Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » I'm in the band! » Hoofdstuk 1.3

I'm in the band!

14 juni 2011 - 21:09

681

1

153



Hoofdstuk 1.3

Een uur later zitten de meiden echter al weer lui op de bank. ‘Wanneer bellen ze nou?’ vraagt Daisy voor de zoveelste keer.
Beckie ziet het nog draaien voor haar ogen, ze vroeg om flink duizelig te worden. Ze wankelt nog steeds.
‘Ik pak wat te drinken.’ mompelt ze.
Ze staat op en hobbelt naar de keuken en pakt een glas fris. Ze loopt net weer naar de huiskamer als haar mobiel afgaat.
‘Met Beckie.’
‘Met Derek. Je had gevraagd of we jullie wilden bellen?’
Beckie schrikt zo van Dereks stem dat ze niet ziet waar ze loopt. En er klinkt en hoop gestommel en gevloek aan Beckie’s kant van de lijn.
‘Eh…wat is er gebeurd?’ vraagt Derek.
‘Ik donderde over een stoel die nog in de weg stond.’ zegt Beckie die weer overeind krabbelt. ‘We hebben life flipperen gespeeld.’
‘Echt waar? Gaaf spel hè?’ zegt Derek.
‘Ken je het?’
‘Ik en de jongens doen het vaak.’
Beckie gebaart naar de anderen dat ze Derek aan de telefoon heeft en de meiden komen meteen om haar heen staan.
‘Cool!’ glimlacht Beckie. ‘Oh ja! Euh…hoe laat kunnen we bij jullie terecht morgen?’
‘De hele dag. We doen niet zoveel.’ zegt Derek.
‘Als je het zo zegt klinkt het wel slecht Derek!’ horen ze een stem roepen.
‘Was dat Burger?!’ roept Trixie opgewonden. ‘Ieeeh BURGER!!’
Beckie kijkt Trixie waarschuwend aan.
‘Burger heeft een fan hoor ik?’
‘Ja, let maar niet teveel op haar. En waarschuw Burger dat hij haar morgen ontwijkt want ze zal wel proberen bij hem op zijn rug te springen.’
Trixie geeft Beckie een duw. Die steekt haar tong uit.
‘Hoe laat zullen we komen?’ vraagt Beckie.
‘Hoe laat kunnen ze komen mannen?’
‘Zo vroeg mogelijk?’ horen ze Ash zeggen. Jackie grijnst als ze zijn stem hoort. Beckie is de enige die weet dat ze echt, echt verliefd is op Ash. Waar het vandaan komt weet Jackie zelf ook niet. Maar ze waren het er met zijn allen snel over eens dat ze Iron Weasel wilde helpen.
‘Daar hebben we weinig aan.’ zegt Beckie. ‘Hoe laat ontbijten jullie?’
‘Een uur of tien.’
‘Zijn we er dan.’ zegt Beckie. ‘Tot morgen!’
Als Derek heeft opgehangen gillen de meiden het uit van blijdschap.
‘We gaan erheen meiden! We gaan er gewoon heen! En we gaan ze helpen ook!’ roept Beckie blij.
De anderen knikken.


TUUUUUUUUUUUUUU...
Met een ram wordt de wekker uitgezet. Beckie springt uit bed en vliegensvlug kleedt ze zich aan. Pakt haar koffer in en wacht op de meiden.
‘Dat is nieuw. Jij als eerste beneden.’ zegt Jackie als zij ook beneden komt. ‘Wat is er? Wil je vroeg weg?’
‘Het is een eind rijden Jackie.’ zegt Beckie die een zak boterhammen tevoorschijn trekt. ‘Als de anderen nu op willen schieten…’
Jackie grijnst maar zegt verder niks. Beckie is met haar 23 jaar de jongste van de groep. Maar wel de drukste. Een hele hand vol zo nu en dan. Maar ze heeft een strot waar je U tegen zegt.
Jackie is een jaartje ouder dan de zangeres, 24. Drummen was altijd al haar passie. En Ash was als kind al haar voorbeeld. Trixie is 25, de oudste. Ze is gewoon helemaal doorgedraaid gek op Burger.
En Daisy is 16.
Vijf minuten later klinkt er een motor en rijdt een busje de straat uit.
‘Oke, ik heb kaas boterhammen en pindakaas!’ zegt Beckie die naast Jackie voorin zit. Ze is de enige van de band die niet kan autorijden.
‘Pindakaas! Kaas voor mij!’
Terwijl Beckie boterhammen uitdeelt en er een in Jackie’s mond steekt. Zet die de muziek aan.
Zodra er een nummer komt dat de meisjes kennen brullen ze uit volle borst mee.
Daisy zit glimlachend alles te filmen.
‘Hebben we de andere camera’s bij ons die we hebben gekregen van de studio?’ vraagt Trixie als ze ruim een uur onderweg zijn.
‘Ja, die liggen achterin. En anders hebben we pech en moeten we onderweg nieuwe kopen.’ Zegt Jackie nuchter.
Beckie draait zich om op de stoel, ‘Dais, jij kan er het beste bij, kun jij kijken of we ze mee hebben?’
Daisy snuffelt tussen alles spullen en steekt uiteindelijk drie cameratassen de lucht in, ‘hebbes!’ roept ze.
‘Zit er ook wat in?’ vraagt Trixie. ‘Trix, we hebben ze niet meer aangeraakt sinds we ze mee hebben gekregen, natuurlijk zitten de camera’s erin.’ zegt Beckie.


Reacties:


BAM
BAM zei op 3 juli 2011 - 0:58:
‘Zit er ook wat in?’ vraagt Trixie. ‘Trix, we hebben ze niet meer aangeraakt sinds we ze mee hebben gekregen, natuurlijk zitten de camera’s erin.’ zegt Beckie.


lol, een grappig eind voor dit stukje

weer geweldig, ik raak verslaafd aan dit verhaal