Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Kingdom Hearts » Kingdom Hearts!! » Chapter 8: Vriendschap!!

Kingdom Hearts!!

5 juni 2011 - 18:37

1924

0

452



Chapter 8: Vriendschap!!

“dat doet me denken, ik heb hier nog iets dat ons misschien kan helpen, zei Aladdin en haalde een oude olielamp tevoorschijn.
“wat is dat?, vroegen Sora en Roxas in koor.
“een oude Olielamp, maar ik weet niet zeker of hij ons kan helpen, zei Aladdin met een nerveuze blik.
“waar wacht je dan op? Wrijf er overheen, zei Sora opgewonden.
Aladdin wreef over de lamp en een dikke rookwolk vulde het vertrek.
“AAAAAAAAAAHHHHHH, EINDELIJK VRIJ!!!!, bulderde een opgewekte stem.
Sparky zocht bescherming bij Sora en Suki sprong van schrik bij Roxas in zijn armen.
Zowel Donald en Goofy deinsde terug.
“AL! JE BENT GEKROMPEN! Bulderde de onbekende stem en wees naar Sora die met een geschrokken Sparky in het zicht stond ondanks de rook.
Roxas en Donald grinnikte.
“ik ben Aladdin niet, ik ben Sora!, riep Sora en werd rood omdat hij klein werd genoemd.
“Geest, ik ben…”¯
“AL!, dus daar ben je!, riep Geest en zweefde naar hem toe.
Sora grinnikte, hij vond het meer dan geniaal.
“Geest luister-… maar werd weer onderbroken.
“wat kan ik voor u doen meester!, riep Geest vrolijk.
“Geest, kan je alsjeblieft even luisteren, ik heb je hulp nodig om Jasmine te helpen, zei Aladdin die nu een beetje geïrriteerd was.
Maar Sora onderbrak hen.
“jongens, chill out, we hebben geen tijd om te kibbelen, we zoeken gewoon met zijn allen, dat gaat veel sneller als we hier blijven staan en ruzie blijven maken, zei Sora zowel vriendelijk als opgewekt.
“mijn broer heeft gelijk, laten we haar zoeken, zei Roxas.
“Sora, in groepjes gaat makkelijker, zei Donald en ging met zijn handen in zijn zij staan.
“nee, met z’n allen gaat sneller!, bracht Sora ertegenin.
“niet waar!, riep Donald.
“wel waar!, zei Sora.
Roxas sloeg zijn hand voor zijn gezicht.
“kunnen de kinderen even normaal doen?, dit is serieus Sora, zei Roxas serieus en met een strenge blik.
“maaan, wat ben jij saai, zei Sora met een teleurgestelde blik in zijn ogen.
Ze liepen verder de grot in.
Het werd donkerder naarmate ze verder de grot introkken.
“auw!, Sora, je staat op me voet!, riep Roxas schril van de pijn.
“het is hier ook pikkedonker ik zie me handen niet eens!, riep Sora terug.
Bam!, een doffe klap klonk vanuit de duisternis ten teken dat Sora over iets was gestruikeld.
Roxas lichtte zijn Keyblade op zodat het iets lichter werd.
Sora was over een trofee gestruikeld dat dwars over het pad lag.
“waag het om te lachen, ik breek je nek, gromde Sora tegen Roxas
Roxas zweeg en hielp hem overeind maar het duizelde hem verschrikkelijk toen hij overeind kwam.
“Jongens, ik heb een aantal fakkels, zei Aladdin en gaf Sora, Donald en Goofy enkele van de haspels met vuur.
“er is water, in voor een zwempartij?, vroeg Sora aan Donald. Goofy en Aladdin.
Ze knikte en wierpen een blik op Roxas.
Sora zuchtte en wees dat ze alvast het water in moesten gaan.
Hij zette Suki, Abu en Sparky bij Roxas neer op Kleedje.
En gooide zijn vest en zijn schoenen bij Roxas.
Ze zwommen een halfuur door een tunnel totdat ze uiteindelijk bij een verlichtte hal kwamen en daar stond was Jasmine vast gebonden aan een pilaar en niemand minder dan Kairi ernaast.
Ze keek glazig uit haar ogen alsof haar ziel was gestolen uit haar lichaam.
Een verdrietige Yuki lag naast haar.
“Pikaaaa!, riep Sparky en rende naar Yuki die met haar koppie in haar pootjes lag.
Ze zag Sparky en sprong opgelaten overeind en tranen biggelde over haar smalle wangetjes.
Yuki had Sparky stevig beetgepakt alsof ze hem nooit meer los wilde laten
Sora had zonder enkele problemen zijn schoen aangetrokken en rende naar Kairi.
Maar echter een kracht weerhield hem om dichtbij haar te komen en vloog terug naar achteren.
Een overweldigende pijn overspoelde zijn linkerschouder en greep hem beet.
iemand moest weten dat Sora uitgeput moest zijn van zijn vorige gevecht met Clayton en zijn blessure waar hij tegen had moeten vechten.
Algauw was de pijn verdwenen en krabbelde hij overeind.
Sparky en Yuki stonden in de barrière waar Sora niet bij kon.
“Pika!, riepen Sparky en Yuki tegelijk.
“Jasmine!, riep Aladdin en rende naar haar toe.
Hij wist haar lost te krijgen en ze klampte zich aan hem vast.
“Aladdin, Sora, Donald, Goofy en Roxas, jullie moeten hier weg, Jafar wilde dat je me zou vinden, zei Jasmine bijna huilend.
“waaaat!, maar Sparky zit in die barrière, ik kan hem niet achterlaten, zei Sora verafschuwd en onderdrukte de tranen.
Hij zou Sparky voor zijn leven nooit opgeven dan vocht hij liever tegen Jafar zelf dan hem hier te laten.
Sora nam een aanloop en knalde met een klap weer tegen de grond.
“Pika!, zei Sparky en wuifde naar Suki.
Suki rende naar haar broer en bleef voor hem staan.
“het is statisch, wacht eens even ik heb het!, zei Sora opgewonden.
Hij hief de Keyblade hoog boven zijn hoofd en Suki zat op zijn schouder.
Al die jaren dat Sparky hem schokken had gegeven zouden nu van pas komen.
“Suki, doe je Thundershock op volle kracht maak je geen zorgen om mij, zei Sora en Suki knikte.
“zo dus daar is de Straatrat!, zei een duistere stem dat van Jafar bleek te zijn.
Ze schrokken zich een ongeluk en door de commotie die volgde werd de lamp van Aladdin gestolen.
Iago de Papegaai, was de dief.
De Barrière brak en Sparky kwam vrij. Yuki beschermend tegen Jafar.
“Kairi!, riep Sora maar ze reageerde niet.
Jafar zag de twee Pikachu die met hun rug tegen de muur stonden.
“liefde?, is het stomste dat ik ooit heb gezien!, bulderde Jafar en hief zijn staf op.
Sparky en Yuki werden door de zwaartekracht opgetild en naar achteren geslingerd.
Sora rende naar ze toe en ving ze behendig op waardoor hij tegen de muur knalde.
“Pika, Pikachu, zeiden Sparky en Yuki tegelijk tegen de versufte Sora.
Jafar liep dreigend op Sora af die de twee Pikachu vasthield.
Hij keek op toen Jafar voor hem stond.
“Nee!, Sora!, riepen zijn vrienden in koor.
KLING!, Sora pareerde de aanval van Jafar met zijn Keyblade.
Hij gromde iets onverstaanbaars en duwde Sora met de twee Pikachu naar achteren.
Hij hoorde de voetstappen van Donald op hen afrennen.
“BWAHAHAHAHA!, blijf van Sora af!, brulde Donald en sloeg hem met zijn staf tegen zijn hoofd.
Goofy aarzelde geen moment en rende ook naar hun toe.
“Jafar, geef op, we zijn met meer dan jij, je kan niet winnen, zei Aladdin kalm en trok zijn zwaard.
“dat denken jullie, zei hij duister en wreef over de lamp.
“WAT KAN IK VOOR JE BETEKENEN AL! Oh jij bent Al niet, zei Geest en keek op Jafar neer.
“Geest, vernietig de straatrat en zijn misselijkmakende vrienden, zei Jafar met dreigende stem.
Geest keek hem geschrokken aan en deed met de mogelijke tegenzin de wens die gedaan werd.
Sora zette zich schrap toen de grond begon te zakken en een hoge muur rond Roxas, Jasmine en de twee Pikachu werd gevormd.
En besefte dat Suki hier was, ze was bang en stond verstard voor Geest.
“Suki!, riep Sora toen de eerste aanval werd afgevuurd.
“Geest, alsjeblieft, luister niet naar hem!, je brengt Suki in gevaar!, riep Aladdin in een poging hem uit de trance te halen die hem overspoelde.
De rots verpletterde Sora bijna maar die sloeg zonder moeite de steen weg en ging voor Suki staan.
Sora pakte haar op en deed haar in zijn vest.
“kom op, we grijpen Jafar!, riep Sora uit en rende vooruit naar Jafar met opgeheven Keyblade.
Donald en Goofy volgde en rende met zijn drieën op Jafar af.
Aladdin nam het op tegen Geest en leidde hem van Sora en zijn vrienden af.
Jafar gebruikte duistere magie tegen zowel Sora als Aladdin maar Sora pareerde de magie door een schild op te roepen over Aladdin tot hij met een rotsblok werd geraakt en tegen een van de muren opknalde.
“Pichu!, riep Suki verafschuwd en vonkte dreigend naar Jafar.
Suki schudde hem wakker en opende een oog toen Jafar voor hem stond.
“zo dus de Keyblade uitverkorene is een kind die weinig ervaring heeft, zei Jafar dreigend en plantte zijn staf naast het hoofd van Sora.
Sora was niet bang voor hem, hij moest zich verweren maar zijn lichaam werkte tegen en daarbij hij was ontwapend door dat rotsblok.
Opeens hoorde hij een knal en gebonk, Sparky had weten te ontsnappen door een gat erin te maken.
“Pikaaaaa!, gromde Sparky en vonkte dreigend terwijl hij dreigend rondcirkelde om Sora’s hoofd heen.
“hoe kom jij vrij!, riep Jafar diep verontwaardigd en toen opeens uit het niets sloeg Aladdin Jafar tegen de grond.
“blijf met je poten van Sora af!, riepen Donald en Goofy tegelijk en hielpen hem overeind.
Jafar stond op met een valse glimlach en keek hen dreigend aan.
“Geest van de lamp, ik wens dat ik de machtigste geest ben van heel Agrabah!, riep Jafar en Geest knikte en wees met tegenzin naar Jafar en voerde met tegenzin zijn wens uit.
Jafar werd gigantisch, met een lijf vol spieren, een kale hoofd met enkel alleen een paardenstaart.
Maar Sparky hield een zwarte olielamp in zijn bek.
“Jafar!, je vergeet een ding!, bij een machtige geest hoort ook een lamp!, riep Sora die de lamp van Sparky overnam.
Aladdin, Donald en Goofy keken blij hoe Sora de lamp omhoog hield.
“NEEEEEEEEEEEE!, bulderde hij en werd opgezogen door de lamp.
Sora gooide de Lamp neer toen de hele grot begon te schudden.
“Sora!, jongens, de grot dreigt in te storten!, riep Roxas vanaf het tapijt.
“kom op!, we moeten gaan!, riep Sora en greep Aladdin beet en duwde hem op het tapijt.
Sora struikelde in zijn haast maar hij had de lamp van Geest nog in zijn hand.
Geest zag Sora liggen en nam hem in zijn armen mee naar buiten.
Roxas zag dat Sora er niet bij zat en kreeg tranen in zijn ogen.
Maar even later toen ze buiten stonden kwam Geest met in zijn armen een slapende Sora naar hun toe zweven.
“Geest, je hebt Sora gered!, riepen Roxas, Donald en Goofy in koor.
Maar een iemand was niet blij, Aladdin stond achter hun en was terneergeslagen omdat Jasmine toch was ontvoerd.
Sora werd wakker en voelde twee sterke armen om zich heen.
“ben ik nou gek of is alles blauw hier?, zei Sora en keek omhoog en zag Geest zijn vertrouwde glimlach.
“hij heeft je gered van de dood, zei Roxas en kon weer normaal staan.
“huh?, ik herinner het me niet meer, zei Sora nadenkend.
“maar ik wel, je lag met de olielamp in je hand en kwam met een vinger langs de zijkant waardoor ik eruit kwam en je hielp te ontsnappen, zei Geest opgewekt.
Sora knikte en keek naar Aladdin die erg neergeslagen was.
Hij wist waarom, dat hadden Roxas en Donald verteld.
Sora liep zwijgend op Aladdin af.
“heey, ik heb het gehoord van Rox, wat erg voor je,,’ wist Sora met moeite uit te brengen.
Aladdin draaide zich om en wreef in zijn ogen.
“ik ga haar zoeken, ik moet haar gewoon vinden, zei hij met een krachtigere stem.
“dat kan niet, wie weet waar ze haar mee naartoe hebben genomen, ze kan overal zitten, zei Sora neerslachtig.
En Yuki haar oogjes vulde zich met tranen omdat ze aan Kairi dacht.
“oke, ik blijf hier, en ik heb nog een wens te vervullen, zei Aladdin en keek naar Geest.
“wens wat je maar wil Al!, zei Geest.
“Geest, ik wens voor je vrijheid, zei Aladdin met een vastbesloten stem.
Geest keek hem met grote ogen aan.
“Maar Al!, riep Geest.
Aladdin schudde zijn hoofd en bevestigde de wens.
Geest was ontroerd toen hij het zei en de armbanden om zijn polsen verdwenen en in plaats van een zweverige onderkant kreeg hij benen.
Sora voelde tranen prikken toen hij het tafereel zag, dit was nou echte vriendschap. Sparky sprong op zijn schouder.
“Aladdin en Geest, wij moeten maar eens gaan, zei Sora uiteindelijk en pakte Yuki op.
Ze klom op zijn andere schouder.
Aladdin knikte en stak zijn hand uit naar Sora.
“jongen, hou je goed, ik zoek Jasmine voor je, geen zorgen, zei Sora en hij hoorde de Gummie Schip boven hem en Sparky zweven.
Sora kon het niet laten en gaf snel een knuffel aan Geest.
“doei, we komen snel terug, zei Sora en rende het schip in.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.