Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Linda, de Protector// AFGELOPEN » Hoofdstuk 6

Linda, de Protector// AFGELOPEN

15 juni 2011 - 10:06

491

1

262



Hoofdstuk 6

Veel leesplezier. Xxx

Ik kwam beneden en zag iedereen in de woonkamer zitten. Ze staarden me allemaal aan totdat Emily er wat van zei. Zouden dit echt wolven zijn? Vragen spookten door mijn hoofd. Waarom was Seth weg? Bestaan shape-shifters? Wat is er met de Cullens aan de hand? Waar zijn ze?
Ik besloot de tweede vraag aan Sam te stellen, als de rest weg was. Nu eerst maar de eerste.
‘Sam?’, vroeg ik.
‘Ja, Linda. Wat is er?’
‘Sam..’ Begon ik weer. Ik had even geen idee hoe ik moest beginnen.
‘Waarom is Seth weg?’, vroeg ik.
‘Hij werd gek van alle inprents en is zijn ware aan het zoeken. Hij is op wereldreis. Niemand weet waar hij is. Af en toe stuurt hij een kaartje naar Sue en Leah, maar voor de rest hebben we geen contact meer.’, zei Paul. Iedereen keek schuldig naar beneden.
Opeens bedacht ik me wat. Inprents, wat zijn dat?
‘Bedankt, denk ik. Maar wat is een inprent? En sinds wanneer ben jij van naam veranderd?’
Iedereen keek me vragend aan.
‘Ik vroeg het aan Sam... Dombo.’
Paul begon lichtjes te trillen en liep naar buiten toe. Ik keek Sam vragend aan. Wat was er mis met die jongen?
‘Maar wat is nou een inprent?’, vroeg ik.
‘Nog even nieuwsgierig als vroeger.’, zei Sam.
Ik knikte ongeduldig. Waarom ging hij het nou niet vertellen.
‘Alles op zijn tijd meis, alles op zijn tijd...’, antwoordde Sam wijs, alsof hij mijn gedachtes kon lezen.
Sinds wanneer was Sam zo filosofisch. Het zag mijn verbaasde gezicht en moest lachen.
‘Dat zeggen de stamoudsten altijd.’, zei hij grinnikend.
Ik begon ook te lachen. Waarom vertelde hij nou niet wat inprenten is?
Opeens begon Sam toch te praten.
‘Linda, ehm, ken je onze stamlegendes?’
Ik knikte. Ik kende wel een paar stamlegendes van hun stam. Ze leken heel erg op die van ons. Maar er zat toch net een andere draai aan.
Sam ging verder met zijn verhaal: ‘Er is ook een legende over shape-shifters. Mensen die in een andere gedaante kunnen veranderen. Wij kunnen in wolven veranderen.’ Hij wees de mensen aan die hij bedoelde. Hij sloeg Kim, Emily en Claire over.
‘Er is ook een legende over inprenten. Aan jou reactie te zien neem ik aan dat je die niet kent. Inprenten is de ware liefde vinden, alleen dan veel sterker. Je wordt niet meer door de zwaartekracht op aarde gehouden, maar je inprent zorgt daarvoor.’
Weer knikte ik. De informatie duizelde een beetje door me heen, maar alle puzzelstukjes vielen wel op zijn plaats. Was mijn vader echt een wolf geweest?
Seth... Seth... Seth...
De naam begon door mijn hoofd te spoken. Iets in me zei dat ik naar hem op zoek moest. Hem moest gaan vinden. Hem moest beschermen. Met hem op zoek naar de Cullens moest gaan.
Seth... Seth... Seth...
Ik sprong op en rende weg. Op naar het huis van de Clearwaters. Ik moest zijn geur hebben. Misschien kon ik hem dan vinden. Ik hoorde op de achtergrond nog dat mijn naam werd geroepen, maar ik rende snel weg. Ik moest Seth vinden.


Reacties:


Hermelien
Hermelien zei op 15 juni 2011 - 13:11:
Find Seth Linda !
Ik ben helemaal verslaafd aan dit verhaal !
I love it !
xxx