met een doordringende blik in zijn ogen.
Maar Roxas kreunde toe Sora een stap wou zetten.
“we kunnen er vliegend naar toe, suggereerde Donald en Sora kon hem wel een zoen geven maar bleef maar gewoon staan.
“Donald, je bent geniaal, zei Sora en tapijt bleef rustig voor hem zweven.
Hij zette Yasmine, Donald, Sparky en Suki op het kleedje neer.
“maar waarom jij en Goofy niet?, vroeg Donald en keek Sora aan die bleef staan.
“jij, Yasmine, Sparky en Suki zijn de zwakste omdat jullie drie laag bij de grond lopen en het zand hier is nogal warm en Yasmine is een meisje die hoeven niet zo ver te lopen, ik en Goofy redde ons wel, zei Sora met een brede glimlach.
“maar-, wilde Donald zeggen maar Sora maande hem tot stilte.
“steun me broertje maar een beetje die heeft het nog moeilijker met dat been, zei Sora en opeens Sparky op zijn schouder.
“Pika!, pikachu!, zei Sparky met een glimlach.
Sora lachte naar zijn trouwe Pikachu.
Ze waren al een tijdje onderweg wat door de hitte een eeuwigheid leek te duren.
Goofy en Sora hadden toch besloten om op het kleed te zitten want de tocht bleek veel te zwaar te zijn met de hitte.
Roxas was ondertussen redelijk bij gekomen en zat overeind.
“gaat het broertje?, vroeg Sora na een tijdje.
“ja hoor, dat spul van Donald heeft wonderen verricht, zei Roxas opgewekt.
Was hij gek geworden ofzo?, volgensmij stijgt de pijn naar je hoofd, Roxie, dacht Sora grijnzend en grinnikte bij die gedachte.
“wat valt er te grijnzen?, vroeg Roxas vanuit het niets.
“nee, niks, zei Sora meteen en zagen dat het donker begon te worden de horizon was donkeroranje geworden en het was aangenamer dan de bloedhete warmte van de woestijn.
Ze kwamen bij een rots dat leek op een leeuwenkop met zijn bek wijd open.
Sora hoorde een stem en zag een jongen rond de leeftijd van 18/17.
Hij zat gevangen in een donkere portaal, hier zat Malafide achter!.
Sora sprong de jongen te hulp en rende naar hem toe.
“grijp de Keyblade!, riep Sora vlug en stak zijn Keyblade naar voren.
Hij trok met alle kracht die hij had de jongen van de zuigende portaal en ze vielen met een harde smak tegen de grond.
“Aladdin!, ben je oke!, riep Yasmine.
“Yasmine?, ja ik ben in orde door deze jongen hier, zei Aladdin dankbaar.
“hij heet Sora, hij heeft mij gered van Jafar, zei Yasmine met een brede glimlach.
Sora wreef gevleid over zijn hoofd heen.
Maar dat was voor korte duur, want een duister figuur greep Yasmine beet.
“Sora!, Aladdin!, help!, riep Yasmine in paniek en rende op het ding af maar het vuurde een paarszwarte bal op Sora af en werd naar achter geslingerd.
“Pika!, riep Sparky en probeerde nog een laatste poging maar dat liep net zoals Sora, Sparky werd terug geslingerd door de rare bal.
Hij ving Sparky op zodat hij niet gewond zou raken.
Het duistere figuur verdween de grot binnen.
“nee!, riep Aladdin en zakte verslagen door zijn knieën.
“heey, kom! We laten haar niet gaan! Niet opgeven Aladdin!, riep Sora en trok hem overeind.
“ja, Sora heeft gelijk, niet opgeven, zei Donald.
“Sora, wie zijn dat?, vroeg Aladdin en wees op zijn vrienden en broer.
“dat zijn Donald Duck, Goofy en me tweelingbroer Roxas, antwoordde Sora en Aladdin knikte.
“ik ben Aladdin maar noem me maar ‘Al’ en dit is me kleine vriend Abu het aapje, zei Aladdin en wees op het aapje dat rustte op zijn schouder.
“Pichu!, zei Suki waarschuwend tegen Roxas.
Roxas liet zich van het tapijt glijden en trok een gezicht.
“het gaat wel meisje, zei Roxas en nam Suki in zijn armen.
Sora glimlachte en ze besloten om de Grot Der Wonderen in te gaan.
Hij voelde dat er hier een duistere kracht rustte en keek voordurend om zich heen.
Sparky dat ook en bleef dichtbij Sora en Donald die naast hem liepen.
“je hebt zo te zien niet veel om van te leven?, vroeg Goofy na een tijdje aan Aladdin.
“dat klopt, ik heb bijna heel mijn leven moeten stelen om te kunnen overleven, zei Aladdin somber.
“lijkt me zwaar, maar volgensmij ben je wel geliefd in de stad, is het niet?, zei Sora en Aladdin knikte.
“Wak!, brulde Donald en wees naar een groep Heartless dat hun kant op kwam.
“Roxas, op het Tapijt!, riep Sora vlug en duwde hem er op.
“Kleedje, breng Roxas en Suki op een veilige hoogte!, riep Aladdin meteen.
“Sparky, jij neemt Abu in veiligheid en vlucht, kijk niet achterom of kom me helpen, oke?, ik red me wel, zei Sora en gaf hem een knuffel.
“Pika, zei Sparky neerslachtig maar knikte.
Abu rende naar Sparky.
“Pikachu!, riep Sparky en sprong op een randje van de grot waar ze overheen konden lopen.
Sora keek of Sparky werkelijk weg was en ging toen in de aanval.
Hij sloeg de meeste van de Heartless zo weg maar een paar Large Body’s vielen hem tegelijk aan en Sora knalde uiteindelijk weer tegen de grond waardoor hij zijn armen kon breken maar dat gebeurde niet.
Sora nam een aanloop en sloeg tegen het dikke lijf van de Large Body.
Algauw hadden ze de Heartless verslagen en kwam Kleedje met Roxas naar hen toegevlogen.
“Sparky, kom maar, het is veilig!, riepen Sora en Donald tegelijk.
Sparky en Abu kwamen rennend naar hun toe.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.