Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » I'm in the band! » Hoofdstuk 1.1

I'm in the band!

14 juni 2011 - 16:34

692

1

248



Hoofdstuk 1.1

TUUUUUUUUUUU…
Met een klap wordt de wekker uitgeslagen. Duf kijkt een meisje op de wekker en kijkt hoe laat het is.
Een diepe zucht, en ze laat haar hoofd weer op haar kussen vallen. Maar dat heeft ze nog niet gedaan of haar deur vliegt open en een meisje met donker haar en rode pluk trekt haar zonder pardon uit bed. ‘Kom op zonneschijn, weet je niet meer wat voor dag het vandaag is? James komt ons zo ophalen, en we hebben overleg in de studio.’ zegt ze.
‘Voor je me op een pijnlijke manier de trap af gaat slepen mag ik me vast nog wel even aankleden?’ zegt het andere meisje die dreadlocks blijkt te hebben.
Het andere meisje blijft staan, ‘eheh, ja sorry.’ Ze hijst haar vriendin overeind.
Beckie wrijft over achterwerk, ‘jij wilt wel heel snel naar Ash hè?’ zegt ze terwijl ze zich omdraait.
‘Jij blijkbaar niet zo snel naar Derek.’ ketst Jackie terug. ‘Die zie ik in mijn dromen ook.’ zegt Beckie droogjes en ze grijnst naar Jackie.

‘Oke meiden, wat zijn jullie ideetjes om de mannen van Iron Weasel weer op de kaart te zetten?’ vraagt de directeur van het programma Save the band.
Hij zit met Mystic Rock rond de tafel. Mystic Rock bestaat uit zangeres Beckie, drumster Jackie, en bassiste Roxie. Een meisje dat Daisy heet filmt alles wat de meisjes doen, en dat wordt later op tv uitgezonden.
‘Een battle of the bands, maar dan koop ik de jury om voor Iron Weasel te kiezen. Anders verliezen ze.’ zegt Beckie die nonchalant een dread om haar vinger windt.
‘Goed idee. Iemand anders?’
‘Misschien een platencontract voor ze regelen?’ zegt Jackie. ‘Die laten we ze dan zonder dat ze het weten ondertekenen en misschien kunnen wij er dan mee gaan pronken. Zeker weten dat ze jaloers worden, aangezien ze al heel lang weer proberen aan de bak te komen.’
‘Meisjes, waarom hebben jullie eigenlijk voor Iron Weasel gekozen?’ vraagt James.
Ze kijken hem aan. ‘James, Iron Weasels muziek zorgde ervoor dat wij een band werden!’ zegt Trixie op een toon van “weet je dat nu nog niet”¯
James kijkt hen een voor een aan. ‘Oke, meer ideeën.’ zegt hij na een korte stilte.
‘De battle misschien op een andere plek doen dan dat ze normaal doen?’ zegt Daisy.
De meiden kijken recht in de camera als ze haar aan willen kijken. ‘Dais, loop toch niet altijd met die camera op onze lip.’ zegt Beckie droogjes. ‘En ik vindt haar idee zo gek nog niet.’
‘Maar waar dan?’ vraagt de directeur. ‘Bedenk wat leuks.’ zegt Jackie bijdehand. Beckie knikt glimlachend, ‘we moeten ook nog bedenken hoe we zomaar bij ze binnen komen zonder dat ze argwaan krijgen.’
‘Zo slim zijn ze toch niet?’ vraagt Daisy. ‘Behalve Tripp.’
De andere drie kijken haar even waarschuwend aan. Daisy grijnst naar hen, ‘wat nou. Het is toch zo. Hij heeft wel elk optreden voor ze geregeld toen hij hun gitarist werd.’
‘En waarom denk je dan dat we juist hen hebben uitgekozen om te helpen?’ zegt Beckie gevat.
Daar weet Daisy niks op te zeggen.
‘Misschien kunnen we de mannen benaderen en vragen of ze een paar van hun fans willen verblijden met een meet en Greet.’ zegt de directeur. ‘Kan, maar dan moeten wel net wij eruit getrokken worden.’ zegt Trixie.
‘Of we zeggen er niks over in de krant of in het nieuws.’ zegt Jackie die Trixie een por geeft.
‘Daar ben ik voor.’ zegt Beckie en ze staat op. Met haar ook de rest van de band. ‘We zullen alles wat we doen opnemen.’ voegt Beckie eraan toe. ‘En wanneer komen jullie ze verassen?’
‘Na een week?’
‘Dus moeten we maar zien wat voor smoes we hebben om een week bij ze in de buurt rond te hangen?’ zegt Daisy.
‘Och, jij kan meteen tegen Tripp zeggen dat je er bent voor hem. Je hebt een leuk koppie en daar valt hij op. Dat weten we allemaal.’ zegt Beckie die Daisy’s bezwaar wegwuift.
Daisy wordt rood tot aan haar blonde haren, ‘Beckie!’
‘Ja schat?’ Beckie kijkt haar grijnzend aan.
Maar Daisy houdt wijs haar mond. De zangeres kan net als de rest van de band behoorlijk gevat uit de hoek komen.
‘Als dat alles was. Dan breng ik de meisjes terug naar huis.’


Reacties:


BAM
BAM zei op 3 juli 2011 - 0:46:
ge-wel-dig stukje,

ik ga snel verder lezen